Ex schade auto

Ik heb het zelfde meegemaakt maar direct na aankoop. Auto laten controleren en er kwam een waslijst uit waar je u tegen zegt. Het heeft me heel veel gezeik opgeleverd. Heb 250 euro verlies gemaakt maar dat is mijn lesgeld. Voortaan eerst auto goed controleren. Als je hem koopt neem rechtsbijstand en breng de auto direct naar de dealer voor een aankoopkeuring. Hiermee dek je je zelf nog een beetje in voor de gevolgen van een miskoop. Maar wens je veel succes !
 
VW  Polo 6C  1.4 TDI chipped by ATM 120pk 
Als je een schade auto koopt die netjes en professioneel is gerepareerd en zo weer de weg op wordt geholpen, zoals Catunambu al mooi zei, is er niets aan de hand. In het geval van de vaagsteller is dat niet het geval geweest en moeten er nog diverse zaken worden aangepakt om de auto weer gangbaar en zelfs veilig te krijgen en kost dat blijkbaar een forse duit. Ik denk dat je voor dat bedrag dan ook opgelicht bent. Immers; de verkoper heeft dat bedrag in zijn zak gestoken. Als je geen aangifte doet, zal je het nooit weten. En als het, in dit geval, om 6500 euro gaat (daar koop je een leuke Polo voor), dan wist ik het wel...wie niet waagt...
En... het autobedrijf wordt geacht de professional te zijn, die er zich van heeft vergewist een auto te verkopen voor het bedrag wat hij echt waard is. Wat dat betreft zijn we als autokoper best beschermd in Nederland. Zeker bij zo'n nieuwe auto als deze uit 2018, maakt het niet uit of je dat nu na een week of een jaar later pas ontdekt. Die 3 maanden die werden benoemd, gaan op als je bijvoorbeeld een diesel hebt gekocht, waar oma de afgelopen 8 jaar elke dag alleen maar naar de Albert Heijn heeft gereden en nu de problemen zich aandienen. Dat kan een verkoper niet weten en niet aangerekend worden en hoef je na een jaar ook niet meer over aan te kloppen.
 
Volkswagen  Polo AW  1.0 TSi 
Zoals eerder aangegeven heeft de koper een onderzoeks plicht en de verkoper een meldings plicht.
(mits bij de verkoper bekend was dat de auto schade heeft gehad)
Ik ben toch wel benieuwd waar deze wagen gekocht is, dan kan ik misch ook wel achterhalen waar deze gerepareerd is.
ik kom nl zelf uit Zaandam en ken de meeste bedrijfjes die dit zo doen wel...
Mag evt in pb.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
overigens staan er ook nog 2 terug roep akties voor deze auto open.


Status terugroepactie(s)
Openstaande terugroepactie(s)
(1)
Referentiecode producent
46H9

Omschrijving defect
De stelmoer van de handremafstelling is niet geborgd en deze kan losraken.

Materiële gevolgen
Niet werken van de handrem.

Mogelijk gevaar
Een (verkeers)ongeval met letselschade

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. Deze zal de handrem afstellen en de stelmoer borgen met een contramoer.

Contactinformatie consument
Telefoonnr  : 0800-5557000
Internetadres : (Nog) niet bekend
E-mailadres : (Nog) niet bekend

Meer informatie bij de RDW
Details terugroepactie
new_win.gif

(2)
Referentiecode producent
69X5

Omschrijving defect
Indien de zitplaatsen linksachter en middenachter bezet zijn kan bij een scherpe bocht naar rechts het gordelslot van de middelste gordel op de rode knop van het linkergordelslot drukken.

Materiële gevolgen
De linker achtergordel kan onbedoeld ontgrendelen. Als dit gebeurd wordt de passgier bij een ongeval of een sterke remingreep niet beschermd door de gordel.

Mogelijk gevaar
Verhoogde kans op letsel bij een ongeval

Beschrijving van het herstel
De voertuigeigenaar wordt verzocht een afspraak te maken met een merkdealer. De dealer zal een afstandstuk bij het dubbele gordelslot plaatsen, en een aanvulling aan het instructieboekje toevoegen over het gebruik van kinderzitjes.

Contactinformatie consument
Telefoonnr  : 0800-5557000
Internetadres : (Nog) niet bekend
E-mailadres : info@volkswagen.nl

Meer informatie bij de RDW
Details terugroepactie
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
@TheFastTurtle is de auto inmiddels al gerepareerd als ik vragen mag? Of word er afscheid genomen van het voertuig? In het laatste geval zou je kunnen overwegen om het chassis als "sloopauto" op te geven. Hiermee kun je voorkomen dat de auto terug komt in de handel en meer mensen dupeerd.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Zoals eerder aangegeven heeft de koper een onderzoeks plicht en de verkoper een meldings plicht.
(mits bij de verkoper bekend was dat de auto schade heeft gehad)
Ik ben toch wel benieuwd waar deze wagen gekocht is, dan kan ik misch ook wel achterhalen waar deze gerepareerd is.
ik kom nl zelf uit Zaandam en ken de meeste bedrijfjes die dit zo doen wel...
Mag evt in pb.

