PaulWes
Lid
Dag,
ik rij een Polo 1.4 16v automaat uit 10/2002 met iets meer dan 175000 km. op de klok. Bij de Polo brand regelmatig het motormanagement lampje met soms de combinatie EPC lampje. Heb de Polo bij de garage gehad. Daar de boel uitgelezen. Daar bleek eigenlijk niets aan de hand te zijn. Met nog een klein probleem wat betreft afwatering gootjes enz. 60 euro betaald. Daarna kwam de storing weer. Heb een OBD2 meter gekocht om de boel uit te lezen, en de boel te resetten. Polo doet gewoon zijn ding. Op 80km wegen gaan lampjes niet branden. (Afstanden 25-50 km) Op snelweg (met wat meer gas en snelheid gaan beide lampjes weer branden. Bij uitschakeling motor en weer starten brand het EPC lampje vaak niet meer, motormanagement lampje daarentegen wel.
Heb een kennis gevraagd (werkzaam bij garage) heeft de auto ook uitgelezen. Hij komt uit bij een niet goed werkende EGR klep. Hij heeft de boel gereset. Omdat het een automaat auto is, was het advies om de auto als hij goed op temperatuur is, even wat meer op toeren te gaan rijden. Dit i.v.m. vervuiling EGR. Verder is schoonmaken of z.n. vervangen een optie/oplossing.
Wat is jullie idee? Ik wil binnenkort langs de garage met de auto, om het probleem te verhelpen.
ik rij een Polo 1.4 16v automaat uit 10/2002 met iets meer dan 175000 km. op de klok. Bij de Polo brand regelmatig het motormanagement lampje met soms de combinatie EPC lampje. Heb de Polo bij de garage gehad. Daar de boel uitgelezen. Daar bleek eigenlijk niets aan de hand te zijn. Met nog een klein probleem wat betreft afwatering gootjes enz. 60 euro betaald. Daarna kwam de storing weer. Heb een OBD2 meter gekocht om de boel uit te lezen, en de boel te resetten. Polo doet gewoon zijn ding. Op 80km wegen gaan lampjes niet branden. (Afstanden 25-50 km) Op snelweg (met wat meer gas en snelheid gaan beide lampjes weer branden. Bij uitschakeling motor en weer starten brand het EPC lampje vaak niet meer, motormanagement lampje daarentegen wel.
Heb een kennis gevraagd (werkzaam bij garage) heeft de auto ook uitgelezen. Hij komt uit bij een niet goed werkende EGR klep. Hij heeft de boel gereset. Omdat het een automaat auto is, was het advies om de auto als hij goed op temperatuur is, even wat meer op toeren te gaan rijden. Dit i.v.m. vervuiling EGR. Verder is schoonmaken of z.n. vervangen een optie/oplossing.
Wat is jullie idee? Ik wil binnenkort langs de garage met de auto, om het probleem te verhelpen.
Volkswagen
Polo 9N