Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Continental EcoContact 6

Discussie in '(2009-2014) Volkswagen Polo 6R' gestart door Steefje, 3 jan 2019.

1. Steefje

Steefje Active Member

Lid geworden:
    2 okt 2015

119
    39
    28
    #1 Steefje, 3 jan 2019
    Laatst bewerkt: 3 jan 2019
    Ik ben langzaam aan het kijken voor nieuwe banden voor op de polo.
    Momenteel heb ik de Dunlup Sport Bluresponse 185/60/15 op de standaard BM velgen.

Zijn er al ervaringen met de EcoContact 6? Dit is de vervanger van de EcoContact 5 en zou 15% zuiniger moeten zijn volgens fabrikant. Ze zijn te koop voor circa 70 per band met een goed bandenlabel.
    De 185/60 R15 88H XL heeft namelijk een brandstofverbruik A en een Grip op nat wegdek A. Geluid 71DB.

De XL (Extra load) aanduiding is gekgenoeg wel zuiniger dan de versie zonder XL. De wangen van de band zijn steviger om een hoger draagvermogen aan te kunnen. Maar, zal je dan niet inleveren op een stukje comfort? Je betaalt 4eu p band meer voor een XL versie.

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI 95PK

2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. mausie

Premium member

Lid geworden:
    16 dec 2012

616
    320
    63
    Continental zijn sowieso top A bandjes en huismerk van Volkswagen;)

Ik heb vorig jaar de Goodyear Asymmetric 3 gemonteerd (achter) 17” alleen die zijn op het moment niet leverbaar helaas want ik wil de voorbandjes ook vervangen:)

VW Polo 6C BM Highline 1.2 TSI 135pk VagTechniek

4. guus6r

guus6r Active Member

Lid geworden:
    5 aug 2017

343
    155
    43
    Ik begrijp niet dat die conti banden altijd zo relatief veel lawaai maken. Beetje stille band is goud waard. Tenzij de besparing in brandstof echt groot is zou ik dat overwegen. Maar liever lekker stil.

Volkswagen Polo 6R 1.2tsi 105pk

5. Robin-1991

Moderator

Lid geworden:
    18 aug 2017

1.381
    353
    83
    Eens met guus!

Conti banden rijden goed maar maken altijd wel snel lawaai.

Ik heb zelf alleen ervaring met de sportcontact 2 3 en 5.

De sportcontact 5 reed super met veel grip, alleen slijten heel hard(komt misschien ook door de pktjes van me vorige auto)

De sport contact 2 en 3 zijn niet heel bijzonder, maar maken wel snel herrie

Vw Polo 6r 1.2 tsi

6. Johan

Administrator VCDS Support

Lid geworden:
    29 jul 2008

3.867
    342
    83
    Kijk eens naar Vredestein, ben ik zelf erg fan van qua eigenschappen :)

Volkswagen Golf GTI Pirelli 1.8 8v 112pk

7. Valdes

Valdes Member

Lid geworden:
    6 feb 2016

58
    37
    18

Volkswagen Polo 6R 2011 1.2 tdi bluemotion 101 pk EGR OFF

Steefje vindt dit leuk.
  8. Steefje

Steefje Active Member

Lid geworden:
    2 okt 2015

119
    39
    28
    Ik heb 2 banden eco contact 6 gekocht en ga ze gewoon proberen. Als ze bevallen vervang ik de andere 2 ook als het nodig is. Heb nu nog 4mm namelijk.

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Volkswagen Polo 6R 1.2 TDI 95PK

Giltix vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie