Even de 9N voorstellen

Wat voor velgen heb je genomen?

Ik zelf ben ook wel een poets fanaat echter vind ik clayen in tegenstellig tot andere beetje onzin.
Je heb ook van die kleef doeken die gebruikt de professionele poetser bij ons op de zaak ook, dit werkt stukken beter en een stuk minder krassen(hoe en wat weet ik niet presies ik gebruik zelf nooit een clay bar)

Kwa poets tollen zal ik je een dual action tol aanraden.
Met een Rotary krijg je makkelijker krassen weg echter als je niet presies weet wat je doet kan je het ook heel snel verzieken.
Een rotary maakt erg veel warmte op de lak hierdoor heb je sneller resultaat maar ook sneller kans op schade aan de lak.

Een dual action maak een exentrische beweging en zorgt er voor dat er minimaal kans is op hologrammen.
Ik zelf gebruik ook een dual action en heb pas mijn polo gedaan werkt echt super!
 
Wacht maar tot die andere er ook in zitten, en als je eventueel nog een versterker inbouwt Big Grin

Jazeker! Het verschil is nu al top. Geluid is een stuk helderder, hoe hard ie ook staat. Kan niet wachten totdat ik donderdag de andere 2 inbouw!

Wat voor velgen heb je genomen?

Ik zelf ben ook wel een poets fanaat echter vind ik clayen in tegenstellig tot andere beetje onzin.
Je heb ook van die kleef doeken die gebruikt de professionele poetser bij ons op de zaak ook, dit werkt stukken beter en een stuk minder krassen(hoe en wat weet ik niet presies ik gebruik zelf nooit een clay bar)

Kwa poets tollen zal ik je een dual action tol aanraden.
Met een Rotary krijg je makkelijker krassen weg echter als je niet presies weet wat je doet kan je het ook heel snel verzieken.
Een rotary maakt erg veel warmte op de lak hierdoor heb je sneller resultaat maar ook sneller kans op schade aan de lak.

Een dual action maak een exentrische beweging en zorgt er voor dat er minimaal kans is op hologrammen.
Ik zelf gebruik ook een dual action en heb pas mijn polo gedaan werkt echt super!

Bedankt voor de tips wat betreft de polijstmachine.
De velgen die ik gekocht heb:

166505374_1_big.jpg

Komen oorspronkelijk van een VW Golf 4, maar passen prima op m'n polo, dat icm 195/45/16 banden en t ziet er al een stuk strakker uit dan die 14 inch velgen met wieldoppen.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Bandjes moeten, helaas, nog even wachten. Kreeg van Kwikfit te horen dat ze een productiestop in de fabriek hadden en ze dus niet leverbaar zijn. Half december zien jullie de foto's.

Ondertussen heeft een van mijn wiellagers het begeven en zat de handrem vast aan de achterkant. Grappig genoeg heb ik zowel voren als achter schijfremmen, dus RIP dat remblok, denk ik. Nieuwe handremkabel moet dat probleem op gaan lossen. Remvloeistof wordt meteen vervangen en de remmen worden even gangbaar gemaakt. Kijk d'r nu al naar uit om geluidloos te rijden bij zowel hoge snelheden, als bij remmen (irritante piep joh, remmen waren totaal niet afgeslepen oid). Big Grin
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
Is het niet je remklauw zelf?.
Die hevel op de remklauw wil nog wel is vast zitten daar zit de kabel aan.
Beetje kruipolie en 1000x heen en weer bewegen werkt meestal wel.

Ook wil er nog wel een een remblok vast zitten.
Schoonmaken en even met vijl er langs helpt dan ook.

Uiterraard kan een kabel ook kapot zijn alleen heb ik dat niet vaak mee gemaakt
 
Oei, lange tijd geen update meer gehad. In de tussentijd zijn een remklauw en een wiellager vervangen. Tevens was ik jullie nog een foto verschuldigd met m’n nieuwe velgen.

BF5AE012-6017-4B5E-A3FC-1E10F407A391.jpeg

Gister kwamen hier ook weer de eerste zonnestralen door, dus heb ik de auto heerlijk kunnen detaillen. Foam, wax, polijsten, het mocht wel weer want de winter scheen erg zwaar te zijn voor ‘m!
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  • Leuk
Waarderingen: Ruud9N en Johan
Het zijn mooie velgen maar wel lastig schoon te houden door al die hoeken waarin het remslijpsel zich gaat hechten, goed bijhouden dus! Mocht je nog een nieuwe mattenset of originele middenarmsteun zoeken voor je Polo, laat het maar weten, ik heb nog diverse onderdelen liggen, o.a. een luchtfilter en oliefilter, beide nieuw.
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Ze zijn inderdaad behoorlijk lastig schoon te houden, maar een goeie velgenreinger en een goeie sealant helpt al heel veel! Stuur me via DM eens een foto van je mattenset als je wilt.
 
SEAT  FR  1.0TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!