Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Even de 9N voorstellen

Discussie in '(2001-2005) Volkswagen Polo 9N' gestart door Giltix, 4 okt 2017.

1. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    #1 Giltix, 4 okt 2017
    Laatst bewerkt: 5 okt 2017
    Beste forumlezer,

De meeste van jullie zullen me nog niet kennen, maar ondertussen ''wandel'' ik al een tijdje rond op het forum zonder mij, en mijn polo, eigenlijk goed voor te hebben gesteld. Onder het motto van beter laat dan nooit, doe ik dat alsnog!

Ik ben Rik, ik ben 19 jaar en ben sinds 3 maanden in het bezit van mijn Volkswagen Polo 9N. De 9N is voor mij mijn eerste auto en je begrijpt vast wel dat het enigszins mijn baby is (ook gelukkig mijn enige, maar dat is een andere discussie Stick Out Tongue).

Mijn Polo geniet van een laag Mercatoblau Metallic, komt uit 2004 en heeft ondertussen ''pas'' 124.000 km op de teller staan. Polo is altijd netjes met een onderhoudsboekje onderhouden. Voor de nieuwsgierige mensen, een tweetal foto's staat bijgevoegd.

polo_back.jpg polo_front.jpg

Zoals waarschijnlijk iedereen die een tweede-hands auto koopt, wil ik enkele dingen oplossen of toevoegen zodat ik het daadwerkelijk ''mijn'' auto kan noemen. Zo heb ik meteen de eerste week al de auto laten polijsten, waxen en het interieur grondig schoon laten maken. Ook is mijn kast ondertussen een Meguiar's winkel ansich. Daar houdt het natuurlijk niet op.

Voor de detailers onder ons: mijn auto zit in de NXT Wax van Meguiar's. Deze waxlaag plan ik te vervangen 1x in de 3 maanden. Mijn ruiten zijn tot nu toe voorzien van een waterafstotende coating, maar ik overweeg deze de volgende keer gewoon mee te waxen. Binnenkant van de ramen wordt volgende keer voorzien van een laagje anti-fog van dezelfde fabrikant van RainX. Én toch, op de een of andere manier, krijt 'ie (lees: de auto) het klaar om de dag erna weer een ''zandachtige''-afval waas te hebben op de lak. Is enorm makkelijk eraf te vegen. Apart.

To-do list Polo:
    • Het toevoegen van Centrale Deurvergrendeling op afstandbediening (deze is nu enkel met een sleutel).
    • Speakers achter (of alle speakers vervangen voor een setje JBL's).
    • Velgen en banden zodat de wielkasten wat voller lijken (14 inch > 16 inch).
    • Interieurverlichting voren repareren (al 3 units van de sloop gekocht, echter mocht het niet baten...)
    • Nieuwe (pook-)hoes
    Daarnaast staan er wat kleine dingentjes op de lijst om aan te schaffen zoals een claybar en een (rotary?) polijst-machine.

Tips en tricks zijn altijd welkom. Ik ben wat dat betreft een leek en ik leer het enkel omdat ik mezelf blijf verdiepen.

Om dan maar meteen met de deur in huis te vallen. Ik heb ook enkele foto's van mijn auto's lak toegevoegd waarbij de lak er heel slecht aan toe is. Het zijn enkele plekjes lak verspreid over meerdere locaties (rondom deuren, bij de ruitenwissers op de motorkap, etc.). Hoe kan ik het beste deze plekjes oplossen? Iets zegt me dat een laagje met een lakstift dit niet gaat oplossen. Alvast bedankt :)

IMG_2396.JPG IMG_2397.JPG IMG_2398.JPG

Thanks voor t lezen. Tot snel op het forum!
    - Rik

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 9N 1.4 75PK

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. Do-Rithm

Do-Rithm Active Member

Lid geworden:
    11 jun 2017

514
    161
    43
    Welkom

Volkswagen Polo HighLine 1.2 6R TSI 1.2 105pk

4. peterpolo

peterpolo Active Member

Lid geworden:
    19 jan 2010

466
    127
    43
    Mooie polo en ik zou voor 17 inch gaan

5. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Heb ik overwogen, maar aangezien dat ''officieel'' niet ondersteund is volgens het boekje doe ik het liever niet. :)

6. Johan

Administrator VCDS Support

Lid geworden:
    29 jul 2008

3.751
    258
    83
    Alsnog welkom!

