Eerste lid--> Ronald 9n3 GTI

m, sorry hoor,
maar met is niet meer mijn ding bedoelde ik eigenlijk,
ik heb zelf 2 rode auto's gehad, en op de duur worden ze gewoon rose.
ken je poetsen wat je wil, t gebeurt gewoon.
en dat poetsen heb ik geen zin meer in.

blijft tog een gave bak!!!
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Geven ze ook geen garantie meer wanneer je hem door hun zelf laat chippen (ABT Chip voor té veel geld)? Blijf het super vinden zo'n 1.8T, me broer heeft er ook een, maar dan in een golf (gechipt door JD), maar wel met een Polo GTI bak Stick Out Tongue Die houd het vooralsnog makkelijk. Z'n vorige bak begaf het overigens niet door het vermogen maar omdat die slimmerik minuten lang op de handrem had staan burnen waardoor die droog was gelopen (dom). Maargoed, ook met 150PK is dit natuurlijk een heerlijk speeltje Big Grin
 
@ TrickJ: ja het chippen via ABT (dealer) voor 1100 euro kan dus ook niet omdat Pon het niet heeft vrijgegeven. beetje jammer.... wanneer ik m zal chippen zal ik 70NM en 50PK erbij krijgen!!!! dus blijft verleidelijk. Als ik het laat doen wil ik het ook bij JD laten doen maar hoe heeft je broer dit ervaren?? professioneel werk? en geen problemen mee? hoelang geleden gechipt??

@ Dio: Dan wil ik niet weten wat voor (oude) auto's jij hebt gehad maar de rode lakken van tegenwoordig verkleuren amper. Natuurlijk verkleuren deze maar dat doet elke kleur! Ik heb zelf een poetsbedrijfje en kan je garanderen dat jij over 4 jaar (wanneer ik de auto toch allang niet meer heb) zelf geen kleurverschil ziet. Er is natuurlijk een verschil tussen het habbibabbi turtlewax poetsen van menig autoliefhebber en het poetsen wat ik doe.

En ja mocht het toch gebeuren, bestaan er gelukkig nog autospuiters;)
 
Ronald zei:
@ TrickJ: ja het chippen via ABT (dealer) voor 1100 euro kan dus ook niet omdat Pon het niet heeft vrijgegeven. beetje jammer.... wanneer ik m zal chippen zal ik 70NM en 50PK erbij krijgen!!!! dus blijft verleidelijk. Als ik het laat doen wil ik het ook bij JD laten doen maar hoe heeft je broer dit ervaren?? professioneel werk? en geen problemen mee? hoelang geleden gechipt??

@ Dio: Dan wil ik niet weten wat voor (oude) auto's jij hebt gehad maar de rode lakken van tegenwoordig verkleuren amper. Natuurlijk verkleuren deze maar dat doet elke kleur! Ik heb zelf een poetsbedrijfje en kan je garanderen dat jij over 4 jaar (wanneer ik de auto toch allang niet meer heb) zelf geen kleurverschil ziet. Er is natuurlijk een verschil tussen het habbibabbi turtlewax poetsen van menig autoliefhebber en het poetsen wat ik doe.

En ja mocht het toch gebeuren, bestaan er gelukkig nog autospuiters;)

Ligt een beetje aan de verf die je erop laat spuiten. Een 2k aflak verkleurt wel wat jaah.. schijnbaar ook bijna niet meer maar ik heb daar niet alle vertrouwen in. Echter spuiten ze deze lak tegenwoordig nauwelijks nog op personenwagens. Normaal wordt alles in een basecoat gespoten met daaroverheen blanke lak. Dan verkleurt ie eignelijk niet :)
 
Nog s over het chippen he; heb een australier een standaard gti na 130km zien (gelezen) chippen. Op de dyno had ie stock 95 kw aan de wielen en na chippen 125kw met stock intercooler en intake (piping vervangen voor APR). Op het moment levert hij 150kw.

Buiten dit ook een jetta gli gezien (weer gelezen Big Grin) die rond de 195kw eruit perste, tegen alle verwachting, nog steeds met de standaard k03.

Er is dus heel wat mogelijk :)

btw: van de polo weet ik zeker dat die nog met de stock versnellingsbak rondreed met de 125kw. Het enige probleem bij de 150kw was de koppeling, dit bleek achteraf te komen door de grote velgen (19" ). Op 16" was ook met de stock koppeling nog niet veel geks aan de hand :)
 
Bedankt voor de introductie johan;)

Auto was inderdaad verkocht, echter altijd spijt gehad van de verkoop.
Totdat ik de auto vorige week op marktplaats tegenkwam, hij stond er toen net een uurtje op.

Heb meteen contact opgenomen met de eigenaar (aan wie ik de auto 2 jaar geleden ook verkocht had) en ben gaan kijken wat de huidige staat van de auto was. In die 2 jaar was er slechts 13.000 km met de auto gereden en de auto was nog in topstaat.

Dus,......staat de GTI sinds afgelopen vrijdag weer bij me voor de deur Big Grin

gtigti-1.jpg

gtigti2-1.jpg


Wat een heerlijke auto is het toch. Heb in de tussentijd een passat 1.8 20v gehad en een Audi TT 1.8 20vt, echter kan het beide niet tippen aan het allround karakter van deze GTI
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!