Continental EcoContact 6

Ik ben langzaam aan het kijken voor nieuwe banden voor op de polo.
Momenteel heb ik de Dunlup Sport Bluresponse 185/60/15 op de standaard BM velgen.

Zijn er al ervaringen met de EcoContact 6? Dit is de vervanger van de EcoContact 5 en zou 15% zuiniger moeten zijn volgens fabrikant. Ze zijn te koop voor circa 70 per band met een goed bandenlabel.
De 185/60 R15 88H XL heeft namelijk een brandstofverbruik A en een Grip op nat wegdek A. Geluid 71DB.

De XL (Extra load) aanduiding is gekgenoeg wel zuiniger dan de versie zonder XL. De wangen van de band zijn steviger om een hoger draagvermogen aan te kunnen. Maar, zal je dan niet inleveren op een stukje comfort? Je betaalt 4eu p band meer voor een XL versie.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
Continental zijn sowieso top A bandjes en huismerk van Volkswagen;)

Ik heb vorig jaar de Goodyear Asymmetric 3 gemonteerd (achter) 17” alleen die zijn op het moment niet leverbaar helaas want ik wil de voorbandjes ook vervangen:)
 
VW  Polo 6C/Golf 7  TSI Engine 
Ik begrijp niet dat die conti banden altijd zo relatief veel lawaai maken. Beetje stille band is goud waard. Tenzij de besparing in brandstof echt groot is zou ik dat overwegen. Maar liever lekker stil.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Volkswagen  Polo 6R 2011  1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF 
  • Leuk
Waarderingen: Joey070 en Steefje
Ik heb 2 banden eco contact 6 gekocht en ga ze gewoon proberen. Als ze bevallen vervang ik de andere 2 ook als het nodig is. Heb nu nog 4mm namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
  • Leuk
Waarderingen: Giltix
Ja niks op aan te merken. Zitten er 2 onder en nog 2 van Dunlop die later dit jaar omgaan naar ecocontact 6.

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI 95PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!