Bluetooth Touch Adapter

PoloBM zei:
@ThijsVer

Nee geen RNS310 maar wel een probleem met het ingebouwde bluetooth systeem .
Deze waren allemaal opgelost na de software update van de telefoon.

Er waren meer X10 mini gebruikers met bluetooth problemen, die met nieuwe software opgelost waren.
Kan dus een X10 mini probleem zijn.

Maar als je nu de nieuwste software hebt is dat in ieder geval goed.
Werkt heb nu ook beter dan??

Beter dan wat?
Alles werkt zoals ik al eerder zei, alleen het telefoonboek niet.
En wat ik vervelender vind is dat ik niet gewoon even op het scherm kan zien wie er belt.
Moet ik toch weer mijn telefoon uit mijn zak halen, waar vw zo blij beweerd dat je hem daarin kan laten.
en ook nog een officieel boekje erbij over de telefoonvoorbereiding met allerlei smaakmakende plaatjes over wat er allemaal wel niet kan.
Ik ben bang dat helemaal niemand "kan" wat er in hun handleiding staat.
Ze weten nl zelf dus niet hoe het eigenlijlk werkt, en dat is niet overdreven maar helaas echt waar.
Maar wel full-price alles natuurlijk.
 
Als je de RNS aan de telefoon "paired" krijg je op de telefoon ook een popup melding met de vraag of de RNS in het telefoonboekje mag kijken.
Zo werkt het bij de ford nl wel.
En dat is ook een Blaupunkt FX systeem (net als de RNS310)
 
PoloBM zei:
Als je de RNS aan de telefoon "paired" krijg je op de telefoon ook een popup melding met de vraag of de RNS in het telefoonboekje mag kijken.
Zo werkt het bij de ford nl wel.
En dat is ook een Blaupunkt FX systeem (net als de RNS310)

Was dat maar waar.
Helaas nooit zo een vraag gehad.
Nogmaals alles werkt naar behoren alleen krijg ik als ik "phone" indruk niets.
Hij mute gewoon net als wanneer er geen telefoonverbinding was.
Is er hier iemand die het werkende heeft met een SE X10 mini?
En wat voor telefoons hebben mensen waarmee het wel lukt.
En zijn er mensen die een menupunt "bluetooth" krijgen, want dat krijg ik ook niet.
 
@ThijsVer

Heb zelf nog geen Polo maar krijg die wel in mei als het goed is. Heb me hier wel al even in verdiept ivm de aanschaf van een nieuwe telefoon. Het schijnt dat je telefoon moet beschikken over de optie Externe SIMmodus. Alleen dan kun je oook je telefoonboek benaderen met de RNS. Moet je dus ff checken in je telefoon en daar aanzetten. Als het goed is staat dat ergens bij je bluetooth instellingen, bij de Nokia N8 in ieder geval wel.
 
@Etienne
Ik had gelezen dat telefoons het R-SAP (= externe sim modus)
protocol dienen te ondersteunen.
Ik heb hed geprobeerd met een Nokia 6310i die heeft volgens de specs dat protocol, maar die doet het dus ook niet.
Het is toch van de gekke dat VW (lees PON) dit nergens duidelijk verklaard.
En dat eigenlijk ook niemand het weet.
Maar wel allemaal boekjes drukken met fijne plaatjes om je lekker te maken hoe het er uitziet.
En ook nog zo een dikke 400 euro aftikken voor een tel. voorbereiding.
Eigenlijk vind ik dit dus schandalig.
 
@ThijsVer

Had je de optie wel aangezet in die Nokia, want het is iets dat je wel moet activeren.
Maar je hebt helemaal gelijk, beetje duidelijkheid hierover zou wel prettig zijn inderdaad. Vind het zowiezo een beetje achterhaald die telefoonvoorbereiding van VW. Die rare knobbel op je dash met een adapter, met de techniek van tegenwoordig zou dat toch niet meer nodig hoeven zijn eigenlijk.
 
@citroene

Ik ben eruit.
Het is eigenlijk heel simpel.
Je gsm moet zijn functies van de simkaart (tel.nr en toegang tot provider etc.) overdragen aan de RNS 310.
Op dat moment is de RNS 310 je GSM geworden en bel je dus ook via je externe buitenantenne.
Becker doet dit al jaren zo.
Dus moet je natuurlijk wel een gsm hebben die dit kan/toestaat.
Alleen is die info ook nogal lastig te vinden.
 
hilten zei:
vraagje, als je de houder voor de i phone 4 er op zet dan is de verbinding ook via bleutooth en word de telefoon opgeladen als hij in de houder zit,
zou je ook een andere tel via deze bleutooth kunnen verbinden????
dus gewoon de tel in je broekzak al is het een ander merk

weet niemand een antwoord of de vraag alweer vergeten...????
 
