Discover Media kleine zwarte vierkantjes

Hallo allemaal,

Sinds kort eigenaar van een Polo 6C uit 2015 met een Discover Media 3Q0035874 erin. De unit bevalt mij nog prima ondanks hier geen Apple Carplay in zit. Het enige wat ik licht storend vind is dat er kleine zwarte vierkantjes zichtbaar zijn op het scherm. Deze zijn niet statisch en verplaatsen zich ook als ik het scherm gebruik.

Iemand enig idee waardoor dit komt en of dit te fixen valt? Zelf heb ik de unit naar de fabrieksinstelling gezet in het menu maar dit heeft helaas niet geholpen.

Filmpje:
IMG_1338.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
Zo een raster is een configuratie hulp van een touch screen.
Vroeger (10 jaar terug) wel vaker gezien bij tomtom systemen.
Zou je normaal niet moeten zien.
Aan de hand van zo een raster werkt je touch screen.

Misschien is updaten nog een optie.
Meestal weet @Rainesh dat.
 
Volkswagen  Polo AW GTI  2.0 TSI 200PK 
Lijkt mij een software bugg of dev optie maar ik heb er weinig verstand van.

Zou wel zo veel mogelijk OEM blijven mocht je hem niet op rijden.
 
Volkswagen  Polo 6c - 2016  1.2 TSI - 140pk stage 1 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Dit probleem is hoogst waarschijnlijk een developer optie die (nog) aan staat. Hiermee kan je een raster voor het onderliggen touch screen inzien. Misschien dat je dit ergens zou kunnen uitschakelen? Het kan ook een kalibratie zijn voor de module.
Probleem ligt naar mijn mening in ieder geval niet aan het display, gezien de kans vrijwel 0 is dat deze specifieke pixels op deze specifieke plekken kapot gaan.
Developer opties krijg je op je scherm door langdurig de "menu" knop ingedrukt te houden. Je krijgt eerst wat menu opties, maar als je de knop nog langer vasthoudt kom je er vanzelf.
Extra info kan je vinden in de volgende YT video:
 
Volkswagen  Polo 6R  1.4 85pk 
Je zou denken dat het dode pixels zijn, maar lijkt me gek omdat deze allemaal op dezelfde horizontale of verticale lijn liggen.

Probeer eens onderstaande video, is eigenlijk voor een ander probleem maar kan wellicht ook wel helpen bij jou.

Je kunt ook eens kijken in die gozer zijn youtube playlist, staan misschien nog wel andere handige tips and tricks.
Dit probleem is hoogst waarschijnlijk een developer optie die (nog) aan staat. Hiermee kan je een raster voor het onderliggen touch screen inzien. Misschien dat je dit ergens zou kunnen uitschakelen? Het kan ook een kalibratie zijn voor de module.
Probleem ligt naar mijn mening in ieder geval niet aan het display, gezien de kans vrijwel 0 is dat deze specifieke pixels op deze specifieke plekken kapot gaan.
Developer opties krijg je op je scherm door langdurig de "menu" knop ingedrukt te houden. Je krijgt eerst wat menu opties, maar als je de knop nog langer vasthoudt kom je er vanzelf.
Extra info kan je vinden in de volgende YT video:
Bedankt voor de filmpjes, ik zal deze eens proberen.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
  • Leuk
Waarderingen: THMR
Zou je dit willen toelichten? De reden dat ik eventueel voor een RCD330 wil gaan is puur voor Apple Carplay. Het enige wat ik daarvoor zou inleveren is volgens mij de DAB+ radio functie, radiozender logo's en de ingebouwde navigatie.
Persoonlijk vind ik discover media prettiger ogen en ik vind de interface fijner. Dab+ gebruik ik zelf veel en het feit dat rcd330 geen navigatie meer weer kan geven in het instrumentenpaneel vind ik een nadeel
 
Persoonlijk vind ik discover media prettiger ogen en ik vind de interface fijner. Dab+ gebruik ik zelf veel en het feit dat rcd330 geen navigatie meer weer kan geven in het instrumentenpaneel vind ik een nadeel

Pijltjes in het instrumentenpaneel waar je om eerlijk te zijn niks aan hebt.. Ook verouderde vw mappen heb je ook vrij weinig aan..
 
Volkswagen  Polo  6R 1.4 FSI 
Helaas de stappen in de filmpjes niet kunnen uitvoeren i.v.m. het missen van een OBDeleven om de developer mode te activeren. Ik ga eens kijken of ik de display eruit kan halen op verzoek van Rainesh.
 
Volkswagen  Polo 6C  1.2 TSI 90PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!