Even de 9N voorstellen

Giltix

Bekend lid
1,330
594
163
Beste forumlezer,

De meeste van jullie zullen me nog niet kennen, maar ondertussen ''wandel'' ik al een tijdje rond op het forum zonder mij, en mijn polo, eigenlijk goed voor te hebben gesteld. Onder het motto van beter laat dan nooit, doe ik dat alsnog!

Ik ben Rik, ik ben 19 jaar en ben sinds 3 maanden in het bezit van mijn Volkswagen Polo 9N. De 9N is voor mij mijn eerste auto en je begrijpt vast wel dat het enigszins mijn baby is (ook gelukkig mijn enige, maar dat is een andere discussie Stick Out Tongue).

Mijn Polo geniet van een laag Mercatoblau Metallic, komt uit 2004 en heeft ondertussen ''pas'' 124.000 km op de teller staan. Polo is altijd netjes met een onderhoudsboekje onderhouden. Voor de nieuwsgierige mensen, een tweetal foto's staat bijgevoegd.

polo_back.jpg polo_front.jpg

Zoals waarschijnlijk iedereen die een tweede-hands auto koopt, wil ik enkele dingen oplossen of toevoegen zodat ik het daadwerkelijk ''mijn'' auto kan noemen. Zo heb ik meteen de eerste week al de auto laten polijsten, waxen en het interieur grondig schoon laten maken. Ook is mijn kast ondertussen een Meguiar's winkel ansich. Daar houdt het natuurlijk niet op.

Voor de detailers onder ons: mijn auto zit in de NXT Wax van Meguiar's. Deze waxlaag plan ik te vervangen 1x in de 3 maanden. Mijn ruiten zijn tot nu toe voorzien van een waterafstotende coating, maar ik overweeg deze de volgende keer gewoon mee te waxen. Binnenkant van de ramen wordt volgende keer voorzien van een laagje anti-fog van dezelfde fabrikant van RainX. Én toch, op de een of andere manier, krijt 'ie (lees: de auto) het klaar om de dag erna weer een ''zandachtige''-afval waas te hebben op de lak. Is enorm makkelijk eraf te vegen. Apart.

To-do list Polo:
  • Het toevoegen van Centrale Deurvergrendeling op afstandbediening (deze is nu enkel met een sleutel).
  • Speakers achter (of alle speakers vervangen voor een setje JBL's).
  • Velgen en banden zodat de wielkasten wat voller lijken (14 inch > 16 inch).
  • Interieurverlichting voren repareren (al 3 units van de sloop gekocht, echter mocht het niet baten...)
  • Nieuwe (pook-)hoes
Daarnaast staan er wat kleine dingentjes op de lijst om aan te schaffen zoals een claybar en een (rotary?) polijst-machine.

Tips en tricks zijn altijd welkom. Ik ben wat dat betreft een leek en ik leer het enkel omdat ik mezelf blijf verdiepen.

Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik heb ook enkele foto's van mijn auto's lak toegevoegd waarbij de lak er heel slecht aan toe is. Het zijn enkele plekjes lak verspreid over meerdere locaties (rondom deuren, bij de ruitenwissers op de motorkap, etc.). Hoe kan ik het beste deze plekjes oplossen? Iets zegt me dat een laagje met een lakstift dit niet gaat oplossen. Alvast bedankt :)

IMG_2396.JPG IMG_2397.JPG IMG_2398.JPG

Thanks voor t lezen. Tot snel op het forum!
- Rik
 
Laatst bewerkt:
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Eerst probleem kan ondertussen al van de To-Do worden afgehaald. Ik heb de lichtunit gedeeltelijk weten te fixen (contacten zitten een beetje raar soms). Hij doet voor nu wat 'ie moet doen en daar ben ik blij mee!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
We hebben weer een frisse update! Zojuist een Centrale Deurvergrendeling kit besteld die het mogelijk maakt om met een afstandsbediening de deuren te openen en te sluiten. Ik kijk er nu al naar uit.

Tevens is er komende maand budget om wat speakers voor en achter aan te sluiten, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk dan ook gebeuren. Hebben jullie suggesties van speakers?
Weer 2 dingen van de to-do af. Cool!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Ik ben wel benieuwd welke centrale deurvergrendelings kit je hebt besteld. De mijne is ook gewoon nog met sleutel openen maar vanwege alle extra kosten die ik nu al heb moeten maken heb ik die wens maar laten gaan. Maar ben toch wel benieuwd wat het kost. Heb je een setje besteld dat ook de verlichting dan laat knipperen?
 
Vandaag eens de moeite genomen op (opnieuw) te wassen, kleien en waxen. Ik ben behoorlijk lang bezig geweest maar ik ben er ontzettend blij mee, met als hoogtepuntje de foto die ik enorm tof vond! Ik had spontaan een wolkendak! Big Grin
 

Bijlagen

  • IMG_2507.JPG
    IMG_2507.JPG
    85.7 KB · Weergaven: 62
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: kawazxr
Ha! Zijn we weer. De investering wat ze mijn auto noemen is weer uitgebreid:

4 nieuwe (VW) Velgen met 4 nieuwe Quadrac 5 bandjes! Tevens (voor nu nog voren) een setje Audio System speakers ingebouwd. Wat een verschil maakt dat! Dus er kunnen weer wat puntjes van de to-do list af. :)
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!