Je hebt onderzoeksplicht maar er is maar een stuk tot hoever je kan kijken natuurlijk.

Bij diverse TV programma's zijn er ook wel verhalen als dit geweest. Eigenlijk werd de koper in het gelijk gesteld omdat er een degelijk product verkocht moest worden.
Maarja, gelijk hebben zegt in Nederland helaas niet zoveel..
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: SoloPolo
Geen bovag bedrijf, ding had ook gespoten achterlichten bijvoorbeeld, was volgens hun geen probleem als ze hem daar kwamen laten keuren..

Overigens had ik mijn neefje wel gewaarschuwd vooraf om niet te kopen (had de gerepareerde schades al vooraf gezien), toch gekocht helaas. Heeft hem daarna nog zo'n ~3000 euro gekost meen ik, en toen hij eindelijk goed was moest hij weg wegens aanschaf bedrijfsbus. Hij had de nieuwe eigenaar laatst nog wel gesproken, was er nu wel nog blij mee en rijdt nog goed :)
 
Informatieplicht weegt zwaarder dan onderzoeksplicht. Een bedrijf is juridisch verplicht om een degelijk product te verkopen. Je moet er minimaal van kunnen verwachten dat het zijn basiskenmerken voldoende waarmaakt. In dit geval een veilige auto. Dat je hier pas een jaar later achterkomt is op zich geen probleem. Zolang je maar adequaat na de vaststelling van de gebreken de verkopende partij hiervan op de hoogste stelt. Uiteraard binnen alle redelijkheid en billelijkheid. Naar mijn inzicht is een constatering na de eerste onderhoudsbeurt niet te laat.
Indien de verkopende partij een bedrijf betreft zou ik ze in gebreken stellen en someren tot deugdelijke reparatie of een veilige vergelijkbare auto. Doe dit altijd schriftelijk zodat je het zwart op wit hebt staan. Geef ze een redelijke termijn voor de oplossing. Indien het bedrijf niet welwillend is dan overgaan tot ontbinding van de overeenkomst op grond van non-comformiteit. Een rechtszaak zal dan waarschijnlijk zijn. Als de situatie nu is om voor 6500 verlies het terug te verkopen dan kan je beter wat geld uitgeven aan een advocaat. De rechter is over het algemeen meer beschermend voor consumenten dan voor bedrijven in dit soort sitauties. Indien je geen geld hebt voor een advocaat kan je altijd op zoek gaan naar een rechtswinkel waar rechtenstudenten je tegen een minimale vergoeding of zelf gratis verder helpen.
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
Zoals eerder aangegeven heeft de koper een onderzoeks plicht en de verkoper een meldings plicht.
(mits bij de verkoper bekend was dat de auto schade heeft gehad)
Ik ben toch wel benieuwd waar deze wagen gekocht is, dan kan ik misch ook wel achterhalen waar deze gerepareerd is.
ik kom nl zelf uit Zaandam en ken de meeste bedrijfjes die dit zo doen wel...
Mag evt in pb.
Het bedrijfis RAHA
De auto staat nog bij de vw dealer. Vriendin is in overweging wat te doen. En de auto moet wel veilig zijn. Dat is vereiste een. Wat volgt is waarschijnlijk een terugkoop door RAHA met dik verlies. En dan zal deze wagen wrs snel weer te koop staan.
ja het is een dure les. Hopelijk een voorbeeld voor andere dan. Opletten voor je koopt.
er is nog een kleine hoop via rechtsbijstandsverzekering . Gelukkig met veel foto”s die ik via app had van der met schades erop toen ze deze auto net had als bewijs. Maar klein hoop maar helaas
 
VW  Polo  1.2 TSI 115PK 
Zou overleggen met het bedrijf en evt de schade laten herstellen.
Als dat goed gebeurt is er toch niets aan de hand?
En dan evt met een tegemoedkoming van raha in de kosten.
willen ze dat niet dan je rechtsbijstand er op zetten, dan gaan ze vaak wel een toontje lager zingen.
 
Volkswagen  Polo 6R Gti  1.4 Tfsi 180pk 
Zou overleggen met het bedrijf en evt de schade laten herstellen.
Als dat goed gebeurt is er toch niets aan de hand?
En dan evt met een tegemoedkoming van raha in de kosten.
willen ze dat niet dan je rechtsbijstand er op zetten, dan gaan ze vaak wel een toontje lager zingen.
ligt er aan of dit nog "veilig" te doen is. Als de vorige "hersteller" grove fouten heeft gemaakt mbt chassis, dan zou ik de auto niet snel meer vertrouwen...
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!