Condenswater airco Polo 9n3

Brammuss

Bekend lid
154
199
59
Hallo!
Vandaag viel me op dat er helemaal geen condenswater onder de auto ligt bij gebruik van de airco, verder wordt ie wel goed koud, zou het de afvoerslang kunnen zijn? Zo ja, waar vind ik die?

Gr. Bram
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
Bij gebruik v d airco komt er altijd condenswater vrij, wat normaal n plasje onder je auto oplevert,
Valt normaal reuze mee hoor. Enige keer dat ik condenswater onder de auto zag liggen was na een half uur in Italië bij een benzinestation bij een graad of 42, en zelfs toen waren het 2 druppeltjes. Normaal gesproken als je rijdt gaat er zo veel lucht door de condensator heen dat die geen kans krijgt om nat te worden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JayS
Bij gebruik v d airco komt er altijd condenswater vrij, wat normaal n plasje onder je auto oplevert,

Dat is echt heel minimaal. Het is geen ramp dat het er ligt, maar het is ook geen ramp als het er niet ligt. Je moet zoals Peet zegt wel heel lang op één plek staan met je airco voluit wil het een significante plas opleveren.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
viel mij op dat er doorgaans wel n klein plasje /druppeltjes liggen
Weet je zeker dat het dan wel condenswater is? Ik zag laatst ook een paar druppels onder de auto liggen waarvan ik dacht dat het condenswater o.i.d. was, maar na controle bleek dit koelvloeistof te zijn door een zwetende/licht lekkende slang. Na meer dan 10 jaar zijn uitgedroogde slangen ook niet bijzonder namelijk.
 
Oke! Nee was wel duidelijk condenswater, kzou het s in de gaten houden deze tijd,

Ik gebruik de polo ook niet dagelijks, hooguit 2 a 3 keer in de week, mischien dan dat het overige condenswater al verdampt omdat de auto in de zon staat,
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: Peet_B
Dat is echt heel minimaal. Het is geen ramp dat het er ligt, maar het is ook geen ramp als het er niet ligt. Je moet zoals Peet zegt wel heel lang op één plek staan met je airco voluit wil het een significante plas opleveren.
Oke! Duidelijk verhaal! Thanks!!
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
  • Leuk
Waarderingen: JayS
Nou ik denk dat jullie je vergissen want een airco geeft en veel condenswater.
Als ik terug kom van een half uur rijden met vol de airco aan en ik parkeer thuis (achteruit) zie ik altijd een streep water.

Afvoer zit aan de verdamper, dacht aan de rechterkant van het midden van het dashboard
Raar, ik rij eigenlijk alleen maar op de snelweg en binnendoor sta ik vrijwel nooit stil. Zal binnenkort eens erop letten, is me echter nog nooit opgevallen bij geen enkele auto.
 
Nou ik denk dat jullie je vergissen want een airco geeft en veel condenswater.
Als ik terug kom van een half uur rijden met vol de airco aan en ik parkeer thuis (achteruit) zie ik altijd een streep water.

Afvoer zit aan de verdamper, dacht aan de rechterkant van het midden van het dashboard
Dat dacht ik dus ook, heb je ook een idee waar ie naar buiten komt onder de auto?
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
Nou ik denk dat jullie je vergissen want een airco geeft en veel condenswater.
Als ik terug kom van een half uur rijden met vol de airco aan en ik parkeer thuis (achteruit) zie ik altijd een streep water.

Afvoer zit aan de verdamper, dacht aan de rechterkant van het midden van het dashboard

Dat is vreemd, dan weet ik het ook niet meer o_O
 
Volkswagen  Golf VI  1.4 TSi 122pk 
  • Leuk
Waarderingen: Brammuss
Dat dacht ik dus ook, heb je ook een idee waar ie naar buiten komt onder de auto?
Als de afvoer verstopt is dan moet je vloerbedekking nat zijn.
Kan zomaar een liter codens zijn wat die in een uur verzamelt.

Je zou ruimte moeten maken en kijken waar er een slangetje uit je kachelhuis komt.
Deze zit op de carrosserie en kom
meestal in het midden net achter de motorruimte(achter subframe) uit bij de hitteschilden enzo
 
Kheb net de auto even op de brug gezet, maar ik kan nergens een afvoer/buisje zien zitten voor het condenswater, ik snap er niks van:rolleyes:
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
Er zit ook geen slangetje onder de auto.
Aan de binnenkant zit ergens een gat, hier zit een slang op dmv een rubber oid.

Maar als je binnen nergens water heb zou ik me er niet zo druk om maken.
Ik heb ook geen idee waar die van een 6r zit.

Nee idd, ben zo'n persoon die dan aan het denken slaat,:mrgreen:
 
Volkswagen  Polo 9n3 Gti  1.8 20vt stage 1 180pk 
Bij mijn 9n3 zit deze in het midden van de firewall (ken even de Nederlandse benaming niet)
Wat lager dan waar in het motorruim de aircoleidingen het interieur van de wagen binnen gaan.

Als er water uit druppelt, lekt dit op een deel van de stuurbekrachtiging.
 
Volkswagen  Polo 9N3  1.2 6v 60pk BBM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!