Ervaring met Polo blue GT die er sinds begin 2013 is

Piep is ook uit te zetten met VCDS.

Je kan ook een losse gordelhaak van de sloop halen en die erin steken.

Dan gaat in elk geval de airbag uit, alhoewel die in enkele gevallen juist meer schade toebrengt wanneer je de gordel niet om hebt.

Blijf er wel bij dat het ontzettend dom en asociaal is tegen hulpverleners (die jou lichaam uit de auto kunnen halen bij een ernstig ongeval).
 
Mijn ervaringen met de Blue GT (handgeschakeld) zijn zeer positief, heb nu 16000 op de teller staan.

Net terug van 3 weken kroatie en moet zeggen erg snel autotje, jammer dat hij begrenst is op 210/215 je merkt dat hij harder kan maar dat hij dat niet toelaat.
Enige waar ik me soms aan stoor is de cylinder uitschakeling, kwa rijden niet erg vervelend maar als je met het raam open rijd met snelheden onder de 80 dan hoor je toch wel een raar motorgeluid op het moment dat je veel vraagt van de motor op 2 cylinders, het klinkt een beetje als een ratelend geluid vanaf de buitenkant.

Zit er dan ook aan te denken om de cylinder-uitschakeling uit te zetten, weet echter niet of dit zonder problemen gaat. Heeft iemand dit al geprobeerd?


EDIT:

Het info menu geeft aan onder instellingen dat hij een beurt wil hebben bij de 15600, net even met auto muntstad gebeld en die zeggen dat dit waarschijnlijk niet klopt en dat het pas bij 30.000 moet gebeuren.

Wat geven jullie Blue GT's aan?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wordt je dan niet gek van het piepje als je geen gordel om hebt? Houd er ook rekening mee dat de airbag het niet doet wanneer je geen gordel draagt.

Waarom zou de airbag het niet doen ?
ik ben ooit eens van de weg gereden door een van de door jou verderop aangehaalde hulpverleners en toen deed mij airbag het prima.
Is al wel weer de nodige jaren terug met een ander merk maar toch.

Airbag reageert toch via een sensor in je stoel niet via je gordel ?

maar goed ik wil in dit topic geen gordel discussie beginnen. Mijns inziens moet ieder dit lekker voor zich weten en ik vind t ondingen die mij te strak en in de weg zitten.

Kon trouwens het piepje niet meer uitzetten. Volgens de dealer is het een veiligheids optie die ze niet meer kunnen wijzigen.
Ik stond naast de monteur mee te kijken in de VAG laptop en het stond inderdaad ook niet meer in de lijst

Verder bevalt de GT mij erg goed.
Verbruik valt wat tegen ze geven geloof ik 1:20 op dus ik had zo'n 1:18 verwacht maar haal maar zo'n 1:16. Misschien nog wat zuiniger leren rijden....

wat me wel erg opvalt is de zeer korte 1e versnelling
vind ik heel erg kort ook als je flink wilt weg accelereren bij het stop licht trekt de automaat hem niet even wat verder door in z'n 1.

Wegligging vind ik super goed
stuurt heerlijk strak.
(Maar goed heb t laatste jaar in een oude bestelauto gereden en onze andere auto's zijn de laatste jaren terrein auto's geweest, dus is ook niet helemaal te vergelijken )
 
Niks  Polo  4.0 
Ik weet vrij zeker dat ik de optie in VCDS heb zien staan maar ik heb verder niet geprobeerd of ik hem ook echt kan uitschakelen.
 
Volkswagen  Golf 7 R  2.0 TSI @ 420 pk / 538 Nm by VAGTechniek 
Heb gemerkt dat motor wel tussendoor aanslaat ondanks dat motor is uitgegaan door start/stop. Wordt blijkbaar door elektronika iets gemeten dat motor blijkbaar beter kan draaien ipv uit te staan (bij stoplicht oid). Is dat misschien om warmlopen turbo te regelen?
Start/stop wordt zo te lezen door vrij veel mensen uitgeschakeld.
 
Heb gemerkt dat motor wel tussendoor aanslaat ondanks dat motor is uitgegaan door start/stop. Wordt blijkbaar door elektronika iets gemeten dat motor blijkbaar beter kan draaien ipv uit te staan (bij stoplicht oid). Is dat misschien om warmlopen turbo te regelen?
Start/stop wordt zo te lezen door vrij veel mensen uitgeschakeld.

Er staat een lijst met voorwaarden in je boekje.

Bijv als het verschil tussen de ingestelde waarde vd climate control en de temp in de auto te groot wordt slaat hij weer aan om te koelen of verwarmen.
 
Niks  Polo  4.0 
Niet slecht 15,7 voor een 140 pk motor en in 7,9 sec van 0 naar 100 En tegenvallen? is toch al lang bekend dat het opgegeven verbruik nooit klopt



Inderdaad, het opgegeven verbuik is echter wel gewoon te halen als je je best doet.
Als je zo probeerd te rijden dat je echt enkel op de 2 clinder mode rijdt, en dus ook optrekt (als een oma) dan is een gemiddelde van 4.3 mogelijk in de bebouwde kom/buiten wegen. en zown 5.0 op de snelweg met 95/100.

Dit heb ik echter maar een paar keer geprobeerd en dan is de lol er wel vanaf en trap je het gas weer vrolijk in :ugeek:
 
Dat je nooit haalt wat ze opgeven weet ik maar had nog iets zuiniger verwacht.
Maar ik klaag niet, onze andere auto rijdt 1:9. diesel dat dan weer wel.


Een ander dingetje:
ik ben vergeten zonder de "model-plaatjes" te bestellen.
Nou wil ik graag de achterkant strak hebben en dus moeten de emblemen van Polo en het Bluemotion plaatje er nog af.
Hoe kan ik dat het beste doen zonder meteen mijn lak te beschadigen?

En weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen mijn achterlichten mee te laten branden met de dag rij verlichting?
dag verlichting vind ik een goed ding, maar snap alleen niet waarom ook niet meteen je achter lichten mee gaan branden. Vind ik wel zo veilig als je onder een viaduct staat of zoiets of welke andere situatie dan ook waar je eigenlijk (nog) geen verlichting aan hebt.
 
Niks  Polo  4.0 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!