Cilinder overslag

Hi allemaal,

Ik krijg eens in de zoveel tijd (soms 1-2x per maand) een "start-stopsysteem"-storing. Heb vandaag de auto uit laten lezen bij de VW-dealer en die constateerde mogelijke cilinderoverslag in de cilinders 3 en 4. De foutcode van de motorstoring (heb ik eenmaal gekregen) wijst hier ook naar toe.

Mijn eigen garage zegt dat met het vervangen van alle 4 de bobines, die probleem vaak opgelost kan worden. Wat is jullie ervaring hiermee, en ligt dit inderdaad aan de bobines? De bougies zijn in feb' 21 met een grote onderhoudsbeurt vervangen.

Dank alvast!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Laatst 2 Golfjes 6 met de volgende klachten: horten/stoten en motorlampje.

Na lang zoeken bleek 1 Golfje last te hebben van een los zittende bougiekabel (ondanks dat ik dacht deze stevig te hebben aangedrukt). Deze met een tang stevig op zn plek de drukt tot ik voelbaar een klik voelde.

De andere Golf had last van een lekke intercooler (lucht/water intercooler in het spruitstuk). Hierdoor stond het spruitstuk vol met koelwater. Auto startte niet meer. Na lang door starten sloeg ie weer aan. Eerst werd gedacht aan de koppakking door een andere garage, alleen geloofde ik dat niet. Toen de gasklep gedemonteerd en zag t spruitstuk vol met koelwater staan (een wonder dat er geen waterslag is gemaakt!) intercooler vervangen, spruitstuk leeg gezogen en de auto liep weer. Maar wel steeds last van een missfire op cilinder 4. Kort daarna begon de auto weer met slecht starten en zwart roken na de start. Toch maar de bougies vervangen (wens van klant was dit eerst niet te doen) en het probleem was meteen opgelost. de bougies zaten ook onder het residu van koelwater.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!