Distrubitieriem vervangen

Wicko071

Bekend lid
2,069
468
102
Hallo Peepsz,

Ik wil graag jullie mening, ervaringen of advies weten..

Mijn polo 6R heeft inmiddels 150K gelopen..
Volgens onderhoudsboekje moet de distrubitieriem bij 210.000 vervangen worden met daarop volgend elke 90.000..

Ik heb geen vw garantie op de auto..

Nu zit ik te denken aan 2 punten..

Zal ik de riem binnenkort laten vervangen, voor het zekere bij onzekere..

Of kan ik hem nog blijven rijden tot ik de 210K of iets in de buurt heb bereik..( volgens het obderhoudsplan)

Wat ik me afvroeg:
Stel dat het riem voor de 210K knapt, zou ik in aanmerking komen voor een coulance regeling?
Of zou ik alles uit eigen zak moeten betalen?

Wat raden jullie mij aan?
Heeft iemand hier nog ervaring mee of suggesties?
 
In geval van twijfel vervangen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust. Onder coullance reparen kan wel, maar dan moet de auto conform fabrieksvoorschrift onderhouden zijn, en als je geen facturen van VW hebt, met de checklisten wens ik je heel veel succes om je 'recht' op coulance te halen./
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4TSI 
  • Leuk
Waarderingen: eddyfr
Contitech is OEM, Continental en Gates zijn beide A-merken. Welke van de twee die je kiest maakt eigenlijk niet uit. Op mijn auto heb ik een Gates set gemonteerd, denk je ook aan de multi v-snaar?
Ok,
Dat klinkt goed..
Kan ook zijn dat hij Contitech zei, maar ik Continental verstond..
Ik zal de V snar gelijk meenemen..

Thnx so far!
 
Je zou het bijna denken, dat het haalbaar zou zijn..

Bij sommige mensen heeft hij het al veel eerder opgegeven..
Inderdaad, IN PRINCIPE moet de riem dit aankunnen...
Misschien ook wel 240.000 km, maar soms ook wel eens 190.000 km. Net als de rest van zoveel factoren en die heeft niemand in de hand. Als je onderhoudsboekje de stempels heeft en vaak is er ook een sticker geplakt waarop staat wanneer de riemen zijn of moeten worden vervangen.

Pon/dealers zullen altijd wel proberen om er onderuit te komen, maar soms moet je het hard spelen met die piemels.
 
  • Leuk
Waarderingen: Wicko071
Inderdaad, IN PRINCIPE moet de riem dit aankunnen...
Misschien ook wel 240.000 km, maar soms ook wel eens 190.000 km.
Pon/dealers zullen altijd wel proberen om er onderuit te komen, maar soms moet je het hard spelen met die piemels.

Of Lullo's
Pesoonlijk zou ik zodra ik naar een niet dealer ga voor onderhoud de riem eerder laten vv voor het geval dat....
Vraag is natuurlijk wel hoelang ga je er nog in rijden, beetje zonde van het geld als je hem na 20000 km toch weg doet.
 
Inderdaad, IN PRINCIPE moet de riem dit aankunnen...
Misschien ook wel 240.000 km, maar soms ook wel eens 190.000 km. Net als de rest van zoveel factoren en die heeft niemand in de hand. Als je onderhoudsboekje de stempels heeft en vaak is er ook een sticker geplakt waarop staat wanneer de riemen zijn of moeten worden vervangen.

Pon/dealers zullen altijd wel proberen om er onderuit te komen, maar soms moet je het hard spelen met die piemels.
Tot nu toe heb ik bij elke onderhoudsinterval het boekje laten stempelen.. niet bij vw dealer, maar een random vertrouwde garage..

Maar die zeldzame zaadstengels bij de dealers zullen indd proberen onderuit te komen..

Of Lullo's
Pesoonlijk zou ik zodra ik naar een niet dealer ga voor onderhoud de riem eerder laten vv voor het geval dat....
Vraag is natuurlijk wel hoelang ga je er nog in rijden, beetje zonde van het geld als je hem na 20000 km toch weg doet.
Dus dat zit ik ook te overwegen..
Binnenkort ga ik verhuizen en dan ga ik overwegen wat rendabel is..
Benzine of diesel..
In geval van benzine wil ik voor een gti of oid kijken en sparen..
In geval van diesel, ga ik hem dan verkopen en een 1.6 halen..
Ik wil neer vermogen onder de motorkap! [emoji14]

Kortom, ga ik deze auto wellicht niet zo heel lang meer rijden.. denk welgeteld 6 maanden?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!