brandstof

Dat zwarte kleine dingetje rechts, die kun je indrukken dan ontlucht die.
Kun je ook het tankpistool tegen aanzetten en dan tanken.
Dat doe ik altijd.
 

Bijlagen

  • 6C1E0860-C284-452F-BB56-B5DBEAEBB930.jpeg
    6C1E0860-C284-452F-BB56-B5DBEAEBB930.jpeg
    700.8 KB · Weergaven: 86
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
denk je dat mijn auto meer zal weergeven als ik dat zou resetten?

Ik denk dat je deze tank eens moet proberen niet meer dan 100 te gaan rijden op de snelweg en jezelf er niet te veel mee bezig houden, je verbruikt zoveel als je je rechtervoet gebruikt :)

Ik heb hem standaard staan op hoeveel km per uur ik rijd, ik irriteer me mateloos aan die indicators
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Als ik voornamelijk op de snelweg heb gereden en ik ga dan tanken, kan ik met een volle tank 1100 km rijden. Als ik voornamelijk in de stad heb gereden, kan ik met een volle tank 730 km. De computer berekent de nog af te leggen weg adhv je rijgedrag gedurende de laatste x-aantal kms.

Als ik in een file terechtkomt, kan me dat zo 200 km kosten.

BTW ik rijd nog een Fabia diesel van 2011 met een 55L-tank. De motor van deze Fabia is echter dezelfde als die van de Polo. Ik weet alleen niet welke Polo :(.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Meestal zo rond de 1:15 1:16 met gemengd snelweg en bebouwde kom. Wordt het meer bebouwde kom dan zakt het tot 1:13,5 of 1:14.

En ik rij dan eigenlijk ook nog heel rustig. Ik schakel meestal rond de 2200 toeren. Op de snelweg rijd ik meestal 110-120. Dus al met al vind ik em niet zo zuinig.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Als ik voornamelijk op de snelweg heb gereden en ik ga dan tanken, kan ik met een volle tank 1100 km rijden. Als ik voornamelijk in de stad heb gereden, kan ik met een volle tank 730 km. De computer berekent de nog af te leggen weg adhv je rijgedrag gedurende de laatste x-aantal kms.

Als ik in een file terechtkomt, kan me dat zo 200 km kosten.

BTW ik rijd nog een Fabia diesel van 2011 met een 55L-tank. De motor van deze Fabia is echter dezelfde als die van de Polo. Ik weet alleen niet welke Polo :(.
Dat zijn nog is mooie waardes.
Komt dat puur door dat kleine motortjw voorin of helpt de dsg bak daar ook aan mee?
Vroeg schakelen of zo iets?
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Dat zijn nog is mooie waardes.
Komt dat puur door dat kleine motortjw voorin of helpt de dsg bak daar ook aan mee?
Vroeg schakelen of zo iets?

Nee, dat is nog handgeschakeld; DSG was een te dure optie toentertijd.
Maar ik heb er tot vorig jaar 800 km per week mee gereden, voornamelijk snelweg, waarvan 80% max 100 en de rest 120 km/u. Wat wel meehielp was de cruisecontrol. gemiddeld reed ik 950-1000 km op een tank.
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
Tip: gebruik bij het tanken altijd een plastic handschoen, die hangen meestal in de buurt van de pompen. De handgrepen van het tankpistool is een bron van bacteriën, ( was ook onlangs in de media ).
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.4 
Tip: gebruik bij het tanken altijd een plastic handschoen, die hangen meestal in de buurt van de pompen. De handgrepen van het tankpistool is een bron van bacteriën, ( was ook onlangs in de media ).

Dat heb ik ook gezien inderdaad, je hebt het niet door maar je zou eens moeten zien wat er daadwerkelijk allemaal op je hand zit daarna, maar dat is met zo veel dingen.. trapleuningen ook etc.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
BTW ik rijd nog een Fabia diesel van 2011 met een 55L-tank. De motor van deze Fabia is echter dezelfde als die van de Polo. Ik weet alleen niet welke Polo :(.

Fabia 2011 diesel zal 90% zeker een 1.2TDI zijn... Ze zijn ook in 1.6TDI verkocht, maar die zijn vrij dun bezaaid.. Als je je kenteken bij RDW invoert zie je bij motor en milieu de cilinderinhoud staan, dan weet je het zeker.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI BlueMotion + Skoda Karoq 1.5 TSI Style Business 
Fabia 2011 diesel zal 90% zeker een 1.2TDI zijn... Ze zijn ook in 1.6TDI verkocht, maar die zijn vrij dun bezaaid.. Als je je kenteken bij RDW invoert zie je bij motor en milieu de cilinderinhoud staan, dan weet je het zeker.

Idd, het is 1.2TDI, een 3-cilinder. Overigens, ik weet van mijn eigen auto wel wat voor motor erin ligt.Big Grin
 
Volkswagen  Polo AW Highline DSG7  1.0 TSI 95pk 
1L op 14km 1.2 TSI 110PK 6bak, chip naar 140PK. Rijstijl "nieuwe rijden" ; mijn toerenteller komt zelden boven de 3000 toeren. Rijdt ik alleen snelweg km, dan is 1L op 18km makkelijk haalbaar.
 
Seat  Arona 2020  1.0 TSI 115PK DSG 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!