Dit is vreemd. Wel 110 pk in de folder maar niet te koop.

Jafo

Bekend lid
131
54
46
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik toch een update kunnen doen met het Assistance Pakket. Dit contract is inmiddels getekend en ik wacht op de ongeveer levering datum. Daar ben ik dolblij mee. Echter toen ik op de site van VW de nieuwste brochure naar binnen haalde viel ik van mijn stoel. Want in de brochure van 7 juni staat gewoon dat je de R Line nog steeds met 110 pk kan krijgen. Ik heb gelijk de dealer een mail gestuurd. Maar helaas. Niet dus. Ook in de configurator niet. Als laatste een andere dealer gebeld, maar die kon hem ook niet in de bestel module krijgen. Zo jammer..... Ik hoop de auto nu oktober wel binnen te krijgen. Er is een hoop vertraging. Maar ik heb er wel mazzel mee gehad.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ja dat klopt. Maar hij staat wel in de nieuwste brochure van 7 juni. De R Line is te koop daar met DSG en 110 pk...... Zo jammer. Stuur de PDF mee
 

Bijlagen

  • Polo-Gecombineerd-2023.pdf
    3 MB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Is alleen in 95 PK en de GTI versie. Dit is al sinds vorig jaar, toen ik mijne ook besteld had.

95 PK was mij wel erg weinig daarom ben ik toen voor de GTI variant gegaan.
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
Weinig?! Ik had standaard 95PK en nu 140PK. Alles valt te chippen ;)
Ja. Helemaal gelijk. Maar wat gaat dat op de lange termijn doen met het blok? Chippen is plat gezegd meer turbodruk, daarna meer brandstof erin. Maar dan stijgt de einddruk ook veel meer. Dus dan krijgt de hele motor, lagers enzo veel meer belasting. Ik heb het met mijn huidige passat niet gedaan. En die kon van 160 pk naar 200+. Plus het feit dat ik in de lease ga.
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ja. Helemaal gelijk. Maar wat gaat dat op de lange termijn doen met het blok? Chippen is plat gezegd meer turbodruk, daarna meer brandstof erin. Maar dan stijgt de einddruk ook veel meer. Dus dan krijgt de hele motor, lagers enzo veel meer belasting. Ik heb het met mijn huidige passat niet gedaan. En die kon van 160 pk naar 200+. Plus het feit dat ik in de lease ga.
Dat ga ik volgende week zien met een grote beurt + APK. Ik trap niet met de Polo. Ik rijd 'm netjes warm. Hij is een stuk zuiniger geworden en rijd een stuk lekkerder.
 
Volkswagen  Polo 6C 2017  1.0 TSI 140pk (stage1) BlueMotion blue_polo.6c on Instagram 
Weinig?! Ik had standaard 95PK en nu 140PK. Alles valt te chippen ;)
95 PK is toch niet veel? Het is voor de Nederlandse wegen genoeg, maar het is niet veel. Tuurlijk valt alles te chippen kan mijn GTI ook chippen naar 250+ PK maar dat hoeft voor mij niet.

Ja dat snap ik. GTI is super. Maar in de lease een ander hoofdstuk.
Hoezo een ander hoofdstuk?
 
Volkswagen  Polo GTI 2023  2.0 TSI 207 PK 
krijg je bij de 110pk nog meer leuke dingen, zoals een 6e versnelling bij je handbak of schijfremmen achter?
Nee. Er is no chance dat ik een 110 pk ga krijgen. Ondanks wat de brochure van VW zegt is het echt not done. Geen 110 pk. Ik heb wel assistance pakket in nieuw lease contract kunnen krijgen waar ik blij mee ben maar geen 110 pk
 
Volkswagen  Polo  1.0 TSI 
Ja. Helemaal gelijk. Maar wat gaat dat op de lange termijn doen met het blok? Chippen is plat gezegd meer turbodruk, daarna meer brandstof erin. Maar dan stijgt de einddruk ook veel meer. Dus dan krijgt de hele motor, lagers enzo veel meer belasting. Ik heb het met mijn huidige passat niet gedaan. En die kon van 160 pk naar 200+. Plus het feit dat ik in de lease ga.
Daar is al eens een discussie over geweest hier op t forum. Kort samen gevat: Ja, de motor krijgt meer op z'n donder ALS je het volle vermogen aanspreekt. In de werkelijkheid is dat niet heel vaak. Enkel met optrekken spreek je dit vermogen aan en zelfs dan de helft van de tijd nog niet eens, want wanneer trek je nu vol gas op in Nederland? Conclusie: als je rijstijl niet veranderd zal het chippen de levensduur van de motor niet beïnvloeden.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Wat een prijzen o_O . Polo Life 1.0 tsi 95pk hand vanaf een kleine 28k. Mijn vorige Polo AW met zo'n beetje alle opties, 115pk hand koste in 2019 28k.
Het is inderdaad schrikbarend, in DE kan je de 110pk nog wel samenstellen.
Met alle opties erop zit je ook al op 38K
 
Wat een prijzen o_O . Polo Life 1.0 tsi 95pk hand vanaf een kleine 28k. Mijn vorige Polo AW met zo'n beetje alle opties, 115pk hand koste in 2019 28k.
Ja echt bizar, toen ik de GTI bestelde was die er vanaf 30k. Dan heb je welliswaar niet veel opties maar om te bedenken dat je 4 jaar geleden voor 2k extra in een 2.0 dsg kon rijden waar je nu een 1.0 handbak krijgt.. amai
 
VW  Polo AW  2.0 GTI ABT 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!