boukejilleba :: 2010 Volkswagen Polo 6R - Grote update!

Hallo allemaal,

Na een tijd meelezen en al wat voorzichtige aanpassingen heb ik de plannen voor mij auto klaarliggen. Het wordt dus maar eens tijd mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Bouke. Ik heb een Glacier Blue Polo BM van 12-2010. Mijn doel is deze in de loop van de tijd zo ver mogelijk naar, liefst over een Highline niveau te tillen. Vandaar mijn project: Highline Plus. ;) Recent is het idee ontstaan er een compleet R-Line pakket op te zetten.

Tot op heden heb ik dit gedaan:
- Osram Coolblue: Dimlicht, Stadslicht en Kentekenverlichting
- LED DRL
- Aziatische achterlichten
- W8 Binnenverlichting met rode LEDs
- Voetverlichting
- Highline leder/alcantara interieur
- Stoelverwarming aangesloten
- Passagiersairbag uitschakelbaar
- Pianolak omlijstingen in dash
- MF Stuur
- VW RVS Sportpedalen
- Matten met modelnaam
- RCD 310 Zwart/Wit
- Pioneer WX77-A Subwoofer
- 17" Mallory velgen
- Highline ondergrille

Wat minimaal nog gaat gebeuren:
- Zacht dashboard
- Highline deurpanelen
- Instaplijsten
- JD module en K&N filter
- Remschijven achter
- R-Line exterieur

Daarnaast zijn er nog allerlei uiteenlopende plannen die nog geen concrete vorm hebben aangenomen, maar hiervan hou ik jullie zeker op de hoogte!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Even voorstellen!

Hallo allemaal,

Na een tijd meelezen en al wat voorzichtige aanpassingen heb ik de plannen voor mij auto klaarliggen. Het wordt dus maar eens tijd mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Bouke. Ik heb een Glacier Blue Polo BM. Mijn doel is deze in de loop van de tijd zo ver mogelijk naar, liefst over een R-Line/Highline niveau te tillen. Vandaar mijn project: Highline Plus/BM R-Line.

Omdat ik mijn mijn-polo topic nog niet bepaald gevuld heb, maar wel al leuke dingen gedaan heb, en we hier bovendien natuurlijk van foto's houden: een verslag van het ombouwen van het interieur!

Kort samengevat: ik heb dus een highline alcantara interieur gekocht. Dit was voor een 5 deurs, ik heb een 3.. Dus ombouwen maar!

Eerst de boel gestript, nieuw en oud..
De frames! Links/boven: niet omklapbaar. Rechts: omklapbaar voor de achter-passagiers! ;)
sam1610j.jpg


Vervolgens highline bekleding plaatsen op de oude stoelframes.
sam1616l.jpg


En het meest enge gedeelte: de incisie maken voor de hendel! :)
sam1632t.jpg


Vervolgens de boel plaatsen.
sam1636h.jpg


En genieten van het resultaat!!
sam1642r.jpg



Groet, Bouke
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Re: Project Highline Plus - FOTO's!

Vergeet niet de dubbele claxon ;)

Welkom trouwens, nog zo'n perfectionist :) Ik heb mijn BM ook volledig naar Highline omgebouwd incl. Dashboard en deurpanelen die wel bekleed zijn. (zie mijn topic)

Enige wat ik van een Highline mis zijn de sportstoelen. Dit heb ik dan ook niet gedaan omdat ze (achteraf) met leer bekleed zijn.
 
Re: Project Highline Plus - FOTO's!

OFF topic :

Bij het inbouwen van de stoelen, ben je toen iets tegengekomen, waardoor je de stoel nog lager zou kunnen zetten als dat ze standaard kunnen ?
Ik zou graag mijn stoel iets verder willen verlagen.

( ik denk aan een rail die je kunt verhogen of verlagen oid ? )

ON topic.


DAMN... mooi werk !!
 
Re: Project Highline Plus - FOTO's!

Bedankt allemaal voor de reacties!
Ik ben er ook best een beetje trots op! :)

@PoloLandgraaf: Ik ben niet echt iets tegen gekomen wat je zou kunnen verlagen.. De rail valt doormiddel van een pin precies op zijn plek op het chassis, in de rail zit een soort kruis-constructie die zorgt voor de hoogteverstelling en daarboven zit direct de zwart metalen kuip.

@Armo: Inderdaad, deze stoelen hebben de elementen erin zitten maar mijn auto heeft het niet! Dus geen schakelaars e.d. Dit wordt volgende week ingebouwd, en meteen wordt de pass. airbag uitschakelaar gemaakt; dan zit de knoppenbalk vol!
 
Re: Project Highline Plus - FOTO's!

Haha.. Dank u, dank u.. ;)

Nuja, de volgende stappen zijn dus ook gepland!
Volgende week wordt mijn knoppenbalk netjes gevuld door het
aansluiten van stoelverwarming en het aan/uit van de airbag.

Tevens de zwarte onderdelen voor in het dashboard binnen waaronder deze:
img0017wc.jpg


Ook heb ik de onderdelen voor de voetverlichting binnen!
Is er iemand hier die dit zelf heeft aangesloten? Waar leg je de kabels netjes weg?
 
Re: Project Highline Plus - FOTO's!

@Sap6R: Nee, ik heb ze niet hoeven verplaatsen.. Ze zaten vast aan de oorspronkelijke stoelframes, ik heb hier de aangekochte highline bekleding op gemaakt zodat de stoel nog steeds om kon klappen. Ik heb alleen het gat in het schuim wat ruimer moeten maken omdat op een of andere manier de airbag hier niet in paste, maar daar zie je niks van!

@Bas: Oke duidelijk! Maar, haal je hem zeg maar achter de radio langs of steek je de draad door via de voetruimte zeg maar?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!