EGR afdoppen VW Polo 6R 1.2 TDI --> done

Bij mij is de egr-koeler lek, ik heb contact gehad met een bekende vag tuner, deze zegt dat de erg wel uitgeschakeld kan worden maar niet afgeblind kan worden met plaatjes anders zou het nadelige gevolgen kunnen hebben voor het dpf-filter. Ik had gedacht de egr af te "doppen" en dan koelvloeistof bij te vullen totdat de koeler vol is gelopen en het koelvloeistofniveau niet zal zakken. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben gehad en dit op hebben kunnen lossen?? Ik heb ook nog gedacht de koelslangen door te koppelen, maar dit valt op bij de apk keuring lijkt me...
 
Volkswagen  Polo 6r  1.2 tdi 75 pk 
Bij mij is de egr-koeler lek, ik heb contact gehad met een bekende vag tuner, deze zegt dat de erg wel uitgeschakeld kan worden maar niet afgeblind kan worden met plaatjes anders zou het nadelige gevolgen kunnen hebben voor het dpf-filter. Ik had gedacht de egr af te "doppen" en dan koelvloeistof bij te vullen totdat de koeler vol is gelopen en het koelvloeistofniveau niet zal zakken. Zijn er hier mensen die dit probleem ook hebben gehad en dit op hebben kunnen lossen?? Ik heb ook nog gedacht de koelslangen door te koppelen, maar dit valt op bij de apk keuring lijkt me...

Ik heb zelf het idee dat mijn egr koeler ook lek is. Afdoppen moet helemaal geen effect hebben op de dpf. Door afdoppen zorg je juist voor verse lucht in het inlaat traject waardoor er een beter verbranding is dus mind snel roet ophoping in het dpf. Ik ben benieuwd wat je uiteindelijk gedaan hebt. Ik ga waarschijnlijk ook de koelslangen omleiden en het egr afdoppen. Ik zoek alleen een afdopsetje voor deze polo 1.2 tdi
 
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
Ik had de goedkope versie gehaald voor het proberen.
Beste @iichel,
Heb je problemen ondervonden met het regenereren na het afdoppen van de egr klep?
Men egr klep is namelijk al software matig weggeschreven en ik heb zo'n vermoeden dat de egr koeler intern lek is omdat de koelvloeistif peil opeens een stuk lager was waardoor het lampje ginge branden. Verder verkleurt de koelvloeistof langzaam maar zeker. Dus ik ben van plan de koelleidingen van het egr om te leiden en de egr af te doppen.
 
Laatst bewerkt:
Vw  Polo  1.2 tdi 2012 
Ik heb de uitgebreidere set met wat meer blindplaatjes ook besteld en gemonteerd, maar ik heb het buisje niet meer terug geplaatst. Bij 175.000 was de boel flink smerig.
Mijn P0405 foutmelding is met deze ingreep verholpen!

Waar kan ik de losse blindplaatjes bestellen?
Ik heb nu de zelfde probleem :(
Mijn Polo'tje heeft 128.000km gelopen.. geeft volgende foutmelding P045000
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
yep lijkt er wel op, hoewel ik niet zeker weet of het 60mm is.
als die dingen 11 euro per stuk opbrengen zet ik meteen mijn voorraadje op ebay :mrgreen::mrgreen:


hahaha op e
yep lijkt er wel op, hoewel ik niet zeker weet of het 60mm is.
als die dingen 11 euro per stuk opbrengen zet ik meteen mijn voorraadje op ebay :mrgreen::mrgreen:

https://www.ebay.co.uk/itm/VW-EGR-B...107187?hash=item20df590733:g:7YwAAOSw9mpaCxjN

ik heb ze gevonden :)
op ebay.com kosten die dingen niks
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Toen ik deze guide maakte was de Delphi ECU van de 1.2TDI nog niet gekraakt, dat kwam toen net pas een beetje op.
Inmiddels is het inderdaad mogelijk de EGR eruit te laten schrijven. Dat is sinds enkele weken bij de gerenomeerde tuners mogelijk.

Ik was met elkaar ongeveer 90 euro kwijt, da's iets goedkoper dan de chiptuning.

Ken jij toevallig iemand die

EGR kap afdoppen en software kan uitzetten voor weinig
 
Volkswagen  Polo  1.2 TDI 
Ik heb de uitgebreidere set met wat meer blindplaatjes ook besteld en gemonteerd, maar ik heb het buisje niet meer terug geplaatst. Bij 175.000 was de boel flink smerig.
Mijn P0405 foutmelding is met deze ingreep verholpen!

heb je voor mij een link of adres waar ik deze set kan bestellen?

Alvast bedankt
 
Vw  Polo  1.6 tdi 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!