1. Beste gast,

Wij raden je aan de foto's die je in je garage plaatst ook als bericht te posten in je eigen "garage". Doordat wij gebruik maken van een standaard plugin van tapatalk is de garage zelf niet zichtbaar. Voorkom teleurstellingen bij je medeforummers en post je foto's dus in je garage en als bericht.

Namens het gehele MyPolo team, bedankt!
    Ontzet Notitie

Welkom op MyPolo!

Je bekijkt het forum op dit moment als gast. Als gast op dit forum kun je veel berichten gewoon lezen, maar je hebt niet de volledig toegang tot alle inhoud.

Wil je wel alles kunnen zien en kunnen reageren op topics , dan zul je je eerst moeten registreren op ons forum.

Black & White 1.2 TSI 6C First Edition

Discussie in 'Mijn Volkswagen Polo 6C' gestart door pigeon, 24 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    Hallo allemaal,

na een lange tijd hier als een stille rondgekeken te hebben, toch maar besloten mezelf voor te stellen.

Ik ben Jeffrey, 34 jaar en woon samen met mijn vriendin en onze tweeling jongens van bijna 11 maanden in de omgeving van Rotterdam.
    Na het bezitten van een golf 2 1.8 8v GTI ben ik overgegaan naar een golf 3 1.8 gt en sinds een jaar rij ik dus deze black & white wonder.
    Aangezien ik een hekel heb aan standaard auto's, als eigenaar, ben ik deze dus rustig aan het aanpassen naar mijn smaak.

De lijst zoals het er nu voorstaat:

- koud van de vrachtauto, net binnengereden, het dak hoogglans zwart laten wrappen. Hemel er ook uitgehaald voor de antenne, door een oud-collega.
    - Zelfde oud-collega paar kleine dingentjes uit zijn eigen gedaan zoals, chrome accent op mijn sleutel, de ring voor je sleutelbos, 12v dop in midden console van een Audi.
    - Binnenverlichting volledig LED, canbus
    - Stadslichten LED
    - Achterlogo hoogglans zwart met witte achtergrond
    - DRL en Mistlampen LED, dimbaar en error vrij
    - 17 inch winterbanden, boutkoppen zwart meegespoten.
    - Originele 16 inch velgen geplastidipped naar glossy black, eerst antraciet.
    - vcds functies laten aanzetten, needle sweep, drl met achterlichten, CH via handbediening, nawissen na ruiten sproeien, US lights was ook gewenst, maar
    toen ging de auto in Limp mode.
    - Motorkap haak en houder verwijderd en vervangen voor gasveer.

Aankomende projecten:

- Xenon in de originele koplamp zonder een gat in de behuizing te creëren.
    - Knipperlichten LED.
    - Originele GTI LED achterlichten.
    - Spacers achter.
    - Originele Navi radio met achteruitrijcamera in het logo (maar dit is nog een twijfelpunt)

Verder doe ik een gemiddelde van 18,5 km op de liter, met vier man in de auto (carpoolen) en heb ik dan nog soms een actueel verbruik van 25 a 28 km op de liter, geen olie verbruik in een jaar tijd en de teller staat nu op bijna 12000 km via de rustig inrij methode.

Dit is denk ik wel genoeg, ik wacht nog op de activering van mijn showroom, maar nu duik ik me bed in.

volkswagen polo 6c 1.2 tsi 90 pk

Dragonzzz vindt dit leuk.
  2. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  3. pipo

pipo Banned

Lid geworden:
    29 okt 2014

103
    16
    18
    welkom! Ben ook van plan om de knipperlichten led te maken, dus ben nieuwsgierig hoe jij dit zal gaan uitvoeren. Ook tof dat je een gasveer bij de motorkap heb geplaatst :cool:, lijkt me namelijk ook wel wat.

Volkswagen Polo 6C (omgebouwde opel astra) 0.8i

4. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    He pipo, ja die gasveer is een verademing. Ik maak elke week de auto schoon inclusief de motorruimte en altijd zat die haak in Me schouder te porren. Zoek op Youtube maar eens, is een filmpje met maten en oem nummer gasveer.

pipo vindt dit leuk.
  5. pipo

pipo Banned

Lid geworden:
    29 okt 2014

103
    16
    18
    bedankt voor je reactie. Ja daar heb ik zelf ook regelmatig last van, het zou eigelijk standaard moeten zitten op zo een auto ;)

6. Dragonzzz

Dragonzzz Active Member

Lid geworden:
    9 sep 2013

549
    147
    43
    Welkom en veel plezier met je Polo =)
    Was het makkelijk om de hemel eruit te halen? Ik ga mn dak ook hoogglans wrappen en wil een andere antenne (haaienvin versie) plaatsten namelijk.

