Drl aansluiten

Beetje een oud topic omhoog kicken maar denk dat er wel meer mensen zijn met ditzelfde probleem (branden van de stads- en achterlichten met drl in de bumper).

Is het uiteindelijk nog gelukt om het op te lossen?
 
ik had wel een keertje iets raar, toen ik me auto aanzette en mijn dimlicht aanzette bleef mijn drl ook branden (wel al een maandje geleden) ik dacht huh hoe kan dat nu.
toen auto even terug uit gezet en toen was het weg, echt wazig. (offtopic)=> mahja heb zo ook al meerdere dingen gehad zodat hij zei dat lamp kapot was even auto uit en terug aan en toen was het weg en heb het nooit meer gekregen, tot nu toe toch niet Big Grin
maar veel succes met het verder verloop/ oplossing ;)
 
Volgens de duitser wel waar ik de quote van heb genomen;)

Het is mij helaas nog altijd niet gelukt, tot nu toe nog nooit problemen mee gehad bij ome agent. als iemand een oplossing heeft hoor ik het ook graag!
In m`n zoektocht om de stadslichten toch uit te krijgen kwam ik het volgende tegen:
I've found the "Scandinavian bit" (Byte 12 bit 0) that turns on the parking lights (front, rear and plate) as soon as the ignition is on (and the light switch still in '0' position).
Fourtitude.com - Polo 6R coding changes (mainly lighting)

Iemand die hier ervaring mee heeft of heeft getest?
 
[FONT=Helvetica, Geneva]Gixxer1986 heb je geen oplossing kunnen vinden voor het uitschakelen van de stads- en achterlichten wanneer de lichtschakelaar op '0' staat en alleen de DRL in de bumper zou moeten branden?
[/FONT]Zou je misschien een aantal foto's kunnen maken hoe het er bij jou uitziet wanneer je de lichtschakelaar op '0' hebt staan?

Dankjewel.

 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Gixxer1986 heb je geen oplossing kunnen vinden voor het uitschakelen van de stads- en achterlichten wanneer de lichtschakelaar op '0' staat en alleen de DRL in de bumper zou moeten branden?
Zou je misschien een aantal foto's kunnen maken hoe het er bij jou uitziet wanneer je de lichtschakelaar op '0' hebt staan?

Dankjewel.

Gewoon Byte 12 bit 0 uitzetten in module 9. Dit werkt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 90pk 
Hallo evolution ik heb het inderdaad nog niet voor elkaar gekregen maar lees nu dus van Ronaldsl dat het wel mogelijk moet zijn.
@Ronaldsl hiermee blijft de drl branden en de dimlichtjes zijn uit in de 0 stand ?
 
@ Gixxer1986, mocht jij de mogelijkheid hebben je auto nog eens aan de pc te hangen, zou je dan eens kunnen proberen of de manier die @Ronaldsl aandraagt het probleem oplost?
Alvast bedankt!
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Het is me niet gelukt om de DRL uit te krijgen, om pin 3 (Grijs/paars) van de schakelaar los te nemen, gaan de dimlichten wel uit tijdens contact, maar de stadslicht en achterlicht blijven branden.IMG_2063.JPG Op Pin 8 zit de aansluiting van de mistlamp voor, deze was bij mij niet bezet, omdat er origineel geen mistlampen in de auto aanwezig waren, ik heb hier een (radio aansluit) stekker in gezet.IMG_2066.JPG De zekering 56 was ook bij mij niet aanwezig. om de drl uit te schakelen via de knipperlicht hendel gaat ook niet, ondanks dat ik deze functie gecontroleerd heb met vcds. in module 9 heb ik verschillende parameters verander waaronder 12-bit0 / 13 bit o en 1 /23 bit 6. alle wijzigingen gaven geen resultaat. de stadslichten en achterlichten blijven aan tijdens contact. mistlampen passen perfect met de 2 originele schroefpunten. IMG_2068.JPG
 
De DRL moet dus op pin 3 op de lichtschakelaar aangesloten worden. Klopt het dat de kabel naar de zekeringkast op een willekeurige lege positie in de zekeringkast aangesloten kan worden?
Moet het andere uiteinde van deze kabel op de lichtschakelaar aangesloten worden? Zo ja, op welke pin?

Alvast bedankt.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 
Hallo evolution ik heb het inderdaad nog niet voor elkaar gekregen maar lees nu dus van Ronaldsl dat het wel mogelijk moet zijn.
@Ronaldsl hiermee blijft de drl branden en de dimlichtjes zijn uit in de 0 stand ?
yes!

Ik kan inderdaad bevestigen dat byte 12 bit 0 doet wat het moet doen. Alle verlichting, stadslichten, achterlichten en kentekenverlichting is allemaal uit! Alleen de dagrijverlichting brand nog.

Credits aan Ronaldsl die ze uit heeft gezet :)

Overigens staat in VCDS bij bit 0 dat je de parkinglights uit zet, dit klopt dus niet en die blijven ook gewoon werken nadat je bit 0 hebt omgezet.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!