Drl aansluiten

Ik heb gisteren mijn kabelset voor drl en mistlampen binnengekregen, is er al iemand die dit ingebouwd heeft en mij kan vertellen welke draden waar moeten ? mistlampen had ik al eerder aangesloten dus deze moeten gewoon weer op de zelfde contacten neem ik aan.
 
ja mistlampen blijft hetzelfde.

je dagrijlampen moeten op de TFL pin van je lichtschakelaar. Het kan zijn dat daar nu al een draadje in zit (paars/wit) maar die moet je dan even eruit halen.
 
Blijkbaar zitten bij deze kabelset de linkse en rechtse mistlampen gescheiden, dus de enkele draad is voor de drl en voor de mistlampen gaan er 2 draden naar binnen. Deze kan ik gewoon bij elkaar doen toch zonder problemen ?
 
He kris het is uiteindelijk wel gelukt en alles werkt, het enige waar ik nu nog over twijfel is de stadlichten. Deze branden ook als de drl brand is dat standaard ?

Stadslichten zouden volgens mij niet moeten branden :confused:
Ik denk een draadje verkeerd aangesloten?
Of had je al dat je dimlicht werkte als DRL?
Dan is het namelijk wel te corrigeren via vcds;)
 
VW  6R  1.2TDI 
Stadslichten zouden volgens mij niet moeten branden :confused:
Ik denk een draadje verkeerd aangesloten?
Of had je al dat je dimlicht werkte als DRL?
Dan is het namelijk wel te corrigeren via vcds;)

Dat dacht ik al kom volgens mij ook nooit een polo tegen die het zo heeft. Nee normaal op de 0 stand brande mijn gewone lampen en de stadslichten.
ik heb 1 kabel losgehaald van de stekker (paars/wit) die al op de aansluiting zat van de tfl, deze stuurt dan normaal de koplampen aan denk ik en nu dus de drl.
 
Aha ;)
nou dan is het, gok ik, in vcds: controller 9, byte 23, bit 6 ;)
dan zou je drl volgens het boekje te schakelen moeten zijn dacht ik.

edit:
dan zet je dus je drl uit, maar ik neem aan dat je de drl onder in de bumper niet via het canbus hebt lopen, dus die zou dan gewoon aan moeten gaan als je drl uit hebt gezet ;)
heb je ook meteen geen gezeur dat je canbus leds ed moet hebben voor je drl :lol:
 
VW  6R  1.2TDI 
inderdaad als je de schakelaar op 0 hebt staan moeten alleen de drl aan staan.
dus wat gewoonjan zegt over dat je waarschijnlijk een aanpassing moet doen met vcds lijkt me wel logisch.
als je schakelaar op de 0 stand stond branden dan de achter lichten ook of waren het alleen de koplampen incl. stadslichtjes?

bij mij is het zelfs zo dat op stand 0 alle lichten branden. dus vandaar mijn vraagStick Out Tongue

als ik je even een keer moet helpen bel je maar.
 
Ik heb hetzelfde. Haal ik de paars witte stekker eruit gaan mn koplampen op stand 0 uit maar ik krijg mn stadslicht niet uit met vcds :(

Na die bit omgezet te hebben moet je dacht ik het boekje volgen om je normale DRL uit te zetten;)
Of had je dat al geprobeerd?


Edit:
Ik heb even wat van polo6rfreunde gekopieerd over dit onderwerp, hoop dat het helpt.
Ik ben niet echt wakker meer, dus weet zo niet precies wat er staat.

Moin Polo6RFreunde,

da immer wieder die Frage auftaucht, wie man nun wirklich Dauerfahrlicht (nicht Tagfahrlicht) deaktivieren kann, hier mal die Anleitung:

Am Lichtschalter den Pin 3 auspinnen oder einen neuen kaufen, der diese Funktion nicht hat, und in der Geführten Fehlersuche unter "Funktions/Bauteileauswahl" in das Bordnetzsteuergerät reingehen und unter "Standlicht bei Klemme 15." Deaktivieren codieren.

Damit ist euer Licht aus bei Zündung ein und Schalterstellung 0.

Ich hoffe, ich konnte damit einige Leute helfen. ;)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
VW  6R  1.2TDI 
Hallo Jan,

ik ben even met kris aan het vagcommen...het vinkje bij bit6 stond al uit, heb je nog andere ideeën wat het eventueel kan zijn ?
als ik het vinkje aanzet komt er een melding te staan: Sorry! This function requires a licensed interface. moeten we daarvoor nog wat aanvinken of uitzetten ?
 
Hmm.. jullie gebruiken toch niet een vcds lite versie ofwel? Stick Out Tongue
ik heb hier nog wel een werkende clone versie anders ;)

enneh al eens geprobeerd of je drl via het boekje uit kunt zetten?
(en anders het boekje eens proberen te volgen met het eruit halen van de zekering, kijken wat dat doet :lol:)
 
VW  6R  1.2TDI 
Hmm.. vreemd.. :roll:
en geen idee welke zekering, er staan iig 2 opties in het boekje, die ene is met die handelingen en die andere is de zekering eruit halen :confused:
maar welke zou ik echt niet weten :oops:
 
VW  6R  1.2TDI 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!