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 6c 1.2 TSI 110pk

pipo vindt dit leuk.
  7. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    Volgens die oud-collega, nu werkzaam bij vw, viel het wel mee. Zou wel twee man ervoor nemen en de tijd.

Dragonzzz vindt dit leuk.
  8. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    Zo, ff tijd om een paar foto's aan dit topic te koppelen, tuurlijk kan je op me showroom klikken, maar laten we eerlijk zijn, liever lui dan moe toch?

De gasveer modificatie:
    Led DRL:
    Led stads en mistlamp:
    De standaard wielen 16 inch:
    De standaard wielen 16 inch geplastidipped:
    Interieur Led:
    Hoogglans zwart gewrapped dak:
    Custom achterlogo:

Wicko071, starsky, krisrock en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. pipo

pipo Banned

Lid geworden:
    29 okt 2014

103
    16
    18
    Welke type leds heb je in je mistlampen, DRL en stadsverlichting zitten?

10. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    Je mag straks ff komen kijken bij me

11. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    #10 pigeon, 25 sep 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2015
    Na een tijd stil te zijn geweest qua aanpassingen ben ik afgelopen tijd bezig geweest met het aanpassen van me auto.
    Ik zal 100% eerlijk zijn, meeste komt via ciclo via www.tigerstyle.co.uk, soms wat aanpassingen aangezien mijne een 6c is en die van hem een 6r.

Hieronder de aanpassingen die ik aan het realiseren ben, ik zal netjes onder deze foto proberen de lijst neer te zetten met de direct link erbij.

WP_20150916_20_34_27_Pro.jpg

Extra kofferbak verlichting

https://mypolo.nl/xenforo/threads/black-white-1-2-tsi-6c-first-edition.9015/#post-154489

Gasveer voor de motorkap
    https://mypolo.nl/xenforo/threads/black-white-1-2-tsi-6c-first-edition.9015/#post-154508

Achterlogo modificatie:https://mypolo.nl/xenforo/threads/black-white-1-2-tsi-6c-first-edition.9015/page-2#post-154626

Polo 6Ronald vindt dit leuk.
  12. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    De extra verlichting in de kofferbak mod

Vrij simpele mod, iedereen kan deze realiseren.

Benodigheden:
    - 2 aderig draad, ongeveer een meter tot 1,25 meter.
    - 2 x stekker 1j0 971 972
    - 2 x verlichtingsunit 6l0 947 415
    - 4 x connector 964274-2

stekker kofferbak verlichting.jpg
    kofferbak licht.jpg
    connector klein.jpg

Werkzaamheden:

Maak de kabelboom met aan het uiteinde de stekker en na ongeveer 80 cm ( even de boom in de auto leggen om precies te bepalen) nog een aftakking van ongeveer 10 cm met ook een stekker

ter illustratie:
    kabelboom.jpg

Het verwijderen van de bekleding:
    - neem indien aanwezig de dubbele bodem eruit
    - verwijder de hoedenplank
    - Het paneel (5) waarachter je oog voor je achterklepslot zit trek je gewoon los, recht omhoog trekken
    bekleding kofferbak2.png
    - beide zijpanelen waarop de hoedenplank ligt zitten vast met 1 torks (rode/blauwe pijl, sorry), deze torks zat bij mij in me reservewiel kit.
    De blauwe pijl is van twee imbus die bij mij (5 deurs) achter een grijs plastic paneel zitten.
    bekleding kofferbak.png

Daarna rustig lostrekken, ik ben onderaan begonnen en kon deze makkelijk loshalen.
    Het paneel dat aan de bijrijderskant zit, kan je laten zitten deels, zolang je maar bij de bedrading van het licht kan.
    Links moet er helemaal uit voor het gat.
    -De kabelboom heb ik er ingelegd en daarna de delen vanaf de bestuurderskant terug gebouwd en met tie wraps aan de bestaande kabelboom vastgemaakt.

