Belastingvoordeel bluemotion verdwijnt

Toch snap ik het nog steeds niet. Samen met de milieu-regeling kwam ook de slurp-tax. Met de slurptax verdienen ze een hhhoooppppp! Dus gewoon een keihard bullshit verhaal met dat het teveel kost. Laat ze de slurptax dan ook afschaffen, dat was ook tijdelijk bedoeld toch? ;)

Volgende auto: Golf GTI gechipped! :lol: Stimulatie voor milieuzuinig is toch geheel wieberen ;)

Op een eerdere reactie: Dan kunnen we wel jankerds zijn en we maken ook gebruik van de weg etc. (wat ook klopt) maar we leveren qua power toch een hele hoop in. Dat kunnen die straatsteentrekkers (wat wij niet eens kunnen) niet zeggen, die leveren daar niks op in dus veel meer genot va het rijden.

Dus je krijgt financieel voordeel maar dan rij je wel in de god van de traagheid ;) Of een oerlelijk hok like a Prius, Honda Civic hybrid oid.
 
haha touché ;) stoplichtsprinters hebben zulke dikke slurptax en co2 uitstoot dat 3x polo BM dezelfde uitstoot hebben maar goed wat wij als BM rijders inleveren is dat we niet snel kunnen rijden

ben wel benieuwd wat we dan uiteindelijk moeten betalen op gebied van Wegenbelasting ik denk dat ik zelfs met invoering van de wegenbelasting nog wel Bluemotion blijf rijden...misschien later inruilen voor een wat grotere motor...
 
Yup, same here. Mijn volgende wagen word gewoon een diesel met een veel dikker blok erin. Als het belastingvoordeel van de zuinige (kleine) diesel motoren wegvalt maakt het nauwelijks nog uit of er een groot of klein blok in zit... Waarschijnlijk alleen voor de gewichtsklasse van het voertuig.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!