Brommende uitlaat en piepende bandjes: dé Polo 9N3 GTI

Ik hoop dat ik dit topic van @Giltix mag kapen, maar ik mis de verhalen en ben benieuwd of ik het kan overnemen, ondanks minder technische kennis.

Zoals eerder even een topic aangemaakt, maakt mijn auto allemaal geluidjes. Normaal een herrie vanwege de bypass in mijn uitlaat, maar nu kwam het uit de verkeerde hoek. Tijdens het uitlopen hoor ik een gekraak. Toevallig vanaf vandaag, terwijl gisteren de dynamo was vervangen. 1+1 is 2 dacht ik. Maar nee. Auto laten rollen in zijn vrij, (motor staat uit), getik. Linksvoor. Auto opkrikken en uiteindelijk lijkt het getik uit de bak te komen. #@*# dat ding is in september nog gereviseerd, kostte me 1900 euro (inclusief koppeling). Morgen bellen, eens kijken waar het precies aan ligt. Mocht het een (ik hoop het niet) spannend verhaal worden, hou ik jullie op de hoogte.

Had net een mail gestuurd naar @capszz voor polijsten, die gelijk maar weer afzeggen :'(.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
  • Verdrietig
Waarderingen: capszz
Geprobeerd, helaas geen extra effect bij rondjes rijden naar rechts. Auto staat nu bij de garage, rondje gereden en even tijdelijk ingeruild voor een dikke 206.
Monteur dacht dat het ook met de aandrijfas te maken kon hebben, maar daar gaan we hopelijk vandaag achterkomen.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
Auto weer opgehaald. Als je 30 kilometer in een Gore huurpeugeot rijdt waar het koppelmoment op een plek zit waar je hoogtevrees van krijgt en alles piept, waardeer je je polo'tje weer net dat beetje meer.

Afijn, technische praat.
Homokineet was het niet, zit sowieso in de bak. Bakolie gecontroleerd, geen gruis. Vijfde groep van de bak was het ook niet, schijnt vaker voor te komen. Nieuwe olie en een of ander goedje erbij, kijken of het gaat werken. Gewoon een week lang doorrijden als normaal. Ik kan m gelijk goed aan het werk zetten want ik moet van het weekend naar Weert en Rotterdam -> fotoshoot voor de Polo en de BMW van m'n neef.

@Giltix bak is zelf gereviseerd bij de garage en is een vriend/bekende van m'n vader. Garantie bestaat er niet echt. Mocht het na deze week niet over zijn, gaat ie terug om de bak los te halen. Hij wil hem er wel gratis onder vandaan trekken en qua onderdelen moeten we dan maar even zien.
Tot die tijd hoor ik het alleen bij lage snelheden, echt bij filerijden en zelfs dan bij het stoppen zowat alleen. Dan de muziek maar wat harder.

EDIT: Bak giert nu ook bij hoge snelheid. Rondje met monteur die de dynamo heeft geplaatst, omdat ik deze ook nog verdacht. Hij geeft aan dat er waarschijnlijk een lager kapot is bij de primaire as. Bak mag dus weer een tijdje buiten de auto spelen. Afspraak staat voor 21 juni.
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
De auto is weer terug. Afspraak gemaakt voor 21 juni, maar twee dagen later hoor ik gepiep: Ja hoor, achterrem loopt vast. Auto dus maar naar de garage gebracht, kan ie gewoon rustig kijken hoe of wat hij gaat doen.

Je raadt het al, het initiële gekraak is weg en het gieren op de snelweg gaat blijkbaar niet hard genoeg om goede conclusies te trekken. Er is dus niks aan de bak gebeurd, wachten totdat hij echt hard herrie gaat maken en dan weer terug. Ik zal m binnenkort een paar keer goed de sporen geven, kijken of dat verschil gaat maken.

Daarentegen zijn wel de remklauwen achter vernieuwd, maar die zijn nu dus niet meer rood en moeten gespoten worden. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat hij heel slecht remt. Ik kom wel tot stilstand en kan een noodstop maken, maar daarvoor moet ik m wel drie lichtjaren naar beneden trappen. Misschien is het wennen t.o.v leenauto, misschien niet goed ontlucht? Lijkt me niet dat een aftrap 206 beter remt dan een GTI. Vanavond maar even testen, anders morgen naar de garage in Harderwijk voor een seconde opinion. De garagehouder had namelijk zelf ook gereden en niks gemerkt, misschien ligt het dan aan mij...

Je hoopt na een week een goede auto terug te krijgen, maar eigenlijk zit ik nu zonder vertrouwen thuis.
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
De auto is weer terug. Afspraak gemaakt voor 21 juni, maar twee dagen later hoor ik gepiep: Ja hoor, achterrem loopt vast. Auto dus maar naar de garage gebracht, kan ie gewoon rustig kijken hoe of wat hij gaat doen.

Je raadt het al, het initiële gekraak is weg en het gieren op de snelweg gaat blijkbaar niet hard genoeg om goede conclusies te trekken. Er is dus niks aan de bak gebeurd, wachten totdat hij echt hard herrie gaat maken en dan weer terug. Ik zal m binnenkort een paar keer goed de sporen geven, kijken of dat verschil gaat maken.

Daarentegen zijn wel de remklauwen achter vernieuwd, maar die zijn nu dus niet meer rood en moeten gespoten worden. Daarnaast heb ik wel het gevoel dat hij heel slecht remt. Ik kom wel tot stilstand en kan een noodstop maken, maar daarvoor moet ik m wel drie lichtjaren naar beneden trappen. Misschien is het wennen t.o.v leenauto, misschien niet goed ontlucht? Lijkt me niet dat een aftrap 206 beter remt dan een GTI. Vanavond maar even testen, anders morgen naar de garage in Harderwijk voor een seconde opinion. De garagehouder had namelijk zelf ook gereden en niks gemerkt, misschien ligt het dan aan mij...

Je hoopt na een week een goede auto terug te krijgen, maar eigenlijk zit ik nu zonder vertrouwen thuis
Zijn er ook nieuwe remblokken gemonteerd?
Zo ja deze moeten altijd nog even op de oude remschijven inslijten voordat ze weer goed remmen.
indien er nog lucht in de remklauw zit moet het pedaal sponzig aanvoelen ipv hard(paar keer pompen zonder draaiende motor)
 
Hahaha ik heb aan @Giltix goedkeuring gevraagd, dus in principe is het niet nodig. Mochten jullie het overzichtelijker of beter vinden, vind ik dat ook goed
Haha, je moet het zelf weten natuurlijk :)
Ik dacht misschien is het voor je zelf leuker om een topic bij te houden met je voortgang en veranderingen oid :)
Nu gaat het 9 pagina’s over Giltix zijn polo/problemen Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: Garrut98
De auto is gisteren bij @capszz geweest voor zijn deskundige aanpak. Zeer blij met het resultaat en was gezellig! Zeker een aanrader. Foto even schaamteloos van zijn insta getrokken Stick Out TongueScreenshot_20210719-120508.jpg
en die koek he... hmmm die deed het hem!

( als ik jou was zou ik een nieuw topic openen van alleen jou auto, wel zo leuk toch? )
 
volg op facebook en insta @drewsmotion & @dutch_Pearl_GTI  -  - 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!