Einddemper vervangen

Contact gehad met jmtuning en pm performance

Jmtuning: Rvs demper met sierstuk en montage 325 icl btw
Pm : Rvs demper met sierstuk en montage 300 icl btw
Jmtuning heeft geen garantie maar als er wat is repareerd hij het.
Pm geeft op alles 3 jaar garantie

Ik weet alleen nog niet met welk demper pm performance werkt.
Jmtuning werkt met Simons dempers

PM Performance - Uw Specialist in RVS uitlaten op maat!

RVS uitlaat op maat voor alle automerken, custom rvs uitlaatsysteem

Waar zou ik naar toe gaan volgend jaar?
Wil het gewoon goed hebben anders vind ik het zonde van me nieuwe auto:-( vandaar die goede zoek tocht:oops:

alvast bedankt!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oké ik denk dan dat ik alleen voor de einddemper ga. Iets beschaafder en mooi zwaar.jij nog plannen?

Ik twijfel zwaaaaaar :sad: andere einddemper heb ik al ivm ABT kit, dus mijn opties zijn: Full custom vanaf de turbo icm downpipe, en dan meteen chip op maat erbij.. Of 1200 euro besparen en de middendemper eruit halen.. Zonder enig idee hoe dat gaat klinken. Ik heb al eens een auto gehad met enorm kabaal, weet niet of ik daar weer op zit te wachten.

Hier een filmpje met een 1.2 tsi met full custom: Let vooral op de allerlaatste halve seconde, dat krakelend geluid. Ik heb de eigenaar van die Polo gesproken en hij heeft er later toch een tussendemper in laten zetten.. Maar hij heeft de hele uitlaatlijn verandert dus hij wist ook niet in hoeverre de originele middendemper tegenhoudt.

Polo 1.2 Tsi, 2" Downpipe & Custom Cat-back (non-resonated) - YouTube

Het is momenteel wel een rage in Australie om de middendemper onder de GTI's vandaan te halen..

Lang verhaal, kort antwoord op je vraag: Ben ik iets van plan? die kans is 50/50 voor mij..
 
Lang verhaal maar wel leuk!

ik zou midden demper weghalen en het zo houden voor de rest.
klinkt het denk ik net ff wat beschaafder als in het filmpje.
Ik wil alleen een einddemper doen (lowsound) en voor de rest niets.
Kwa garantie enzo wil ik er niet teveel aan rommelen alleen ff een iets dikker geluid(dsg fart).
Twijfel alleen nog tussen welke 2 bedrijven.(zie post)
 
ik heb zelf geen ervaring met die bedrijven dus geen idee welke er aan te raden zijn.. Denk dat einddemper wel de beschaafste optie is inderdaad.
Ik heb mezelf na aankoop van de auto ook beloofd: Alles voor de plof! :mrgreen: Ik heb ook een K&N inlegfilter, dat heeft ook wat geholpen.
En chippen hielp ook wat, alleen is die er nu even uit :(

Nadeel van de middendemper eruit halen: het is zo permanent dus als het niets is zit je eraan vast, een einddemper kan je nog kiezen.

Eerst de kerstdagen maar doorkomen, dan zie ik wel verder ;)
 
Haha precies! Wil jou geluid wel is horen.
Misschien ploft mijn best wel hard standaard.....nouja hard, gewoon een leuk plofteplofte:razz:
1.4tsi klinkt Mischien met schakelen weer anders als een 1.2 maar dat weet ik niet zeker...
Of jij moet ook een andere demper ipv abt.
 
Lang verhaal maar wel leuk!

ik zou midden demper weghalen en het zo houden voor de rest.
klinkt het denk ik net ff wat beschaafder als in het filmpje.
Ik wil alleen een einddemper doen (lowsound) en voor de rest niets.
Kwa garantie enzo wil ik er niet teveel aan rommelen alleen ff een iets dikker geluid(dsg fart).
Twijfel alleen nog tussen welke 2 bedrijven.(zie post)

DSG fart/ploffen krijg je niet wanneer je alleen de einddemper veranderd, dat heeft meer met de tussen demper en catalysator te maken en dan krijg je weer een irrietant geluid op de snelweg.
Ik ga sowieso niet beginnen aan het hele uitlaat gebeuren tenzei het erg dicht in de buurt komt van het geluid van een mini cooper S bij gas los (maar dat is een apart systeem wat juist ontwikkelt is voor die plofjes).
 
Ok dat zou ik ook niet doen nee.
wil gewoon een iets sportiever geluid en als die plofjes er dan ook bij zitten is dat mooi mee genomen.
Ik denk wel dat je het wel iets harder hoort als helemaal standaard.niet zoals de filmpjes wat ook een catback is denk ik.

bedankt voor je reactie!
 
Die dsg fart heb je altijd. Hij word alleen gedempt. Dus met alleen einddemper veranderen hoor je hem al (hangt ook van het type af natuurlijk). Des te meer dempers je verwijdert de beter je hem gaat horen.

Bij een dsg word de brandstof door de ECU afgekapt en als de versnelling 'engaged' is weer gedumpt. Dit doet die dus altijd. Met standaard dempers word het alleen gedempt.

Met de keuze voor welke bedrijf je moet kiezen kan ik je niet helpen.
 
Ik twijfel zwaaaaaar :sad: andere einddemper heb ik al ivm ABT kit, dus mijn opties zijn: Full custom vanaf de turbo icm downpipe, en dan meteen chip op maat erbij.. Of 1200 euro besparen en de middendemper eruit halen.. Zonder enig idee hoe dat gaat klinken. Ik heb al eens een auto gehad met enorm kabaal, weet niet of ik daar weer op zit te wachten.

Echt herrie zal die niet gaan maken, volgensmij zit er zoals bij de 1.4 tsi een pre-cat en een cat in de downpipe + de turbo zelf dus dat is genoeg demping.

Je kan mijn filmpje checken, staat pagina's terug of in mijn garage. Is wel een gechiote 1.4tsi twincharger, dus luider dan dat zal het niet worden. Is middendemper eruit en een andere einddemper.
 
Hehe nee, ik lees teveel forums en rij toevallig zelf zo'n ding. ;)

Ben nu niet thuis dus lastig om even op die sites te beuzen maar ik weet wel dat Simons dempers door meerdere uitlaten bakkers word gebruikt. Dus dat zit wel goed.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!