Chiptuning op de 6R, wel of niet doen?

Ik hoor van kennissen veel goede verhalen van Polo's die getuned worden. Ook over de 6R hoor ik goede verhalen.

Ikzelf heb de 6R, 1.2 TSI 90PK. Ik zit erover na te denken deze te laten tunen tot 130-140 pk (Vag Techniek doet 130, ATM 140 PK).

Mijn vraag is of het veilig is voor de motor? Ik heb het laatste jaar veel start-stop storingen gehad en misfires op 3 en 4. Kan het daarom kwaad een tune erop te laten zetten?

Bij voorbaat dank!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik kan het je zeker adviseren om de tuning te doen en ja het is binnen de veiligheidsmarge voor de motor. Echter die misfires krijg je niet zomaar, het is daarom wel belangrijk dat je auto geen achterstallig onderhoud heeft. Denk aan tijdig vervangen van de bougies, zijn je bobines nog goed, etc. etc.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
Ik kan het je zeker adviseren om de tuning te doen en ja het is binnen de veiligheidsmarge voor de motor. Echter die misfires krijg je niet zomaar, het is daarom wel belangrijk dat je auto geen achterstallig onderhoud heeft. Denk aan tijdig vervangen van de bougies, zijn je bobines nog goed, etc. etc.

Top! Hoor idd goede verhalen dus zit er serieus over na te denken. Hele punt met misfires is dat niemand het weet. Was wel wat koolaanslag, maar is door VAG verwijderd middels walnut blasting. Krijg heel soms nog een storing, maar is gelijk weer weg. Wellicht dat het dan niet ernstig genoeg is om niet te laten tunen?!
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Eerst walnut blasting en dan chippen. Ik had ook last van misfires.
Walnut blasting circa 3 maanden geleden gedaan. Misfire is sindsien nog maar 1x teruggekomen (duurt 2 minuten en dan geen last meer van). Hiermee rekening houdend, kan ik dan wel tunen?
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Walnut blasting circa 3 maanden geleden gedaan. Misfire is sindsien nog maar 1x teruggekomen (duurt 2 minuten en dan geen last meer van). Hiermee rekening houdend, kan ik dan wel tunen?
Als het nog maar 1x is teruggekomen en geen problemen heeft veroorzaakt zou ik zeggen je kan het proberen, echter ben ik zeker geen expert achter mijn laptop. Ik denk dat het belangrijkste is dat je de tuner laat bepalen of het verantwoord is en vooral de historie van de auto in detail met hem doorspreekt en alle problemen die waren geweest aankaart.

Edit: Als je de walnutblasting heb laten doen door VAG kan je toch meteen bij hun informeren over de tuning?
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Als het nog maar 1x is teruggekomen en geen problemen heeft veroorzaakt zou ik zeggen je kan het proberen, echter ben ik zeker geen expert achter mijn laptop. Ik denk dat het belangrijkste is dat je de tuner laat bepalen of het verantwoord is en vooral de historie van de auto in detail met hem doorspreekt en alle problemen die waren geweest aankaart.

Edit: Als je de walnutblasting heb laten doen door VAG kan je toch meteen bij hun informeren over de tuning?
Dank! Ik zat idd bij VAG te kijken, maar ik wil graag Stage1+ en bij ATM is die goedkoper dan bij VAG. Scheelt best wel wat.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Dank! Ik zat idd bij VAG te kijken, maar ik wil graag Stage1+ en bij ATM is die goedkoper dan bij VAG. Scheelt best wel wat.
Vanwaar Stage 1+? Ik wilde eerst ook stage1+ maar ze halen echt niet veel meer PK's uit een 1.2 tsi blokje. Dat hebben meerdere personen mij als advies gegeven toen ik twijfelde tussen stage 1 en stage 1+.

Sowieso is bij ATM de tune van Stage 1 en Stage 1+ exact hetzelfde alleen krijg je dus een uitdraai van het vermogen, maar aan de tune veranderd niets. Je betaald dus enkel extra voor de rollerbank. Bij VAG zit er volgens mij wel een verschil in de tune tussen stage 1 en stage 1+, niet zeker.
 
