Fase 1 VAG en JD

Dat is nou net het punt. Dat je uiterst tevreden bent over VAG techniek zoals ik over JD, rechtvaardigt natuurlijk op geen enkele manier een uitspraak over het beter vinden van de één of de ander. Simpelweg omdat je alleen met één ervaring hebt. Tenzij je voor zo'n uitspraak steekhoudende inhoudeliike argumenten hebt los van eigen ervaring.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
@Rosinfield jij hoort jezelf graag praten volgens mij Je hebt natuurlijk wel gelijk. Dergelijke uitspraken moet je wel onderbouwen.

Ik ben niet zo'n prater hoor ;) Wel ben ik kritisch, houd ik er van te discussieren en te reageren op uitspraken waarvan ik denk dat die niet kloppen of enige nuancering behoeven.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Nick-the-quick en Orrie
Je houd van discussies maar soms ben je ook wel wat vlug op de teentjes getrapt ;)
Daar ben ik me niet van bewust. Ik zou het op prijs stellen om daarvan voorbeelden te zien.
Vaak wordt het op fatsoenlijke wijze presenteren van kritiek ten onrechte aangezien voor iets persoonlijks, zoals aanvallen, op de teentjes getrapt zijn, etc. Wees er echter van verzekerd dat daarvan geen sprake is. Het gaat mij puur om de inhoud. En ik ben ook te allen tijde bereid kritisch naar mezelf te kijken. Dus feedback over waar ik de indruk heb gewekt snel op mijn teentjes te zijn getrapt, is welkom. Dan kan ik daar mijn gedrag in posieve zin op aanpassen.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
Ben zelf bij JD geweest en geen ervaring met VAG, maar ze claimen wel verschillende nummers na een stage 1.

golf-7-1.2-tsi-105pk-RON102.jpg

1_2TSI 84pk 90pk 105pk.jpg

VAG heeft het over 130pk/220nm (geen idee met welke brandstof) en JD heeft het over 140-150pk/235-250nm afhankelijk van 95/98/102 brandstof.

Thoughts?
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 145pk by JD 
Hangt ook af van de brandstof idd. JD geeft dat ook aan op de site.
@Rayan Mungar Wat is een toverbank? Is er wellicht empirische evidentie dat de bank van JD systematisch meer aangeeft onder identieke condities? Zonder enige onderbouwing aan de hand van harde cijfers, kunnen dergelijke toch tamelijk denigrerende uitingen, beter achterwege worden gelaten. Nee, ik heb geen aandelen ;)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Frank Cross Polo
Ik krijg altijd het gevoel dat men die bij JD langs geweest zijn extra prikkelbaar zijn voor sprookjes/tover/troller/rollerbank grapjes, wellicht om te rechtvaardigen dat ze 'niet voor niks' (teveel/extra) betaald hebben t.o.v. menig ander tuner met vergelijkbaar resultaat. Wel opmerkelijk dat JD resultaten vaak iets hoger zijn dan VAGTechniek, een redenatie in de trant van een rollerbank met speculatieve waardes is dan ook niet ver gezocht naar mijn optiek. Een wijze om hier definitief antwoord over te krijgen zou zijn om een JD gechipte voertuig op de rollerbank van VAGTechniek te laten meten (visa versa). Oh en tot slot zou ik graag willen weten waar ik JD/VAGtechniek aandelen kan kopen.

Edit: Voor de fanatieken onder ons: of een ijkrapport aanvragen van de desbetreffende rollerbank bij een onafhankelijk instantie.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Ik heb bij VAGTechniek wel eens auto's van JD op de bank gezien, puur een meting. Ze komen daar lager uit, soms flink. Ook was de kromme helemaal niet zo mooi als op de uitdraai die was meegegeven. MAAR, let wel dat je banken onderling niet moet vergelijken op waardes (kromme moet wel overeenkomen). Wat je moet vergelijken is de voor/na, dus dan zou je de auto origineel moeten maken en bij beide apart laten tunen. Hoe dan ook hebben ze beide tevreden klanten, maar ook vast beide ontevreden klanten.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Een meting van dezelfde auto op dezelfde bank kan ook behoorlijk verschillen. Verschillen kunnen ook afhankelijk zijn van de gehanteerde software bij de resp. bedrijven. De enige manier om hierover wat zinnigs te kunnen zeggen is experimenteel onderzoek onder gecontroleerde condities.
Het doen van uitspraken waaraan elke onderbouwing ontbreekt of waarbij het gaat om het gevoel dat men heeft bij klanten van een bedrijf, draagt imo niet bij aan een zinnige discussie.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
On topic dan en in klare taal. VAG techniek en JD zijn beide gerenommeerde bedrijven voor chiptuning van VAG auto's. Voor het resultaat zal het, zeker in geval van stage 1, niet uitmaken. Uiteraard kan en mag men zijn voorkeur hebben, maar dat is iets anders dan zeggen dat men de één beter vindt dan de ander. Dat laatste dient dan vind ik wel gestoeld te zijn op feiten, harde gegevens (empirische evidentie).
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Frank Cross Polo
Maar nu we weer on-topic gaan.
JD staat bekend als “de tuner” in mij ogen.

Al vind ik altijd dat hun echt heel veel vermogen meer uit de tuning halen dan andere.
Hun beweren 140pk op ron98 te halen, terwijl ander tuners (waar ik bijvoorbeeld van plan ben te gaan) op ron98 rond de 130 zitten.

Als je gewoon op ron95 chip kom je zelfs lager uit.

Verder heb ik geen ervaring met chip tuning gezien dit mijn 1e keer wordt:)
 
  • Leuk
Waarderingen: Orrie
Maar nu we weer on-topic gaan.
JD staat bekend als “de tuner” in mij ogen.

Al vind ik altijd dat hun echt heel veel vermogen meer uit de tuning halen dan andere.
Hun beweren 140pk op ron98 te halen, terwijl ander tuners (waar ik bijvoorbeeld van plan ben te gaan) op ron98 rond de 130 zitten.

Als je gewoon op ron95 chip kom je zelfs lager uit.

Verder heb ik geen ervaring met chip tuning gezien dit mijn 1e keer wordt:)

Ze claimen zelfs 145 met 98 en 150 met 102. Ach voor die paar 100 euro kan ik lekker opscheppen in m'n handtekening. Das ook wat waard:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 145pk by JD 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!