Chiptuning ervaringen/advies

Dag allen,

Ik ben aangekomen op het punt dat ik mijn polo 6r uit 2013 wil laten chiptunen. Naast dat meer power interessant is, vind ik de 1e versnelling nu erg kort en vermogenloos. Ik hoop dat chiptuning wellicht iets kan helpen. Of misschien is dit iets wat bij het model auto hoort? Misschien zelfs slijtage van de bak? Geen idee.

Blok is een 1.2tsi 77kw (105pk) met 175nm koppel

Offerte gekregen van ATM voor €390 stage 1.
Vagtechniek wordt online ook aangeraden.

Ik lees allemaal gemixte reviews over verschillende bedrijven en over de toegevoegde waarde/betrouwbaarheid van de tuning. Dit zorgt dan weer voor onzekerheid. Veel discussies die ik heb heb gevonden zijn ook erg oud en/of gaan niet over hetzelfze blok/vermogen.

Ik ben dus erg benieuwd of jullie ervaringen hebben met chiptuning voor dit blok en of het aan te raden is.

Mijn auto heeft ca. 160.000km op de teller, loopt verder prima en heeft net een grote beurt gehad + nieuwe bougies, bobines en kabels.

Ik hoor het graag!

Volkswagen  Polo 6r 
Jd of vagtechniek dan weetje dat het goed zit.
Mijn golf 7 met de 1.2 tsi is vanaf 20k km stage 2 getuned geweest door vagtechniek met downpipe auto verkocht met 100k km op de teller reed nog als nieuw en nooit problemen mee gehad beetje beleid met een koude motor en op tijd onderhoud doet wonderen

Terug
Bovenaan
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!