Deur bijrijderskant gaat niet meer open

Beste mede Polo'ers,

Sinds kort gaat de deur aan de bijrijderskant van mijn Polo 9N3 niet meer los/open, zowel van binnen als van buiten niet. Het pinnetje bij de deur beweegt mee met de hendel van de deur maar zakt weer naar beneden zodra ik de hendel los laat. Is erg vervelend als deur niet open gaat en ik mensen moet oppikken aangezien het een 3 deurs is...

Is er iemand die hier handig mee is, of weten jullie iemand, of tóch maar gewoon bij de dealer laten doen (ondanks de hogere kosten)? Zelf ga ik er niet aan beginnen, teveel gedoe.
Ik heb deurslotreparatie.nl al geprobeerd... krijg ik niet te pakken :(

Bedankt alvast!
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Heb het ook gehad en door de garage laten maken. Weet niet meer wat het kostte maar meende 150 euro ofzo + 50 euro voor een deurslot bij de sloop vandaan.
 
Volkswagen  Polo 9N3 Optive  1.4 80pk 
Beste mede Polo'ers,

Sinds kort gaat de deur aan de bijrijderskant van mijn Polo 9N3 niet meer los/open, zowel van binnen als van buiten niet. Het pinnetje bij de deur beweegt mee met de hendel van de deur maar zakt weer naar beneden zodra ik de hendel los laat. Is erg vervelend als deur niet open gaat en ik mensen moet oppikken aangezien het een 3 deurs is...

Is er iemand die hier handig mee is, of weten jullie iemand, of tóch maar gewoon bij de dealer laten doen (ondanks de hogere kosten)? Zelf ga ik er niet aan beginnen, teveel gedoe.
Ik heb deurslotreparatie.nl al geprobeerd... krijg ik niet te pakken :(

Bedankt alvast!
ik kan bevestigen dat het drama is om elke keer bij hem over z’n stoel heen te moeten klimmen
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
  • Leuk
Waarderingen: tuttiefruttie
1,5uur werk als je rustig aan doet.
Slot bestellen op AliExpress, even kijken welke je nu hebt.

Deurpaneel eraf.
Eventueel raam eruit halen
Binnenplaat loshalen.
Cilinder eruit halen.
Slot losmaken.
Verwisselen.
Terugmonteren in omgekeerde volgorde
Bij stap 1 haak ik al af. Hoe krijg ik het deurpaneel eraf terwijl ik vanuit de binnenkant van de auto moet werken met erg weinig ruimte en een deel van de bijrijders stoel die de boel blokkeert… en dan ook nog 2 linkerhanden hebben :(
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Een deurpaneel loshalen van een deur die open kan is al een kutklus, laat staan van een dichter deur.
met een open deur is het 5min werk.
met een dichte deur is het lastiger omdat je niet makkelijk kan bij de torx onderin
Update: het is ons gelukt om het deurpaneel los te halen. Het viel me reuze mee om bij de torxjes te komen, alleen zat de stoel erg in de weg. We hebben besloten om nog even te wachten met de volgende stap; het raam los/eruit halen en het slot zelf vervangen. Wellicht dat we dit toch maar even door de dealer laten doen, vind het toch een beetje een complex klusje...
 

Bijlagen

  • IMG-3804.jpg
    IMG-3804.jpg
    2.6 MB · Weergaven: 29
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
  • Leuk
Waarderingen: HoMi
Ik heb hem er nooit afgehaald toen ik mijn slot verving, voor vervangen van het raammechanisme moet hij er wel af.
Hij moet even alle stekkers loskoppelen en de binnenopener door de metalen plaat duwen, dan komt hij er zo af.
Het mechanisme steekt iets uit dus die plaat moet je iets omhoog duwen dan houden schuin anders blijft die steken achter de deur
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat het gelukt is, kon je de deur nu wel openkrijgen?
Nog niet open kunnen krijgen, maar ook bewust nog even mee gewacht. Heb de auto dagelijks nodig naar het werk en ik heb de benodigde onderdelen nog niet in huis. Rij momenteel zonder deurpaneel rond, ziet er niet uit ;)

raammotor eraf, en dan kun je die metalen plaat loshalen door alle bouten eruit te halen. stelt niet zo veel voor.
Deze gelijk maar even vernieuwen dan? Heb in het verleden wel eens problemen gehad met het raam, deze wou soms niet naar beneden of terug omhoog. Kan ook een kwestie van vocht zijn.


Hoe zit het met de centrale deurvergrendeling? De bijrijdersdeur moest ik voorheen altijd even dubbelchecken bij op slot doen van de auto, en soms moest ik het pinnetje van de deur handmatig even naar beneden duwen.
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 
Raammotoren gaan zelden stuk. Vaak blokkeert het raam of mechanisme door gebrek aan smering of blokkeren.
Net zoals @iichel zegt, meestal breekt de kabel of wikkelt deze zich om één van de spoelen heen.

Hoe zit het met de centrale deurvergrendeling? De bijrijdersdeur moest ik voorheen altijd even dubbelchecken bij op slot doen van de auto, en soms moest ik het pinnetje van de deur handmatig even naar beneden duwen.
Ik dacht dat de hele reden van deurpaneel verwijderen was dat je slot niet werkte.
Die zou ik sowieso vervangen dan.
Dat kan ook de oorzaak zijn van dubbel checken of de pin omlaag is.

Ik zou trouwens draadbreuk in de deurbalg ook niet uitsluiten
 
Bij stap 1 haak ik al af. Hoe krijg ik het deurpaneel eraf terwijl ik vanuit de binnenkant van de auto moet werken met erg weinig ruimte en een deel van de bijrijders stoel die de boel blokkeert… en dan ook nog 2 linkerhanden hebben :(
hahaha.. ik haakte af bij Aliexpress. Dat wil ik niet in mijn VW hebben.. nog geen ventieldop van dat bedrijf:)
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
Je kan erbij afhaken, ik had gewoon een origineel VW product.
Werkte goed, heeft 3 jaar erin gezeten voor ik de Polo inruilde.

Niet alles is slecht van AliExpress ;)
Ik bedoelde het grappig, niet als commentaar. Maar wil je nou zeggen dat je een origineel vw product had via Alieexpress?
 
Volkswagen  Polo Life  1.0 TSI 95pk 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!