Chip tuning leasewagen

Aangezien mijn auto er bijna is en ik nu al aan het denken ben om hem iets meer power te geven, ben ik aan het twijfelen om de fabrieksupdate bij VAGtechniek te laten doen (van 95pk naar 115pk) of gewoon Stage1 te laten doen (van 95PK naar 135pk), vroeg ik me af of iemand mij hierin kan adviseren? @Orrie wellicht of @MisterT of een andere kandidaat :mrgreen:

Ik lees/volg even mee! Op zich ben ik aangenaam verrast over 95 pk. Had hiervoor een 1.2 TSI Octavia en deze was gechipt tot 140 pk. Nu ben ik aan het twijfelen want nogmaals ik ben verrast door het motortje en z'n power.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Heeft er iemand al überhaupt zijn 95 pk een fabrieksupdate gegeven naar 115 pk? (Of heb ik niet goed gelezen en/of de zoekfunctie niet goed gebruikt :blush:)
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Heeft er iemand al überhaupt zijn 95 pk een fabrieksupdate gegeven naar 115 pk? (Of heb ik niet goed gelezen en/of de zoekfunctie niet goed gebruikt :blush:)
Volgens mij nog niemand gezien die de 95pk versie (5bak) heeft gechipt naar 135pk. Daarom twijfel ik omdat ik zeker wil weten of het bij de 5bak ook zo lekker rijd als je em naar 135 chipt of beter alleen de fabrieksupdate. Heb ook een lease namelijk dus ben een beetje voorzichtig
 
Polo  Highline Business R  1.0 TSI 95Pk 
Volgens mij nog niemand gezien die de 95pk versie (5bak) heeft gechipt naar 135pk. Daarom twijfel ik omdat ik zeker wil weten of het bij de 5bak ook zo lekker rijd als je em naar 135 chipt of beter alleen de fabrieksupdate. Heb ook een lease namelijk dus ben een beetje voorzichtig
Snap het helemaal hoor! Ik heb alleen maar ervaring met 1.2 TSI 110 pk naar 140 pk met DSG en dat was best wel prettig. (oftewel een wereld van verschil!!)
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Volgens mij nog niemand gezien die de 95pk versie (5bak) heeft gechipt naar 135pk. Daarom twijfel ik omdat ik zeker wil weten of het bij de 5bak ook zo lekker rijd als je em naar 135 chipt of beter alleen de fabrieksupdate. Heb ook een lease namelijk dus ben een beetje voorzichtig
Zoek en gij zult vinden.
Mijn 5bak 95pk is door VAG techniek naar 135pk getuned. Gewoon doen....ga je geen spijt van krijgen. Waarom wil je naar 115pk als je naar 135pk kan.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Niks... was alleen benieuwd of hij echt 95 pk standaard had of stiekem toch wat meer... dus niks geen argwaan of dergelijke hoor. :)
Nee snap ik. Maar sommige vinden het interessant om te weten hoeveel pk's een auto heeft voor en na tuning. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik merk dat de auto daadwerkelijk een stuk beter rijdt. En of dat dan met 125, 135 of 140pk is niet zo interessant. Maar goed....zo denk ik er over.
Denk er gewoon nog even over na...uiteindelijk ga je het toch wel doen. Als zoiets nou eenmaal in je hoofd zit dan gaat dat er niet meer uit is mijn ervaring.
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Singer en Rosinfield
Nee snap ik. Maar sommige vinden het interessant om te weten hoeveel pk's een auto heeft voor en na tuning. Ik vind het gewoon belangrijk dat ik merk dat de auto daadwerkelijk een stuk beter rijdt. En of dat dan met 125, 135 of 140pk is niet zo interessant. Maar goed....zo denk ik er over.
Denk er gewoon nog even over na...uiteindelijk ga je het toch wel doen. Als zoiets nou eenmaal in je hoofd zit dan gaat dat er niet meer uit is mijn ervaring.

Helemaal met je eens hoor!

Voor mij is/was meer de vraag of zo een fabrieksupdate naar 115 pk wel zin heeft. Ik lees regelmatig dat de wagens van VAG-concern al standaard meer vermogen hebben dan wordt vermeld, vandaar was ik benieuwd wat jouw wagen standaard had.
 
Volkswagen  Polo AW Comfortline  1.0 TSI 95ps DSG 
Helemaal met je eens hoor!

Voor mij is/was meer de vraag of zo een fabrieksupdate naar 115 pk wel zin heeft. Ik lees regelmatig dat de wagens van VAG-concern al standaard meer vermogen hebben dan wordt vermeld, vandaar was ik benieuwd wat jouw wagen standaard had.
Ik heb ook in een 115pk t-roc gereden. Die is een stuk zwaarder dan een Polo maar had voldoende power met maar 115pk. Dus.....t.o.v. 95pk zal je vast ook wat merken... It's up 2 you. Ik zou het wel weten ;)
 
VW  Polo AW  1.0 TSI 135pk (by VAG Techniek) 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Gewoon volledig chippen yo! Rijd zo lekker... Ik kan het je echt aanraden en ik rij nog elke dag met plezier in mijn auto. @VM407 rijd ook wel is in mijn auto en die kan ook niks anders zeggen dan "Hij rijd echt lekker man"
 
Volkswagen  Polo 2018  95 PK 
  • Leuk
Waarderingen: Tuono
Ik heb ook een AW 6 bak 115 pk. Ook door VAGtechniek laten tunen en ik heb zelf wat vdcs aanpassingen gedaan. Echt wat een verschil niet normaal. Echt aan te raden! :)
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!