Belastingvoordeel bluemotion verdwijnt

Iedereen had het kunnen weten aangezien het altijd al om een tijdelijke regeling gaat. Tijdelijk houdt in dat het niet voor altijd is. Ga nu niet zeuren dat ze er mee gaan stoppen want dat had je van te voren kunnen weten.

Wees blij dat je in staat bent geweest om een nieuwe auto bij de dealer te kopen wat veel Nederlanders niet gegund is. Daarnaast heb je straks nog altijd een zuinige diesel en ook daar hou je voordeel van.

We kunnen niet altijd voor een paar centen op de voorste rij zitten.
 
Ik wil geen bijdehandje zijn (een bij heeft namelijk geen handen), of offtopic gaan. Maar er is nogal wat verwarring ontstaan over de locatie van dit topic, wellicht is het beter om het te verhuizen naar 'nieuws'. Ik denk dat dit een topic is wat niet alleen de 6R rijders aangaat :roll: .
 
Voor degenen die het nog niet mee hadden gekregen in de media:

Voordelen groen rijden blijven toch bestaan

Komt er op neer dat de huidige regeling nog één jaar langer blijft bestaan (tot 2014 dus) voor wat betreft dat er geen BPM en wegenbelasting hoeft te worden afgetikt, wel geldt er vanaf 2012 een hogere co2 norm (lagere uitstoot dus) voor het behoud van de 20 en 14% bijtelling.
 
@suvtje
maar ze zijn nu toch WB vrij dus ik zie het probleem niet. Men maakt toch ook reclame voor abonnementen die na een half jaar 100 euro kosten maar nu slechts 50. Je moet dan goed lezen voor het feit dat het 100 wordt.

Mensen moeten gewoon opletten voor ze iets kopen en niet denken dat ze alles maar goedkoop kunnen krijgen.
 
@Xtreme

Man wat een slecht verhaal, want wat is het alternatief????

Mijn vorige auto had ik besteld net voor het hele verhaal inging en ja hoor 4 gram teveel voor 20%. Bestel ik er een die er in valt, wordt ie er volgend jaar weer uit gegooid...

Ben benieuwd hoeveel auto's er op onverklaarbare wijze na 1 juli total loss worden gereden.
Of ineens alleen maar zakelijk worden gereden.
't blijft toch een melkkoe he die auto.
Eerst had je nog dat gestaffelde systeem met een max 25%, toen werd alles gelijk getrokken en werd het iets goedkoper 22%, en aan gezien auto's de jaren daarna toch niet duurder werden (ahum) weer naar 25%.
Dan wordt schoner rijden gestimuleerd en als blijkt dat iedereen dat gaat doen en de inkomsten teruglopen bam... genaaid.

Scheelt je ca. 55 euro pm!!! :twisted: Netto.
Bij geen eigen bijdrage...
Kan ik nog annuleren???? :roll: Een 1.2tsi dsg heeft nl 124g CO2 uitstoot en is tot 2013 20%
 
Oh te vroeg gehuild...

http://www.autoweek.nl/autonieuws/16768 ... ehandhaafd

Wie een lease-auto uitzoekt die in de 20- of 14 procentsklasse valt, houdt deze bijtelling gedurende de hele looptijd van het leasecontract, ookal worden de normen tussendoor aangescherpt, zoals 1 juli 2012 voor het eerst gebeurt. Zie hieronder de nieuwe grenzen.

dus dan is het verder wel een logische regeling, als je ziet hoe snel die verandering afgelopen jaren is geweest... 180pk uit een 1.4 motor.
 
@Xtreme

Ja man ik was mezelf ook de jeweetwel geschrokken...
Moet je BM/GTI of welke andere nu nog in 14 of 20% vallende polo niet na 1 juli 2012 total loss rijden, of valt het dan onder hetzelfde contract???
 
''maar de auto valt door datum van aanschaf dan in de nieuwe regeling.''

Als je het zo onderbouwt geeft dit wel stof tot nadenken idd. Ik weet het echt niet.
Zorg er maar gewoon voor dat je je auto niet total loss rijdt. :mrgreen:
 
och ja wij BM rijders kunnen nog tot 2014 belastingvrij rijden...daarna is het niet zo interessant meer om de BM te blijven rijden...wellicht een sterkere Diesel motor zou ik nemen (of ze moeten met een regeling komen waarbij je niet alles hoeft te betalen omdat je toch in een vrij laag CO2 uitstotend auto rijd)

we gaan het allemaal zien Stick Out Tongue ben erg benieuwd hoe zie die Co2 gaan scherpen...
 
@Bas

Tanken in Deutschland...tja, dat is voor mij geen optie want wanneer ik dat zou doen moet ik toch weer tanken in Ned. als ik thuis ben...verloren zaak voor mij...

En nu maar weer ontopic... ;)
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!