BM Spoiler verwijderen

Omdat het er bij mij binnenkort aan zit te komen, even dit topic weer omhoog duwen.. ;)

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen zijn spoiler te verwijderen?

Hallo boukejilleba, had 3 weken geleden contact gehad met de dealer. Zij gaven aan dat het mogelijk is de zij spoilers te verwijderen en dat ze daar op een GTI (of andere) spoiler op konden monteren. Ik blij dat dit mogelijk was, vertelden ze me vervolgens dat de spoiler alleen 385euro kost en deze nog moest worden geverfd plus montagekosten.

Mijn advies is om een nieuwe achterklep te kopen (tweedehand) voor ongeveer 150 euro dan heb je zo ook een nieuwe spoiler.

Ben nu op zoek naar een witte GTI achterklep polo 6r, dus als iemand er 1 tegen komt graag mij informeren:lol:
 
Hij is inderdaad prijzig! In mijn ombouw naar R-Line is dit het duurste onderdeel, bumpers zijn zelfs goedkoper! Stick Out Tongue
Maargoed, in mijn geval ga ik er geen vinden in mijn kleur omdat die er alleen op de BM is.. Dus ik denk dat los onderdeel toch goedkoper is..

Ik heb inmiddels wel dit gevonden:
Volkswagen Workshop Manuals - Polo Mk5 - Removing adapter

Lijkt erop dat je dus enkel alle plakstrips moet verwijderen..

Echt handig zo'n to-do-list, ga je dit ook zo aanpakken boukejilleba? Dan zie ik graag een how-to-do fotomontage hiervan:grin:
zou deze spoiler erop passen na het verwijderen van de spoiler?

RDX RDX Dachspoiler VW Polo 6R alle Limousine: Amazon.de: Auto
 
Hoe heb je de lijmresten verwijderd?
Geen beschadigingen op de spoiler/ raam?
Bedankt alvast!
mvgr sam


Helaas op me kofferklep zelf wel komt omdat ik hem losmaakte met een platte schroevendraaier .. De spoilers Zelf niet !
lijmresten heb ik warm gemaakt em met een plastic krabber weg geveegd( duurt wel even) en vervolgens met sticker verwijderaar of hoe je het ook noemt en een doek de rest weg gehaald.

hopelijk heb je er wat aan, de zij spoilers zitten wel heel erg vast btw!
 
Oke, ik ben maar eens aan de slag gegaan.

Stap 1: stuur je vrouw de keuken uit
Stap 2: steel 1 schilmesje, 1 staalwel en 1 kaasschaap
Stap 3: loop naar je auto
Stap 4: loop terug en stuur je vrouw terug de keuken in
Stap 5: zie stap 3
Stap 6: uitklikken van de bovenste spoiler. achter je auto gaan staan, je vingers onder het randje zetten van de spiler, aan de kant van de antenne, en deze eruit trekken. klikt zo los.
Stap 7: met het schilmesje tussen de achterruit en de zijkanten van de spoiler door gaan en de zijkanten verwijderen. het zit met 3M tape vast dus is redelijk makkelijk los te krijgen
Stap 8: het rotklusje. resten van de tape verwijderen. eerst heb ik met een kaasschaap (de 'vlakke' punt) het meeste weggeschraapt. het glas is hierbij niet gekrast.
Stap 9: met de staalwol de restjes van de restjes wegpoetsen.

De adapter die eronder zit is nodig voor de GTI en R-Line spoiler. Wil je de 'gewone' TDI/TSI spiler, dan moet je ook de adapter eraf halen. Dit heb ik niet gedaan want mijn BM is in 'verwachting' van een R-Line spoiler.

Stap 10: credits aan @Angeloanneveld
 
  • Leuk
Waarderingen: Seeburg
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!