Tesla  Model 3 Highland  AWD 394pk 
Walnut blasting circa 3 maanden geleden gedaan. Misfire is sindsien nog maar 1x teruggekomen (duurt 2 minuten en dan geen last meer van). Hiermee rekening houdend, kan ik dan wel tunen?
Ik had problemen met misfires en dat laten verhelpen met walnut blasting en het ultrasoon reinigen van de injectoren daarna heb ik mijn auto laten chippen bij JD Engineering. Die gaan eerst je auto nakijken zodat ze zeker zijn dat de auto het gewenste resultaat levert na het chippen.
Hier nog een paar foto's van voor en na de walnut behandeling: Screenshot_20200829-164627_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164632_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164637_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164642_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164652_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164659_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164705_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164710_WhatsApp.jpg
 
Volkswagen  Polo 6C R-line  1.2 TSI 16V 140pk 
Die van mij loopt heel nu en dan ook wat onregelmatig(wss vervuild) maar is gechipt en rijdt en trekt door als een zonnetje dus zal wel niet veel kwaad kunnen
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TSI 105pk 
Walnut blasting circa 3 maanden geleden gedaan. Misfire is sindsien nog maar 1x teruggekomen (duurt 2 minuten en dan geen last meer van). Hiermee rekening houdend, kan ik dan wel tunen?
Bougies/bobines al eens vervangen?
En ik zou ook ron98 gaan tanken hierdoor heb je alleen maar beter resultaat met tuning en hij loopt mooier.
Dat onregelmatig lopen deed mijn. 1.2 ook zou daar persoonlijk niet te veel aandacht aan besteden
 
Bougies/bobines al eens vervangen?
En ik zou ook ron98 gaan tanken hierdoor heb je alleen maar beter resultaat met tuning en hij loopt mooier.
Dat onregelmatig lopen deed mijn. 1.2 ook zou daar persoonlijk niet te veel aandacht aan besteden
Alles al gedaan, en sinds dag 1 van aankoop BP Ulitmate 98 :). Storing komt eens in 3 maanden even kijken en duurt 5 minuten. Denk dat ik er niet teveel aandacht aan moet besteden idd en lekker laat tunen bij ATM :)
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Ik had problemen met misfires en dat laten verhelpen met walnut blasting en het ultrasoon reinigen van de injectoren daarna heb ik mijn auto laten chippen bij JD Engineering. Die gaan eerst je auto nakijken zodat ze zeker zijn dat de auto het gewenste resultaat levert na het chippen.
Hier nog een paar foto's van voor en na de walnut behandeling: Screenshot_20200829-164627_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164632_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164637_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164642_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164652_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164659_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164705_WhatsApp.jpgScreenshot_20200829-164710_WhatsApp.jpg
Mooi resultaat inderdaad. Zag er bij mij precies hetzelfde uit en is nu ook weer lekker schoon. VAG heeft tevens ultrasoon gereinigd.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Vanwaar Stage 1+? Ik wilde eerst ook stage1+ maar ze halen echt niet veel meer PK's uit een 1.2 tsi blokje. Dat hebben meerdere personen mij als advies gegeven toen ik twijfelde tussen stage 1 en stage 1+.

Sowieso is bij ATM de tune van Stage 1 en Stage 1+ exact hetzelfde alleen krijg je dus een uitdraai van het vermogen, maar aan de tune veranderd niets. Je betaald dus enkel extra voor de rollerbank. Bij VAG zit er volgens mij wel een verschil in de tune tussen stage 1 en stage 1+, niet zeker.
Stage 1 bij VAG is 389 euro en 130 pk. Stage 1+ is 699 euro en 140 pk. Voor 140 pk (Stage 1+) betaal ik bij ATM 405 euro, incl. vermogensrun. Dan is wat mij betreft de keuze al snel gemaakt. Daarnaast is Stage1 bij VAG een reeds geprogrammeerd programma en bij ATM wordt het aan de hand van je auto zelf gemaakt. Dit is bij VAG pas bij stage1+.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
Stage 1 bij VAG is 389 euro en 130 pk. Stage 1+ is 699 euro en 140 pk. Voor 140 pk (Stage 1+) betaal ik bij ATM 405 euro, incl. vermogensrun. Dan is wat mij betreft de keuze al snel gemaakt. Daarnaast is Stage1 bij VAG een reeds geprogrammeerd programma en bij ATM wordt het aan de hand van je auto zelf gemaakt. Dit is bij VAG pas bij stage1+.
bij atm hebben ze ook een standaard programma die ze erop gooien.
ook in 2020 daar geweest. uitkomst was bevredigend.
dus stage 1 bij atm of bij vagtechniek zal niet veel verschillen .
software erop en testen of het goed is.
daarom zei ik al.... ga naar gouda. daar nu actie 175,--
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
bij atm hebben ze ook een standaard programma die ze erop gooien.
ook in 2020 daar geweest. uitkomst was bevredigend.
dus stage 1 bij atm of bij vagtechniek zal niet veel verschillen .
software erop en testen of het goed is.
daarom zei ik al.... ga naar gouda. daar nu actie 175,--
Thanks, ga denk ik toch naar ATM. Ze belde echter; zonder oplossing voor cilinderoverslag-storing raden ze het af te tunen. Dat brengt mij in een lastig pakket, aangezien niemand een directe oorzaak weet te vinden ervoor.
 
Volkswagen  Polo 6C 2014  1.2 TSI @140 PK ATM 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!