brandstof

hallo ik heb een vraag ik heb net mijn auto vol getankt en het zegt 570km op een volle tank?
zal dit bij jullie 6r eigenaren ook kloppen? of is dit een foute melding?
 

Bijlagen

  • IMG_0012.JPG
    IMG_0012.JPG
    658.4 KB · Weergaven: 63
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Vind je dit veel of weinig? Diesel of benzine?

Die van mij geeft ongeveer het zelfde aan geloof. Maar ik ben blij als ik t ook haal. Zuinigheids wonder vind ik de 1.2tsi 105pk in ieder geval niet.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
  • Leuk
Waarderingen: David97
Dit komt bij mij ook wel eens voor dat de indicatie niet helemaal zuiver is, wat dat betreft ben ik wel weer een voorstander van een mechanische brandstof meter in plaats van de digitale omdat dat op de mm nauwkeurig is.

Vind het overigens ook erg vervelend dat ik niet op mijn 6r kan aflezen wat de temperatuur is van mijn koelvloeistof / motor. Ik reed in de winter maanden altijd met de kachel uit tot de auto op bedrijfstemperatuur was zodat ik alle hitte die gegenereerd werd bij de motor bleef i.p.v dat het mij comfortabel maakte. ;)

tips van iemand? Of moet ik gewoon een nieuwe unit bestellen die het wel heeft?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Dit komt bij mij ook wel eens voor dat de indicatie niet helemaal zuiver is, wat dat betreft ben ik wel weer een voorstander van een mechanische brandstof meter in plaats van de digitale omdat dat op de mm nauwkeurig is.

Vind het overigens ook erg vervelend dat ik niet op mijn 6r kan aflezen wat de temperatuur is van mijn koelvloeistof / motor. Ik reed in de winter maanden altijd met de kachel uit tot de auto op bedrijfstemperatuur was zodat ik alle hitte die gegenereerd werd bij de motor bleef i.p.v dat het mij comfortabel maakte. ;)

tips van iemand? Of moet ik gewoon een nieuwe unit bestellen die het wel heeft?
mooie mfa+ unit halen. is veel mooier
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Gister getankt, gaf ook 570 km aan en nu 110 km gereden geeft tie 660 km resterend aan. Met andere woorden, hij past zich aan, rij eerst maar deze tank op en kijk dan nog eens.
is goed hartstikke bedankt jongens, ik heb ook nog 1 liter meer bijgetankt nadat de pomp een tikje gaf, ik hoop dat dit geen schade veroorzaakt.
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Als hij klikt haal ik hem eruit en dan vul ik hem tot ik de diesel zie liggen in de vulpijp! Iedere druppel gaat erin zodat ik het uit kan stellen om aan die steeds duurdere pompen te moeten staan pffff
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Dit komt bij mij ook wel eens voor dat de indicatie niet helemaal zuiver is, wat dat betreft ben ik wel weer een voorstander van een mechanische brandstof meter in plaats van de digitale omdat dat op de mm nauwkeurig is.

Vind het overigens ook erg vervelend dat ik niet op mijn 6r kan aflezen wat de temperatuur is van mijn koelvloeistof / motor. Ik reed in de winter maanden altijd met de kachel uit tot de auto op bedrijfstemperatuur was zodat ik alle hitte die gegenereerd werd bij de motor bleef i.p.v dat het mij comfortabel maakte. ;)

tips van iemand? Of moet ik gewoon een nieuwe unit bestellen die het wel heeft?
Dit komt bij mij ook wel eens voor dat de indicatie niet helemaal zuiver is, wat dat betreft ben ik wel weer een voorstander van een mechanische brandstof meter in plaats van de digitale omdat dat op de mm nauwkeurig is.

Vind het overigens ook erg vervelend dat ik niet op mijn 6r kan aflezen wat de temperatuur is van mijn koelvloeistof / motor. Ik reed in de winter maanden altijd met de kachel uit tot de auto op bedrijfstemperatuur was zodat ik alle hitte die gegenereerd werd bij de motor bleef i.p.v dat het mij comfortabel maakte. ;)

tips van iemand? Of moet ik gewoon een nieuwe unit bestellen die het wel heeft?
kan ik wat aan doen zodat de indicatie weer zuiver wordt?
 
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
Gister getankt, gaf ook 570 km aan en nu 110 km gereden geeft tie 660 km resterend aan. Met andere woorden, hij past zich aan, rij eerst maar deze tank op en kijk dan nog eens.
Bij mijn eerste tankbeurt en veel met de wagen te hebben gespeeld gaf die ook iets rond de 570 aan. Bij mijn 2e keer tanken en relaxed naar huis rijden gaf die 730 aan toen ik thuis was.
En nee de 730 heeft die tank nooit gehaald door mijn te speelse rijgedrag :tearsofjoy:
 
Volkswagen  Polo 6R Highline  1.2 TSI 90pk ~ Instagram @sixrpolow 
kan ik wat aan doen zodat de indicatie weer zuiver wordt?

Check wat mausie zei! Je auto en indicator past zich aan op jouw rijgedrag, ga ik een volledige tank op niet meer dan 100km per uur rijden dan berekent die een langere afstand die ik kan doen met een tank dan dat ik 130 ga blazen. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Wat pigeon al zegt, de actieradius is slechts een indicatie,als je zuinig rijd wilt die nogwellis oplopen.
Ik merk dat mijn polo aanzienlijk veel meer verbruikt met de airco aan, daarom rij ik altijd zonder airco als het niet nodig is.

Ik tank ook altijd door totdat ik de bezine kan zien in de vulpijp.
Ontluchtingsnippel ingedrukt houden met het tankpistool en dan tanken.

Ik vindt de 1.2 tsi 105 pk nogwel redelijk zuinig, heb er ooit is een goede 900 km mee gereden op 1 tank.
Maar zodra je hard gaat acceleren en boven de 140 komt op de snelweg begint die wel te zuipen.
 
Volkswagen  Polo team 6r  1.2tsi 105pk 
Wat pigeon al zegt, de actieradius is slechts een indicatie,als je zuinig rijd wilt die nogwellis oplopen.
Ik merk dat mijn polo aanzienlijk veel meer verbruikt met de airco aan, daarom rij ik altijd zonder airco als het niet nodig is.

Ik tank ook altijd door totdat ik de bezine kan zien in de vulpijp.
Ontluchtingsnippel ingedrukt houden met het tankpistool en dan tanken.

Ik vindt de 1.2 tsi 105 pk nogwel redelijk zuinig, heb er ooit is een goede 900 km mee gereden op 1 tank.
Maar zodra je hard gaat acceleren en boven de 140 komt op de snelweg begint die wel te zuipen.
ik heb het beetje berekend. 570km vermenigvuldigen door 45 liter kom ik op 1:12 uit. als ik mijn verbruik op mijn boordcomputer reset? zal dit waarschijnlijk meer zijn in de toekomst? dus zeg maar wat er op deze foto staat.
 

Bijlagen

  • fsyyo84bhobb.jpg
    fsyyo84bhobb.jpg
    27.5 KB · Weergaven: 36
Volkswagen  Polo BLUE GT  1,4 TSI 200PK 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!