Bochtverlichting en mistlampen

Ik ben aan het kijken om mistlampen en bochtverlichting in te bouwen.

Ik heb nu nog niks. Dus geen mistlampen.

Nu kwam ik via MP een setje tegen met 2 lampen per kant. Maar ik zie online ook aan aantal lampen waar maar 1 lamp per kant in zit.

Heb ik voor bochtverlichting 2 lampen nodig? En naast de plastic kapjes die er omheen zitten heb ik ook nog een stuk kabelboom nodig ? Of ligt dit er al ?

Ik neem verder aan dat ik met de 87 BCM verder dit gewoon via VCDS in kan stellen ?
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Vandaag de nieuwe lampen en kabelboom ingebouwd. Ging allemaal redelijk voorspoedig het is altijd alleen een beetje kloten met die stekkers van de BCM Daar kun je zo verdraaid lastig bij.
Ook meteen de schakelaar met auto functie van aliexpress ingebouwd. En het lijkt allemaal deel te werken. Misschien heb ik de codering via VCDS nog niet helemaal goed.

Ik heb Byte 12 bit 6 aangezet: "Turn/Cornering lights installed/active"

De bochtverlichting lijkt te werken maar alleen als je een paar meter hebt gereden. Gewoon vanuit stilstand aan het stuur draaien lijkt het niet te werken. MITS je een stukje gereden hebt en je staat dan stil, als je dan aan het stuur draait werkt het weer wel.

Alleen de fog/mist verlichting werkt niet. Ook niet via de bluetooth app (CFA Light) die je in combinatie met je lichtschakelaar kan gebruiken om bepaalde parameters in te stellen.
Nu zat ik via Gerrit Speek wat te checken: https://www.gerritspeek.nl/vag-com_aanpassingen_vw-polo-6r.html
Hier staat: Byte 21 Bit 7 Front Fog Lights (with Turn Lights) installed

Die had ik ook even getest maar helaas nog geen mistlampen.


Via de bluetooth en de app heb je een optie om lampen te testen. Als ik daar de parking lights aanzet dan gaan de mistlampen wel aan. Kan iemand dat verklaren?
 

Bijlagen

  • CFA Lights app.jpeg
    CFA Lights app.jpeg
    75.7 KB · Weergaven: 9
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Lampen zitten op bcm b9 en b10, bcm b11 gaat naar het lege f44 slot in de fusebox, hier een 15a zekering geplaatst die (als het goed is) aan een constante plus ligt.
Bcm a7 loopt naar lichtschakelaar 8
Mijn auto licht aliexpres schakelaar heeft geen pin 5. Dus maar op pin 8 aangesloten.

Heb je toevallig ook een dradenschema? Zodat ik kan zien wat alle kabels precies doen? Ik heb het wel aangesloten zoals op het schema staat maar ik weet helemaal niet wat welke kabel precies voor functie heeft.


Dit is eigenlijk precies wat we gedaan hebben en bij punt 7 optie b.

14 Instructions to connect the cable set with turning light 38355-1
Table 3: Instructions to connect the cable set with turning light 38355-1

  • 1 Connect the plug connection (2-pole) to the fog light on the driver’s side. Lay the
    cable set to the passenger’s side and connect the second plug connection to the fog
    light on the passenger’s side.

  • 2 Pull the cable set through the engine compartment towards the windshield to the
    rubber grommet (driver’s side) by using a pulling tool. Lay the cable from the engine
    compartment in the interior and to the driver’s footwell afterwards.

  • 3 Lay the ground cable to the ground pin. It is located at the A-column. Connect the
    cable to the ground pin.

  • 4 Lay the two cables imprinted with Plus to the BCM. Loosen the white plug B
    and pin both cables into Pin 9 (driver’s side) and Pin 10 (passenger’s side).

  • 5 Lay the additional cable imprinted with steady plus Kl.30 to the fuse box. Pin
    the cable in a steady plus leading slot. Secure the slot by using an appropriate fuse.
    Lay the other end of the additional cable steady plus Kl.30 to the BCM. Pin the
    cable in the white plug B in Pin 11.

  • 6 Loosen and remove the light switch by pushing it in in its zero position and turning
    it to the right afterwards. Carefully pull out the light switch. Loosen the plug
    connection.

  • 7 Connect the additional cable to the light switch as follows:
    a Variation without auto setting light switch: Pin the cable (thick) in Pin 8 of
    the light switch. Lay the cable to the BCM. Loosen the black plug A and pin the
    cable in Pin 7.
    b Variation with auto setting light switch: Pin the cable (thin) in Pin 5 of the light
    switch. Lay the cable to the BCM. Loosen the black plug A and pin the cable in
    Pin 7.


  • 8 The light switch can be assembled back to the dashboard afterwards.
    2 Pull the cable set through the engine compartment towards the windshield to the
    rubber grommet (driver’s side) by using a pulling tool. Lay the cable from the engine
    compartment in the interior and to the driver’s footwell afterwards.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Nou mn rug zal ik vanavond wel weer voelen maar ik heb de T73a weer log gehad, de kabel zit in slot 7.
Ook als ik test met de multimeter komt er 12v naar pin8 op de lichtschakelaar als ik de mistlampen aan zet. Als ik ze weer uit doe gaat de spanning ook weer weg.

Dus het lijkt wel goed aangesloten ze zijn maar alsnog geen mistlampen. :(

Daarnaast heb ik dus ook al alle relais en dashboardlampjes en lampen buiten beginnen te knipperen als ik hem op slot doe op de stand automatisch. Het vreemde is dat ik dit dus even wou filmen zodat jullie het konden zien maar daarna deed hij het weer 2x niet. Dus het is ook niet altijd.
Ook de comming home functie werkt niet naar behoren. Het licht van het dashboard en de verlichting in de schakelaar bleef aan staan.

Ik zou het eigenlijk wel eens willen testen met een andere lichtschakelaar want ik begin bijna te denken dat het probleem daar wel eens kan liggen. Maar ik heb geen andere schakelaas met mistverlichting aan de voorkant.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Ik zie dat ik in het verkeerde topic heb gereageerd.
Anyway, ik heb een filmpje gemaakt. Als ik even gereden heb en ik zet mijn auto uit gebeurd er dit:


De bochtverlichting lijkt wel te werken (kan het moeilijk testen als het licht is buiten hehe)
Alleen de mistlichten niet. Er gaat ook geen lampje branden op het dashboard terwijl die wel gaat branden als ik de lichten achter aanzet.

Tijdens het schrijven denk ik ineens, zou het misschien kunnen dat er in mijn dashboard überhaupt geen lampje is aangesloten voor modellen die geen mistlampen aan de voorkant hebben?
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
probeer eens je originele lichtschakelaar, kijken of dat verschil maakt
Dat had ik gister al even geprobeerd. Maar aangezien het probleem zich niet altijd voordoet is het lastig te zeggen. Ik heb nu eerst een extra originele lichtschakelaas besteld met voor en achter mist lampen. Daar ga ik dan eerst langer mee testen.
 
Volkswagen  6R  1.2 60pk 
Byte 21 bit 7 aangezet en nu werken mijn mistlichten ook.
Alleen af en toe nog steeds knipperende lampen op mijn dashboard en alle lampen van de auto.
Het vreemde is dat het niet altijd zo is.

@Robin Ja het is aangesloten zoals het schema.
Dat snap ik, maar je zal niet de eerste zijn die 2 posities omwisselt (oranje groen- oranje blauw oid) of een plekje verkeerd zit
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!