Hallo,
eind maart kreeg ik een storing dat de EGR klep stuk was.
Deze heb ik vervangen, na 3 weken kreeg ik weer de EGR klep melding.
Ik was er toen helemaal klaar mee (je bent toch een dag bezig om dat ding te vervangen)
In Utrecht hebben ze de EGR klep weggeschreven, dat is 19 april gebeurd.
Daarna reed de auto prima.
Nu verleden week ging ie in houden, geen vermogen en soms schokken het werd steeds slechter.
Uit eindelijk is ie er helemaal mee gestopt.
Geen enkele fout code te vinden, wel als we een sensor bv los trekken.
Na 2 dagen zoeken kwamen we er niet meer uit, en hij staat nu bij een garage (geen VW dealer).
Daar hebben ze alles nagekeken, kamen er achter dat de EGR klep vermoedelijk iets open is gegaan.
Nu is er een plaatje tussen gezet dus echt dicht.
(buis tussen plastic inlaat huis met de 3 kleppen er in naar het blok toe plaatje zit tegen het blok aan)
De auto reed hierna weer goed, echter na 20 minuten begon het zelfde probleem weer.
Geen vermogen, afslaan, schokken tijdens het rijden en weg rijden was helemaal op een bepaald moment niet meer mogelijk.
Motor start na 5 seconden, gaat ie schudden en stopt er mee gas geven is niet mogelijk.
( bij de eerste keer kwam er zwarte rook uit de uitlaat tijden het waggelen, vermoedelijke van de EGR )
Bij de laatste keren niet, geen idee waar we nu nog moeten zoeken.
Wie weet raad?
met vriendelijke groet
Roni
eind maart kreeg ik een storing dat de EGR klep stuk was.
Deze heb ik vervangen, na 3 weken kreeg ik weer de EGR klep melding.
Ik was er toen helemaal klaar mee (je bent toch een dag bezig om dat ding te vervangen)
In Utrecht hebben ze de EGR klep weggeschreven, dat is 19 april gebeurd.
Daarna reed de auto prima.
Nu verleden week ging ie in houden, geen vermogen en soms schokken het werd steeds slechter.
Uit eindelijk is ie er helemaal mee gestopt.
Geen enkele fout code te vinden, wel als we een sensor bv los trekken.
Na 2 dagen zoeken kwamen we er niet meer uit, en hij staat nu bij een garage (geen VW dealer).
Daar hebben ze alles nagekeken, kamen er achter dat de EGR klep vermoedelijk iets open is gegaan.
Nu is er een plaatje tussen gezet dus echt dicht.
(buis tussen plastic inlaat huis met de 3 kleppen er in naar het blok toe plaatje zit tegen het blok aan)
De auto reed hierna weer goed, echter na 20 minuten begon het zelfde probleem weer.
Geen vermogen, afslaan, schokken tijdens het rijden en weg rijden was helemaal op een bepaald moment niet meer mogelijk.
Motor start na 5 seconden, gaat ie schudden en stopt er mee gas geven is niet mogelijk.
( bij de eerste keer kwam er zwarte rook uit de uitlaat tijden het waggelen, vermoedelijke van de EGR )
Bij de laatste keren niet, geen idee waar we nu nog moeten zoeken.
Wie weet raad?
met vriendelijke groet
Roni
Laatst bewerkt door een moderator:
Volkswagen
Polo 6r