Ervaring met Polo blue GT die er sinds begin 2013 is

om te voorkomen dat er spanning op de uitgang van de boodmodule komt.
Het inderdaad veel beter bij regenweer en snelweg om de achterlichten aan te hebben met volledige drl.
Het zal echter wel niet toegestaan zijn....

Er was voorheen wel meer niet toegestaan en nu is het verplicht ivm veiligheid....

Had zelf bedacht om stadslichten over het contact te schakelen
dan simpel weg de stekkertjes van de drl af te halen en vervolgens een nieuwe aansluiting te maken doe ik over een relais schakel via die stadslichten.

Moet alleen ff precies de schakeling uitzoeken want ze moeten dan wel weer uitgaan als het dimlicht aan gaat
 
Niks  Polo  4.0 
je kunt in vcds de drl met achterlicht aanzetten bij contact echter, zal de drl wel op de sterkte branden zoals de middelste stand van de lichtschakelaar

Die snap ik niet. Aan je fotootje te zien heb jij xenon met led en ik niet. Ik heb gewone lampen met de drl in de bumper. Wellicht is dan de schakeling anders

Branden jou ledjes van de drl dan als stadslichten ?
 
Niks  Polo  4.0 
ja maar dan wel op 50%
als je in vcds de "nordic setting" (zo heet dat geloof ik) aan zet, gaan de drl leds dus al bij lichtschakelaar op stand 0, 50% branden samen met de achterlichten
maar jouw drl is feller met je lichtschakelaar op stand 0 dan op stand 1 en 2 neem ik aan dus hetzelfde?
 
Bij mij zakte hij de eerste 5k net onder het maximum. Daarna pas weer bij 27k gekeken en geen verschil, dus amper olie verbruikt. Toen 30k beurt dus sowieso alles vervangen. Inmiddels 39k maar niet gekeken eigenlijk.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
hmmmm..... toch wel een beetje vreemd dan..... Hoe is jouw rijstijl? ik rijd behoorlijk door en zit met regelmaat zelf te flipperen, ik rijd hem altijd wel eerst warm tot +-85 graden voordat ik er echt mee ga trappen.
 
Ik rij hem altijd warm tot 90 graden, daarvoor max 3k toeren. Verder veel lange stukken, 150 op de cruise control en veel snelweg. 150km/dag als het snelweg is, anders kort stukje binnendoor. Als ie eenmaal warm is trap ik wel goed door in ieder geval, handbak btw. Moet eerlijk zeggen, sinds ik de laatste tijd meer binnendoor rijd heb ik niet gecontroleerd wat dat met mijn olieverbruik doet.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Ik ben helaas wat minder blij met onze BlueGT..
Ik was erg enthausiast toen ik vorig jaar de profrit had gemaakt en natuurlijk erg blij toen ik onze nieuwe GT begin dit jaar mocht ophalen, maar er zijn wat dingen waar ik me behoorlijk aan stoor.

1: Na 3 maanden in bezit vond ik dat de motor al minder lekker klinkt. Bij stationair draaien zit er een duidelijke tik in het blok.
De ene keer wat harder dan de andere keer. (lijkt mij alsof te klepstoters dit lawaai maken)

2: Na 3 maanden in bezit merkte ik ook dat wanneer ik de auto start (wanneer deze een tijdje heeft stil gestaan) en dan wegrij, er een vreemd hard lawaai te horen is. Het lijkt op een schurend geluid. Het geluid treed alleen niet iedere dag op, maar een keer of 7-10 per week.
Dit geluid is niet lang aanwezig (iedere keer maar een seconde of 10) maar klinkt gewoon niet goed. Zelfs buren spreken me wel eens aan met de vraag of de auto kapot is ivm met dat geluid.

