Even wat opties inbouwen

Garage weer een poging om te programmeren. Maar ze krijgen het niet werkend. Parkeersensoren komen niet in beeld camera. Wel nu een menu voor geluid sensoren, maar kan niets aanklikken. Als ze camera uitschakelen komen de sensoren wel op scherm. Maar het lukt niet samen met camera. Ze hebben contact gehad met cartronic en alle instellingen staan goed. Ze vermoeden dat het probleem in regelkast camera kan zitten. Daar zit software in voor Golf en Polo.

1aac99b1f62f5e3e0fd7fbe6b78022e2.jpg


bd5cceff71b6f805a15c32ba913d4745.jpg
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
lijnen bewegen niet. Garage heeft vandaag overleg met de leverancier camera. Ze begrijpen niet waar de fout zit. Hebben nu de juiste kabel voor de Polo WA en nog lukt het niet. Alle optie's voor camera en pdc konden geactiveerd worden.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
erg amateuristisch van dit service point..
Waarom amateuristisch als iets niet meteen lukt. Mischien is er wel iets stuk bij nieuw geleverde camera of PDC. Erg makkelijk om gelijk maar de garage de schuld te geven. Het zijn zeer gedreven monteurs die dit ook niet leuk vinden. Ik mocht meekijken hoe ze aan het werk waren om het voor elkaar te krijgen.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
laat ik het zo zeggen, als ik iets door een beun gedaan wil hebben accepteer ik de risico dat sommige dingen wellicht niet meteen foutloos lukken, als ik iets door een dealer/servicepoint/gerenommeerde garage laat doen dan ga ik er van uit dat ze verstand hebben van wat ze doen, zeer amateuristisch van hun en vreemd dat ze alles via cartronics moeten outsourcen...
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
tevens makkelijk om dat zo te zeggen

je betaalt immers een premium om het bij een dealer/servicepoint/gerenommeerd garage te laten doen, als zij dit niet fatsoenlijk kunnen doen, Wil zit nu al ongeveeer een maand zonder naar behoren functionerend resultaat terwijl dit wel de bedoeling was. Als dit de eerste keer was voor dat bedrijf moesten ze de job niet aannemen, en pas aannemen zodra ze hier ervaring mee hebben.. Anders slaat het toch nergens op om een premium te betalen terwijl je niet krijgt wat je moet kunnen verwachten bij zo'n premium?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Het voor deze dealer inderdaad de eerste keer bij een AW. En de sfeer tussen mij en de garage blijft bijzonder goed. Want waar gaat het om alleen een beeld van de pdc die je niet ziet in camerabeeld. Ik lig daar niet wakker van.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi en Robin
Hoe krijg je daar dan ervaring in als je pas zo een klus mag doen als je er ervaring mee heb?
Door het te doen leert men. Ook in een vw garage, op cursus leren ze je zulke dingen niet.

Maar zo te lezen zit jij dus bij universeel op de hoek die goedkoper is, dus dan is het altijd de dealer zijn schuld

Fijn dat je net zo goed bent in begrijpend lezen als dat je bent in spelling..

Verzoek om opnieuw te lezen wat ik zei, je betaald voor premium, als je die premium niet krijgt wat is dan het nut?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Je snapt het gelukkig zelf ook prima!
Bedankt voor je goeie imput alweer.

En zover ik weet valt VW niet in het premium segment, maar ook de dealer moet blijkaar dus alles weten volgen jou.(ook al is het een nieuw type)

Bij deze stop ik met reageren op jou want het heeft toch geen zin.

..doei..

Ja duh, wat is dan de toegevoegde waarde van de dealer ten opzichte van een beun als ze beiden evenveel weten maar niet kosten?
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Antwoord van een techneut. Af fabriek levert VW alleen camera zonder pdc of camera met voor en achter pdc. Ik heb alleen achter pdc en dan krijg je geen pdc beeld bij je camera. Nu overleg met de leverancier of dat echt zo is.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
Benieuwd idd of het werken gaat en klinkt wel logisch op zich, maar heb volgens mij op MQB auto's ook modellen gezien met alleen achter sensoren en camera. Houd dit topic gespannen in de gaten ;)
 
Garage is in overleg met de leverancier die via teamview op afstand helpt met programmeren. Leverancier blijkt trouwens carsystems te zijn en niet cartronics. Ze zijn nu aan het uitzoeken of het klopt dat voor en achter pdc moet zitten bij de Polo WA. De leverancier en de garage had hier nog niet van gehoord. Op de filmpjes die ik heb bekeken op youtube zit er wel altijd voor en achter pdc. Ik heb uit kosten overweging alleen pdc achter besteld. Voor vind ik geen zin hebben, Al mijn vorige auto's hadden het alleen achter. Zoals het nu werkt is het precies hetzelfde als mijn vorige auto, alleen beeld camera en piepjes van de PDC. Dus voor mij geen achteruitgang in de werking, maar zou leuk zijn als het wel ging werken.
 
Volkswagen  Polo AW 1.0 TSI Comfortline DSG  1.0TSi 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Antera
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!