- In de panelen komen elk een gat van 21 a 22 mm bij volgens mij 44 mm, maar deze kan je nameten van de originele verlichting
    Bepaal met een rolmaat de juiste positie en afmeting en creëer het gat, bij mij werd het het volgende: WP_20150917_14_51_28_Pro.jpg
    WP_20150917_15_47_35_Pro.jpg
    - Ik had voor het middenpaneel een tape lijn geplakt net boven me dubbele bodem, zodat ik het licht niet te laag plaatste, maar zoals je kan zien, zit het bijna bvenaan de knik, aan de binnenzijde moet je 1 verstevingsrib weghalen WP_20150917_15_47_49_Pro.jpg

- Nu is het alleen nog een kwestie van de kabelboom aan de originele bedrading solderen.
    - Controleer of de verlichting werkt (bij LED verlichting kan het zijn dat je de LED moet omdraaien omdat deze een plus en min zijde heeft)
    - Plaats nu eerst beide zijpanelen terug.
    - Klik nu het middenpaneel terug erin, let op deze heeft onderin een lip zitten die achter een deel van de carrosserie.
    - Genieten van het eindresultaat, foto is nog zonder LED WP_20150919_22_21_40_Pro.jpg

HJV vindt dit leuk.
  13. Google AdSense Advertenties

Word om alle Google Adsense reclame te verbergen.
  14. Frisbie

Frisbie Member

Lid geworden:
    1 aug 2014

151
    21
    18
    Is er mss een how to do voor die gasveer ergens te vinden??

Vw Polo 6c 1,0

15. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    Ga ik maken voor je

Polo 6Ronald vindt dit leuk.
  16. Frisbie

Frisbie Member

Lid geworden:
    1 aug 2014

151
    21
    18
    Thanxx pigeon

Vw Polo 6c 1,0

17. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    De motorkap gasveer:

Benodigheden:
    - kogelbout holder
    - kogelbout m6
    - gasveer 1j0823359d
    - m6 ring

werkzaamheden

Deze mod heb ik zelf gewijzigd, aangezien ik de kogelbout onderdelen niet kon vinden.
    Ik heb een hoeklijn van 35 * 3 mm genomen en deze volgens de foto aangepast, ipv van de bout die eraan zat heb ik een gat geboord van 6,5 mm en daar de bout ingegaan en vast gelast. Voor mensen die dit niet kunnen, kan je ook gewoon een moer erachter zetten.

De kogelbouten heb ik op een sloperij gevonden, de veer ook, deze komt van een golf 4.

Daarna is het makkelijk, 1 bout uit het zijscherm en 1 moer van de motorkap scharnier.

Bout erin, hoeklijn erin, alles vastdraaien.
    Daarna de gasveer erin klikken en klaar.

Plaatje bij het praatje:

WP_20150925_08_58_50_Pro.jpg WP_20150925_08_59_05_Pro.jpg WP_20150925_09_00_06_Pro.jpg WP_20150925_08_59_31_Pro.jpg WP_20150925_08_52_28_Pro.jpg WP_20150925_08_52_43_Pro.jpg WP_20150925_08_52_49_Pro.jpg

18. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    @Frisbie , here you go!

Oh een nieuwe gasveer kost bij de vw dealer rond de 40 a 50 euro, ik had alles "geleend" van de sloperij, gratis modje!

19. Frisbie

Frisbie Member

Lid geworden:
    1 aug 2014

151
    21
    18
    Bedankt voor de mooie how to do, ik kan aan de slag @pigeon

Vw Polo 6c 1,0

20. Peppergrey

Premium member

Lid geworden:
    23 apr 2015

880
    333
    63
    @pigeon Hoe bevalt de plastidip op je velgen?

Volkswagen Polo 1.2 TSI 105pk

21. pigeon

pigeon Well-Known Member

Lid geworden:
    7 nov 2014

2.806
    1.507
    113
    @Peppergrey, plastidip is goed te doen, breng wel een laag of vijf aan en zorg voor een smetloze ondergrond.

Enige nadeel is dat de remstof de plastidip snel dof maakt en zich niet zo makkelijk laat verwijderen als bijv. je normale lm velgen.

22. Dragonzzz

Dragonzzz Active Member

Lid geworden:
    9 sep 2013

549
    147
    43
    Heb je een howto voor de achter logo?

Spritmonitor.de Volkswagen Polo 6c 1.2 TSI 110pk

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina

XenForo/
  1. Deze site maakt gebruik van cookies om inhoud te personaliseren, uw ervaring te optimaliseren en om u ingelogd te houden als u zich registreert.
    Door deze site te blijven gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies.
    Ontzet Notitie