3: Ik heb een DSG bak, maar vind die ook niet echt fijn. Wanneer ik voor een verkeerslicht stop en schakelt de motor zich uit (vergeet wel eens het start-stop uit te zetten).
Wanneer ik dan de rem los laat en weer wat gas geef om te vertrekken, blijft de auto 2 seconden op zn plaats staan en komt dan opeens met een schok vooruit.
Ook vind ik dat de bak al wat rammel-lawaai begint te geven. Dit merk ik wanneer ik zonder gast te geven door mn straat rij (ivm drempels) met het raam open. Je hoort m dan gewoon rammelen als je over de drempel gaat.

Ik ben met dit alles al diverse keren bij mn dealer geweest, maar tot nu toe nog geen tevreden resultaat.
Over klacht 1: hier doet de dealer niks mee. Pon vond dit acceptabel.
Over klacht 2: de polo heeft hiervoor 3 dagen bij de dealer gestaan en ze hebben het geluid 1x geconstateerd. Volgens hen is het geluid een luchtstroming door de aanzuigbuis bij het luchtfilter. Ze willen hier verder niet echt iets aan doen. "Kan geen kwaad" was het antwoord.
Over klacht 3: De dealer heeft hiervan een melding gemaakt, maar nog niks van gehoord.

Voor mij helaas een beetje een domper dus deze GT.
Erg jammer als je ruim E27000,- betaald voor een auto waarvan je toch had gedacht dat je hier de komende jaren fijn mee vooruit kon.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
Ik heb precies dezelfde als jij hebt:

Mijn ervaringen met jouw punten:

1. heb ik ook, maak mij er verder niet druk om
2. heb ik eerder over gelezen op het forum maar ik heb het persoonlijk niet, wel het zuigende geluid (maar volgens mij is dat het luchttraject wat bij warme / koude motor wordt gebruikt.
3. heb ik ook...... ook als je zelf schakelt met open raam hoor je een "tik" / "rammel" bij overschakelen, volgens DSG dokter zijn deze bakken gewoon luidruchtig
 
Met de motorkap open is het idd een lawaaig blok, komt volgens mij door het gemis aan afdekplaat onder de motorkap, ik heb zelf geen last van een tik.

Schrapen/schuren van de DSG automaat met koude motor heb ik ook, klinkt idd net of die stuk is maar het geluid is na 10sec verdwenen, zolang de bak goed schakelt accepteer ik het.

Met een schok weg rijden na start/stop heb ik ook, komt omdat de motor er te lang over doet om aan te slaan of wij zijn te snel met onze voet van rem naar het gas pedaal, oplossing: start/stop knopje indrukken voordat je met de auto gaat rijden. De BlueGT is niet de enige die hier last van heeft, vriend met een BMW 3 serie heeft het ook en daar zit een normale automaat in.


Verder ben ik erg tevreden met de auto, ik heb 1x 300ml olie moeten bijvullen bij kilometerstand 16.000. Momenteel zitten we op 33.000 en heeft bij 29.000 de eerste beurt gehad waarbij ook de DSG olie is vervangen (hoeft normaal niet maar dit was een recall). Als je twijfelt over je auto moet je voor de gein eens in een Renault Clio of Peugeot 208 gaan rijden, dan verlang je na 10minuten weer terug naar je Polo Big Grin
 
Dan kom ik ook even meepraten,

Punt1: Dit vind ik eigenlijk meevallen, blok is erg stil bij stationair lopen.
Punt2: als de auto koud is hoor je inderdaad een "Vreemd" geluid als je gas geeft en weer los laat, volgens mij is dit de choke ik combinatie met de turbo wat een appart geluid geeft en de motor onrustig doet lopen, echter na iets van 10/20 seconden is dit geheel verdwenen en loopt hij rustig.
Punt3: Heb zelf de handbak, en die is ondertussen al een keer vervangen, ik had een rare rammel/tik in de bak welke ook hoorbaar was bij het uitrollen. nu een nieuwe bak en schakelt weer goed. Vind wel dat hij soms niet lekker van zijn 2 naar 3 schakelt bij lage toeren. Iemand hier ervaring mee?

Dit alles met 37K op de telller
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!