Benzine lucht 1.2 TSI

Hallo,

Bij stationair en/of traag rijden ruik ik een sterke benzine lucht in mijn Polo.
Nu heb ik al even wat rond gezocht en kwam ik tegen dat dit zou kunnen liggen aan de carter ontluchting.

Echter kan ik nergens achterhalen waar ik dit onderdeel precies in het blok kan vinden.
Waar precies zit dit? Ik heb al even gezocht maar ik word er niet veel wijzer van.

Bedankt!
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
Hoi Rocket,

Dat is inderdaad de carter ontluchting slang. Waarschijnlijk is het dopje van de slang los geraakt / afgebroken..
Ik heb zelf geen 1.2 TSI meer de exacte plek kan ik me niet exact meer herinneren maar ongeveer hier.
1696408715490.png
1696408611271.png
 
Volkswagen  Polo BlueGT  1.4 TSI 200PK DSG JDEngineering 
Daar ben ik weer.
Carter ontluchting was oké, dit was het probleem niet.
Had in eerste instantie verwacht van wel aangezien dit een voorkomend probleem bij de 1.2 TSI modellen blijkt te zijn volgens Google.

Uiteindelijk bleek het een lekkende injector te zijn.
Dit laten maken. Tijdens de reparatie ook nog een olie lekkage tegengekomen. Dit ook gelijk gefixt.

Auto rijdt en ruikt weer lekker ;)
 
Volkswagen  Polo  1.2 TSI 105PK - Stage 1 140PK 
  • Leuk
Waarderingen: Brambk98
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!