DQ200 (DSG7) koppeling slip?

Mooi, al die dingen kan ik ook doen met een dsg tune ;)
Tussen diagnose stellen en tuning zit wel een verschil. Ik geloof direct dat jij dit kan verhelpen.

Het punt dat ik wil maken is dat een probleem "verhelpen" niet altijd een probleem "oplossen" is door de oorzaak zelf weg te nemen. Kijk, als die koppeling versleten is, kan je de druk wel ophogen, de slip zal dan weg gaan, maar de oorzaak (versleten koppeling) blijft (ik zeg t er maar bij: dit is een voorbeeld. Ik snap heel goed dat je de status van je koppeling kan terug zien in de koppelingspositiewaarden). Snap je mn punt? Het zou jammer zijn als TS een tune laat doen voor $$ en uiteindelijk nog een reparatie van $$ erbij mag doen omdat er toch meer mis is. Dan is $$$$ duurder dan $$$ voor 1 diagnose/reparatie bij een DSG-doctor ;)
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  • Leuk
Waarderingen: omtuning en daan5070
Even een update

Ik sta nog in garantie bij de dealer waar ik mijn polo gekocht heb. Die zit echter in Heerenveen, en aangezien ik in Rotterdam woon, is dat een eindje rijden (de auto heeft er 2 weken geleden ook al gestaan).

Weer een mail gestuurd met mijn klachten, de auto word in januari weer nagekeken bij een plaatselijke dealer (scheelt 2 uur rijden). Auto schakelt overigens nog k*t. Deze dealer gaat een adaptierit uitvoeren, ben benieuwd wat eruit komt. Heb inmiddels de koppeling al een aantal keer geroken.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.8 TSI GTI 192pk 
Toevallig staat mijn Polo GTI 1.8 DSG op dit moment bij de Volkswagen dealer in Waalwijk. Zelfde euvel, bij rustig rijden schakelt bij redelijk, bij bovengemiddeld optrekken mistte hij wel eens het schakelpunt en schoot omhoog in toeren. Had toevallig nog 3 dagen bovag garantie en beide koppelingen worden tot zo ver ik nu weet, onder garantie vervangen. Ik laat je weten of hiermee de problemen zijn opgelost zodat jij ook een indicatie hebt!
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Toevallig staat mijn Polo GTI 1.8 DSG op dit moment bij de Volkswagen dealer in Waalwijk. Zelfde euvel, bij rustig rijden schakelt bij redelijk, bij bovengemiddeld optrekken mistte hij wel eens het schakelpunt en schoot omhoog in toeren. Had toevallig nog 3 dagen bovag garantie en beide koppelingen worden tot zo ver ik nu weet, onder garantie vervangen. Ik laat je weten of hiermee de problemen zijn opgelost zodat jij ook een indicatie hebt!
Heb precies het zelfde! Lijkt wel steeds erger te worden bij mij. Wel goed dat ze bij jou wel direct de koppeling vervangen. Ik hoor het graag van je!
 
Volkswagen  Polo 6c  1.8 TSI GTI 192pk 
Heb precies het zelfde! Lijkt wel steeds erger te worden bij mij. Wel goed dat ze bij jou wel direct de koppeling vervangen. Ik hoor het graag van je!
Ben net gebeld, de Polo staat klaar om op te halen. Stiekem wil ik dat helemaal niet, heb een splinternieuwe T Roc met zowat alles erop als leenauto. Rijdt ook wel fijn. Maar als je het stugge van de GTI gewend bent is het wel een stuiterbak hoor.

Je hoort het vanavond!
 
Volkswagen  Polo 6C  GTI 1.8 192pk DSG 
Vanmiddag mijn polo weer opgehaald bij VAGtechniek. Mijn DSG slipte ook door en er knipperde een storingsymbool.
Megatronic gescheurd en verloor olie.
Duur grapje dus.
Megatronic kost 1700 excl inbouw.
 
VW Polo  BlueGT  1.4 TSI chip op maat 190,5pk en 312nm Instagram: @Systedegekste en @1962Ragtop 
  • Verdrietig
Waarderingen: Rosinfield en kawazxr
Update:

Inmiddels heb ik mijn auto op 3 mei 2022 opgehaald bij de dealer, waar de auto na heel veel mailen en testrittjes onder garantie nieuwe koppeling heeft gekregen.

Echt is het beschreven probleem bij mij niet verholpen -.-

Nogsteeds het wipje in de toeren en het duwtje in de rug bij oneven versnellingen.

Ik zit inmiddelds met m'n handen in t haar, waarschijnlijk word dit weer veel rondmailen.
 
Volkswagen  Polo 6c  1.8 TSI GTI 192pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!