Chiptuning op de 6R, wel of niet doen?

Tuning kan je probleem met de storing oplossen of verergeren, ik snap hun punt wel als hun hem tunen en jij krijgt gezeur dan word de schult op ATM geschoven.

Ik zou toch eens onderzoek doen naar de storing, met beginnen wat de exacte storing is
Ik las inderdaad dat misfire ook kan komen doordat fabriek te zuinig afstelt om te voldoen aan milieu-eisen en dat tuning daar verandering in kan brengen. Het hele probleem bij deze fout (zie mijn andere topics) is dat het zeer sporadisch voorkomt. Hele reis door Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Oostenrijk niks gemerkt, maar als ik dagje gewerkt heb kan die zomaar een storing geven.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik las inderdaad dat misfire ook kan komen doordat fabriek te zuinig afstelt om te voldoen aan milieu-eisen en dat tuning daar verandering in kan brengen. Het hele probleem bij deze fout (zie mijn andere topics) is dat het zeer sporadisch voorkomt. Hele reis door Duitsland, Tsjechië, Slowakije, Hongarije en Oostenrijk niks gemerkt, maar als ik dagje gewerkt heb kan die zomaar een storing geven.

auto al ooit laten uitlezen, wellicht is daar iets te vinden?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 498pk 
Die storing die je laat zien is het minste belangrijk, dat is de algemene storing als er 1 weigert.
Je moet de gene hebben die onderin de lijst zit, oftewel cilinder 3.
Kortom:
-Is de ontsteking van die cilinder goed(bougie/bobine/bougie kabels, eventueel omwisselen met een andere cilinder.
-is de compressie verhouding goed, dus motorisch
- is de Injector nog goed, eventueel uitwisselen
 
  • Leuk
Waarderingen: Max1996
Die storing die je laat zien is het minste belangrijk, dat is de algemene storing als er 1 weigert.
Je moet de gene hebben die onderin de lijst zit, oftewel cilinder 3.
Kortom:
-Is de ontsteking van die cilinder goed(bougie/bobine/bougie kabels, eventueel omwisselen met een andere cilinder.
-is de compressie verhouding goed, dus motorisch
- is de Injector nog goed, eventueel uitwisselen
Dit zijn de codes:

Nummer 3: 1658866994013.png


Nummer 4:1658867011373.png

Dealer heeft bobines vervangen, bougies wijder gesteld. Bij VAG heb ik walnut blasting en ultra soon uit laten voeren. Ik zal de dealer vragen alles nogmaals te checken.

Het hele punt is dat het eens in de 2-3 maanden voorkomt en dan weer verdwijnt. 200+ rijden in Duitsland heeft geen enkele invloed gehad, dus motorisch is er voor de rest niets. Zou het kunnen dat er iets is, wat zomaar op komt zetten en weer verdwijnt?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
bij atm hebben ze ook een standaard programma die ze erop gooien.
ook in 2020 daar geweest. uitkomst was bevredigend.
dus stage 1 bij atm of bij vagtechniek zal niet veel verschillen .
software erop en testen of het goed is.
daarom zei ik al.... ga naar gouda. daar nu actie 175,--
Als ik dan toch moet kiezen tussen ATM of VAG (ATM voor mij om de hoek :)), is ATM dan ook een prima en betrouwbare keuze? Sowieso is het ruim 100 euro goedkoper, maar ik hoor ook goede verhalen.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ze hebben allemaal de zelfde software.
Volg je gevoel.
Service betaal je voor.
Al zou ik de beste kiezen.
Vagtechniek.
Beste Service.
Wil je de zelfde software thuis.
Laat het desnoods thuis doen.
200 euro en 2u verder en je hebt een racemonster
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
  • Leuk
Waarderingen: msv en Roy1003
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!