Je kunt op de Duitse VW onderdelen site wel het een en ander vinden (moet je ook nog een beetje van het Duits begrijpen)

Wat betreft de Telefoon voorbereiding plus (die zit op een Polo als je zo'n opbouw op het dashbord hebt denk ik..) <- blijkbaar toch niet !!!!!!

http://www.volkswagen-zubehoer.de/f...fonvorbereitung_Plus_ab_22_10_V1_20100910.pdf

controle link voor telefoons en wat ze ondersteunen: http://www.volkswagen-zubehoer.de/mobiltelefonvorbereitungplus.html?&no_cache=1

touch adapter: http://www.volkswagen-zubehoer.de/fse_touch-adapter.html

touch adapter voice: http://www.volkswagen-zubehoer.de/tav.html

Wat betreft de paring adapter, daar kon ik niet zo veel over vinden behalve dit: http://www.volkswagen-zubehoer.de/s...ng-Adapter-fuer-Mobiltelefonvorbereitung.html
 
Grrr.. Nu snap ik het toch weer niet.
Ik heb het opgezocht en een Nokia 6230i ondersteunt sap.
Maar als ik deze dus pair krijg ik ook geen bediening via de RNS 310.
Wie heeft het wel werkend en met welke gsm en/of pairing adapter?
Kan het zijn dat het niet werkt met de simpele adapter met 2 knopjes (3C0051435PA)
Ik word er een beetje moedeloos van :cry:
 
@ThuisVer,

Heb je de VW PHONE wel toegang gegeven op je 6230i? Toen ik de eerste keer mijn Nokia E52 ging pairen, kreeg ik op die telefoon de vraag of ik de VW PHONE toegang wilt geven tot mijn adresboek. Daar moet je dan natuurlijk wel op ja drukken. Daarna duurt het nog een aantal seconden totdat je adresboek is gedownload.

Op mijn HTC HD2 (Android) kreeg ik precies dezelfde vraag...

Edit: Ik lees hier trouwens veel over de "Telefoon voorbereiding Plus" of "premium". Voor zover ik weet, wordt de "Plus" versie niet ondersteund in de RNS310. Daarvoor moet je de RNS510 hebben. Dus ook al heb je die dashboard opbouw, dan heb je nog steeds de gewone "Telefoon voorbereiding". De RNS310 neemt je simkaart dan ook niet over, maar fungeert als een 'gewone bluetooth headset'.

Wees overigens blij, want ik hoor bij collega's die een RNS510 hebben met die "Plus" voorbereiding alleen maar klachten dat telefoons niet worden ondersteund, terwijl die telefoons bij mijn RNS310 prima werken. Big Grin
 
ThijsVer zei:
Bedoiel je met "prima werken" dat je dus telefoonboek e.d. op je RNS 310 hebt?
Ik heb een executive plus pakket.
Wat heb ik dan voor telefoonvoorbereiding?

Yup, dat is precies wat ik bedoel! Alles werkt via de RNS310, dus mijn laatst gekozen nummers, gemiste oproepen en inderdaad het telefoonboek.

Ik heb ook het Executive Plus pakket, daar zit het gewone "telefoon voorbereiding" bij, dus geen plus of premium versie. (Als het goed is, staat dat ook genoemd op je offerte of factuur, onder code 9W8).

Waarschijnlijk moet je dus gewoon op de Nokia nog even de toestemmingen goed zetten (automatisch paren, en toegang tot telefoonboek geven) in je Bluetooth menu, of anders even de software updaten van je telefoon. Ik heb verder geen ervaring met een 6230i, dus je zult zelf even moeten zoeken waar je dit kunt instellen.

Edit: Wacht, ik lees nu net je vorige post!:

"Als ik op de phone knop vand 310 druk, mute hij alleen het geluid maar, verder niets."

Je RNS310 heeft nog de oude software versie. Jou versie is bedoelt voor gebruik met de Touch Adapter (die met dat schermpje), daar werkt de Phone knop inderdaad als mute. Je zult dus terug moeten naar de dealer om de software te updaten, of een touch adapter moeten gebruiken, anders zul je inderdaad geen toegang hebben tot je telefoonboek op je RNS...

Dit scherm krijg ik als ik op Phone druk. Die mis jij dus...
rns_310_1-1.jpg
 
Vreemd.. Ik heb het net even nagekeken, maar heb ook Software versie 0353 en Hardware versie H19, daar lijkt het dus niet aan te liggen.

Trouwens, ik denk niet dat het aan je telefoon ligt. Als er namelijk niks gepaired is bij mij, krijg ik alsnog het telefoon-menu, er wordt niks gemute, met de melding dat er niks gekoppeld is. Welke week is jou polo gemaakt? Is dat voor of na week 45 van 2010 geweest? Na week 45 zijn de polo's namelijk standaard uitgerust met die telefoon optie op de radio.

Anders zou ik toch echt even een belletje of bezoekje aan de dealer wagen. Het moet namelijk gewoon werken! Woon je trouwens in de buurt van Apeldoorn of Ede? Dan kunnen we eventueel even 'meeten' om het met mijn telefoon en radio te proberen.
 
Ik heb als telefoon voorbereiding staan: 9ZA Telefoonvoorbereiding (0.00 euro)
En een W05 Exceutive Plus pakket. (863 Euro)

Die telefoon voorbereiding zit toch in dat Executive Plus pakket ?

Maar ja, wat uiteindelijk in de auto zit weet ik niet..
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!