Ik vind de 16" Verona velgen ook erg mooi voor een 9N :) of eventueel een set BBS RX..

Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v 112pk

7. HoMi

Premium member

Lid geworden:
    17 jan 2017

1.123
    453
    83
    Welkom Rik, mooie kleur heeft de Polo en een leuke intro !

Volkswagen Polo R-line Edition 1.2 TSI 105 PK (6R/2014)

8. Ruud9N

Ruud9N Well-Known Member

Lid geworden:
    24 jul 2013

2.445
    560
    113
    Welkom, mooie kleur Polo.

Spritmonitor.de '03 Volkswagen Polo 9N 1.4 55kW/75PK.

9. kawazxr

Premium member

Lid geworden:
    13 nov 2016

789
    349
    63
    Welkom en veel leesplezier (maar dat had je gelukkig al ;)).

Volkswagen Polo 6R 1.4

10. bartjuu

bartjuu Well-Known Member

Lid geworden:
    13 mei 2017

766
    289
    63
    Welkom!

Volkswagen Polo 6R R-Line 1.2 TSI 140PK JD

11. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Eerst probleem kan ondertussen al van de To-Do worden afgehaald. Ik heb de lichtunit gedeeltelijk weten te fixen (contacten zitten een beetje raar soms). Hij doet voor nu wat 'ie moet doen en daar ben ik blij mee!

kawazxr vindt dit leuk.
  12. Polovl

Polovl Active Member

Lid geworden:
    8 nov 2015

349
    107
    43
    Welkom hier!:mrgreen:

Volkswagen Polo 1.4 80pk

13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    We hebben weer een frisse update! Zojuist een Centrale Deurvergrendeling kit besteld die het mogelijk maakt om met een afstandsbediening de deuren te openen en te sluiten. Ik kijk er nu al naar uit.

Tevens is er komende maand budget om wat speakers voor en achter aan te sluiten, dus dat zal hoogstwaarschijnlijk dan ook gebeuren. Hebben jullie suggesties van speakers?
    Weer 2 dingen van de to-do af. Cool!

15. Bouk

Bouk Guest

Ik ben wel benieuwd welke centrale deurvergrendelings kit je hebt besteld. De mijne is ook gewoon nog met sleutel openen maar vanwege alle extra kosten die ik nu al heb moeten maken heb ik die wens maar laten gaan. Maar ben toch wel benieuwd wat het kost. Heb je een setje besteld dat ook de verlichting dan laat knipperen?

16. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Als het goed is wel. Ik was in totaal €33 kwijt excl. verzendkosten. Inbouwen schijnt wel enige technische kennis te vereisen.

17. Bouk

Bouk Guest

Heb je een link voor me naar de webshop en het setje dat je hebt besteld? Gaat je het zelf plaatsen of laat je het doen?

18. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Ben ik weer! Vandaag een nieuwe pookhoes geïnstalleerd! Geeft m'n interieur weer een fris uiterlijk i.p.v. die oude. Ugh. Stuk beter!

19. Bouk

Bouk Guest

Ja top! Het zijn die kleine dingetjes die het verschil maken en het oogt veel frisser zo'n nieuw hoesje.

20. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Vandaag eens de moeite genomen op (opnieuw) te wassen, kleien en waxen. Ik ben behoorlijk lang bezig geweest maar ik ben er ontzettend blij mee, met als hoogtepuntje de foto die ik enorm tof vond! Ik had spontaan een wolkendak! Big Grin

Bijgevoegde bestanden:

kawazxr vindt dit leuk.
  21. bartjuu

bartjuu Well-Known Member

Lid geworden:
    13 mei 2017

766
    289
    63
    Goed bezig!

Volkswagen Polo 6R R-Line 1.2 TSI 140PK JD

22. Giltix

Giltix Active Member

Lid geworden:
    30 jul 2017

175
    31
    28
    Ha! Zijn we weer. De investering wat ze mijn auto noemen is weer uitgebreid:

4 nieuwe (VW) Velgen met 4 nieuwe Quadrac 5 bandjes! Tevens (voor nu nog voren) een setje Audio System speakers ingebouwd. Wat een verschil maakt dat! Dus er kunnen weer wat puntjes van de to-do list af. :)

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie