Eindelijk toch zelf schakelen in de Polo 6C GTI

Heb nu een auto met DSG. Met de ervaring van beide zou ik voor de handgeschakelde gaan.
Hopen dat er over een paar jaar mooie ocassions opduikenBig Grin
 
Seat  Leon SC FR  1.8 TSI DSG 
In 6,7 seconden naar de 100km/h... 320 Nm bij de handgeschakelde versie... Big Grin
Toch zou ik zelf liever voor de DSG gaan met flippers aan het multifunctionele stuur, sportstand 'aan' en gaan...
Ik zie het wel voor me, mijn portomonnee alleen nog niet... :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: Marco71
In 6,7 seconden naar de 100km/h... 320 Nm bij de handgeschakelde versie... Big Grin
Toch zou ik zelf liever voor de DSG gaan met flippers aan het multifunctionele stuur, sportstand 'aan' en gaan...
Ik zie het wel voor me, mijn portomonnee alleen nog niet... :rolleyes:
Ik kan je wel vinden in het verhaal wat betreft de DSG. Het is lekker snel en dat ga je met een handbak niet bijhouden. Toch lijkt het rijden met een handbak mij veel meer emotie hebben. Als je kijkt hoe het rijdt in een snelle Polo met handbak (de auto van Eddy bijvoorbeeld); een bak emotie en sensatie! Dat is toch in een Polo met DSG een stuk minder. Daar gaat een hoop 'vanzelf'.
 
  • Leuk
Waarderingen: R-Vera en Marco71
Ik kan je wel vinden in het verhaal wat betreft de DSG. Het is lekker snel en dat ga je met een handbak niet bijhouden. Toch lijkt het rijden met een handbak mij veel meer emotie hebben. Als je kijkt hoe het rijdt in een snelle Polo met handbak (de auto van Eddy bijvoorbeeld); een bak emotie en sensatie! Dat is toch in een Polo met DSG een stuk minder. Daar gaat een hoop 'vanzelf'.

Mijn BlueGT gechipt bij JD + DSG aanpassingen heeft zelfs nog moeite met droog wegdek in de 2-3, laatst een beetje vochtig wegdek terwijl ik wou wegtrekken bij een verkeerslicht in de S stand resulteerde in stilstaan tot de 3de versnelling :') Na het chippen wil ik ook liever het stuur met 2 handjes vast houden aangezien er boven de 3000rpm aardig wat torque steer optreed. Over 2 jaar komt er bij ons een Golf7 GTI maar wel weer met DSG Big Grin
 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid
Je kan niet tegen een DSG schakelen zo vlot. Het geeft comfort (vooral voor de langere afstanden) doordat alles 'vanzelf' gaat. De flippers aan het stuur en de sportstand maken het geheel toch wat sportiever. En wat betreft de begrenzing van de DSG; daar weten tuners toch vast wat op te verzinnen???

Ik heb nog nooit de emotie en sensatie mogen ervaren in een handgeschakelde auto met zoveel vermogen @WobbleKid. Ik zal eens een proefrit moeten aanvragen bij @eddyfr :cool:

Een handbak geeft mij gevoel van controle bij alle weersomstandigheden, omdat je het toch 'zelf' doet. Daarnaast ben ik ook niet anders gewend.

Als ik dan eens een ritje mag maken in de GTI van @Mr. Blue (DSG) dan gebruik ik graag de flippers aan het stuur en druk ik het sportselect knopje direct in. Dan heb ik toch het idee dat ik het 'zelf' moet doen en het geluid is prachtig tijdens de sportselect. :rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 135pk 
  • Leuk
Waarderingen: WobbleKid
Ik blijf het apart vinden dat mensen handgeschakelde bakken beter vinden. Haha.
Als ik in de VS ben en ik neem een huurauto, dan vraag ik me altijd af waarom wij in NL nog altijd in handgeschakelde bakken rijden.
Ik hoor denk ik niet in NL thuis. Moet snel verhuizen naar de VS denk ik Stick Out Tongue
 
Ik blijf het apart vinden dat mensen handgeschakelde bakken beter vinden. Haha.
Als ik in de VS ben en ik neem een huurauto, dan vraag ik me altijd af waarom wij in NL nog altijd in handgeschakelde bakken rijden.
Ik hoor denk ik niet in NL thuis. Moet snel verhuizen naar de VS denk ik Stick Out Tongue
Omdat Amerikanen van zichzelf liever lui dan moe zijn, en als je de gemiddelde Amerikaan een handbak geeft heeft ie niet het flauwste besef wat ie met dat 3e pedaal moet doen. Daarbij, als je zelf schakelt ben je net iets actiever bezig met het rijden van je auto ipv met andere dingen (kijk eens wat een hoog gebouw...) en maak je dus waarschijnlijk ook minder snel brokken. Best wel handig op de veel drukkere en kleinere Nederlandse wegen :)
 
Had vroeger ook alleen maar een voorkeur voor handgeschakelde auto's, automaat is lui en voor bejaarden.. tot dat ik mocht proefrijden in een Polo met DSG. Ik was gelijk verkocht. Dat systeem is gewoon veruit superieur aan een handbak. Het valt mij ook continue op als ik rij dat ik mij meer aan de verkeersregels houdt dan wanneer ik zelf schakel. Heb alleen een voorkeur voor automaten met een dubbele koppeling, DSG, S-Tronic, Porsche PDK.. Semi automaten hoeft al helemaal niet, dan liever 100% zelf schakelen. Stick Out Tongue
 
.  .  . 
Ik blijf het apart vinden dat mensen handgeschakelde bakken beter vinden. Haha.
Als ik in de VS ben en ik neem een huurauto, dan vraag ik me altijd af waarom wij in NL nog altijd in handgeschakelde bakken rijden.
Ik hoor denk ik niet in NL thuis. Moet snel verhuizen naar de VS denk ik Stick Out Tongue
Als je een auto hebt met leuk vermogen dan "voel" je de power gewoon met een handbak. Bij een automaat gaat het meer vanzelf. Gas geven en gaan! Zelf ook nog nooit gereden in een handbak met veel vermogen; dat moet ik eerlijk toegeven.. Wel, zoals eerder aangegeven, bij Eddy in de auto gezeten. En als je dan na het schakelen met de bak een duw in je rug krijgt... Dat krijg een automaat niet voor elkaar. En als je het hebt over echt snelle auto's dan kun je natuurlijk met een handbak lekker rev matchen:cool: Wat je ook kiest; handbak of automaat. Alles heeft zijn voor en nadelen.
 
Omdat Amerikanen van zichzelf liever lui dan moe zijn, en als je de gemiddelde Amerikaan een handbak geeft heeft ie niet het flauwste besef wat ie met dat 3e pedaal moet doen. Daarbij, als je zelf schakelt ben je net iets actiever bezig met het rijden van je auto ipv met andere dingen (kijk eens wat een hoog gebouw...) en maak je dus waarschijnlijk ook minder snel brokken. Best wel handig op de veel drukkere en kleinere Nederlandse wegen :)
Ik denk dat het andersom werkt. Met een automaat heb je bijvoorbeeld altijd twee handen aan het stuur. Het scheelt, vooral in de stad, een onnoemelijk aantal handelingen. In bochten heb altijd de juiste versnelling, nooit te laag of te hoog. Nee, ik denk dat automaten veiliger zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackPoloBM
wat ik bij een handbak prettig vind is het meer bewust zijn van je snelheid.

met een automaat is het gas intrappen en je zit op 50, 60, 70?

handbak is het schakelen naar 2, dan zit je op 25-40, in de 3 is het tot 55-60, daarna naar de 4 tot 80...

in de auto van m'n vader is dat veel minder een bewustzijn, je zit telkens meer naar je teller te kijken en de snelheid verrast je soms gewoon Stick Out Tongue
 
Ik heb in midden Amerika met een Toyota Yaris met automaat gereden.. Vandaar dat mijn volgende auto ook een automaat word. Ik vind het erg prettig rijden, en aangezien ik best wat KM's maak, word ik soms beetje gek van t schakelen. Maar dat laatste kan ook aan het type auto liggen haha Stick Out Tongue

Schakelen en automaat heeft zo zn voordelen. Het blijft persoonlijke preferentie. Geef mijn maar n DSG, maar geen gerobotiseerde handbak zoals Citroen doet. Man dat zorgt voor meer frustratie dan poepen met een kurk in je r**t... :sweatsmile:
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!