Ervaringen 3 cilinder / Polo 1.0

Nee de Up heeft el een mpi motor maar slechts 60 pk Ik bedoel t Polo model comfortline 59kw 80pk
Grt Pe ter
By the way de foto is er een van mijn DKW Auto Union F11 uit 1964 de voorloper van de VW golf
 
Volkswagen  POLO  Mpi 80pk 2021 
Ik heb een Polo 1.0 TSI 116pk DSG automaat.
Loopt heel mooi en zuinig.
Heeft meer als genoeg power en voelt zelfs sneller aan als mijn vorige 1.2 TSI die gechipt was naar 140pk.
Ik heb ook eerst goed gekeken of het betrouwbare motoren zijn maar dat zit wel goed.
De Polo AW is ook echt weer heel veer meer auto als het type ervoor moet ik zeggen. Dag en nacht verschil, op de snelweg met 150 km/h merk je gewoon niets en is hij heel stabiel.
 
Volkswagen  Polo AW Highline Business R  1.0 TSI 116pk 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Hier ook een 1.0 TSI 115pk DSG. Geen enkel probleem met vermogen of trekkracht. In de bergen houdt hij met gemak de 120km/h op peil, ook beladen met twee personen, bagage en dakkoffer. Verbruik gemiddeld tussen 1:18-1:20
Een 1.2 TSI 90pk gehad, bij aanschaf 1.0 aanvankelijk sceptisch, alleen valt zeker niet tegen. Enige is dat de 1.2 TSI wat lager in de toeren al koppel had. Verwar echter de 1.0 (MPI) niet met de 1.0 TSI. MPI laten staan, is voor een Up! al aan de weinige kant.
 
Volkswagen  AW  1.0 TSI 115pk DSG 
Ik rij zelf een ibiza 1.0 met DSG uit 2022. Maar die is echt totaal niet zuinig hoor. 1:16 is standaard. Op echt lange trajecten misschien 1:18.
Mijn vriendin haar Polo 1.2 105pk handbak is sneller en veel zuiniger. En geen irritante 3-cilinder geluiden en getril (stationair).

Ook in een 1.0 handbak gereden. Dat is nog 10x erger.
Mijn conclusie: met DSG is het nog te doen, maar geweldig is t niet.
 
VW  Polo 6R  1.2TSI 
Nog steeds een knap stukje techniek zo'n 1.0 TSI. Genoeg kracht en best soepel voor een 3-cilinder. Op een lang traject met 110 op de cruise control 1:22 gehaald. En bij vlot doorrijden en nergens op letten qua verbruik nooit slechter dan 1:14. Ik vind het indrukwekkend (y) De 1.0 MPI vind ik dan weer niet zo geslaagd in de Polo.
 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Ik ben er ook erg over te spreken in de Up GTI. Zoals men weet kom ik van een Polo GTI met 270 pk/450 Nm. Mijn vermoeden en hoop was dat de Up veel meer rijplezier en beleving zou bieden onder de in NL geldende condities en gelukkig komt dat helemaal uit. Moet daar wel bij zeggen dat de schroefset daarbij een enorme toegevoegde waarde geeft. En superzuinig ook, zie hiernaast.
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Franklin Golf4TDI
Nog steeds een knap stukje techniek zo'n 1.0 TSI. Genoeg kracht en best soepel voor een 3-cilinder. Op een lang traject met 110 op de cruise control 1:22 gehaald. En bij vlot doorrijden en nergens op letten qua verbruik nooit slechter dan 1:14. Ik vind het indrukwekkend (y) De 1.0 MPI vind ik dan weer niet zo geslaagd in de Polo.
Precies dit,
Ik rij korte stukjes en amper snelweg, vaak boodschappen en ik ben nog nooit onder de 1:14 geweest

Zuinigste was 1:18 ofzo
 
Polo 1.0TSI (heb zelf de 115pk versie, wat praktisch hetzelfde motorblok is als een 95pk versie. Alleen heb ik 4x remschijven, bij 95pk heb je trommelremmen achterin)
Geen snelheidsmonster maar vlot genoeg. Je kan niet sprinten als je bij de stoplicht staat vanaf 0km/h maar eenmaal je rolt is de auto vlot. Optrekken, inhalen etc hoef je geen zorgen over te maken :).
Zelfs op de Autobahn tik je rustig gemakkelijk 200km/h aan. Hierbij praat ik natuurlijk over mijn ervaringen voordat ik wat modificaties heb uitgevoerd. Na de modificaties zijn het optrekken bij de stoplicht (niet) verbeterd, maar het rijgedrag is ontzettend veel leuker geworden met dank aan andere schokdempers en chip tuning :). Met of zonder modificaties, het is en blijft een leuke en zuinige auto om comfortabel mee te rijden.
 
Volkswagen  Polo AW1  1.0TSI 149pk & 256nm -- chipped door Vagtechniek. 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!