Belastingvoordeel bluemotion verdwijnt

Meen je dat nou :( dat is slecht nieuws dan voor BM rijders zoals ik... >_<
maar goed hoe betrouwbaar is de informatie van RTL nieuws? Ik moet sowieso Diesel rijden vanwege de vele kilometers die ik rijd
mocht ik dichterbij werk gaan wonen dan kan ik wel na gaan denken over een benzine motor maar tot die tijd zal ik toch BM moeten rijden...

vind het ronduit belachelijk dat we nu ineens van 0 euro ineens weer 130 euro per maand moeten gaan betalen...Neen hier gaat men dus echt veel kritiek op krijgen dat weet ik wel zeker. . .
 
Naja voorlopig kunnen we nog 2 jaar wegenbelastingvrij er mee rijden dus daar win ik al ruimschoots mee terug :)
maar goed ook al zou ik een Benzine auto kopen dan is dat nog steeds niet goedkoper rijden dan met de bluemotion

EDIT: volgens de belastingdienst website betaal even afhankelijk wat er op je kentekenbewijs staat (volgens mij stond er bij mij 1050kg als gewicht)
951kg t/m 1050 (met nadruk op TOT EN MET)

Uitkomst berekening
Motorrijtuigenbelasting per kwartaal: € 212,00 --> 70,66 euro per maand
Motorrijtuigenbelasting per jaar: € 836,00

dus het valt allemaal nog wel mee...je bent 70 euries per maand kwijt...het is geld ja maar goed...benzine modellen zijn ook 29 euro ofzo dus je winst is weinig te halen als je veel rijd :)
 
Anders maak ik wel elektrisch haha of ik ga burnout zetten voor de deur van mister rutte. Maar wist het al een beetje van te voren.. was ook wel te verwachten.. Maar zo een advocaat gaat rechtzaak beginnen als dit doorgaat omdat dit een oplichting is met stimuleren van belastingvrije auto's zodat mensen het kopen en oppeens geen voordeel meer hebben? Maarja heb nooit de overheid vertrouwt..
 
wegenbelasting word pas 2014 weer ingevoerd dus je kan sowieso nog 3 jaar in je Bluemotion rondrijden...tegen die tijd kan je nog altijd beslissen om deze om te ruilen voor een sterkere Diesel motor aangezien het niet uitmaakt dan omdat je beide toch wegenbelasting betaald.

wat zouden jullie doen als je al wist dat 2014 je weer MRB moest betalen?
 
Dit zat er aan te komen. Toen ik mijn BM kocht zei mijn verkoper, manager van de vestiging zelf, precies hetzelfde wat het kabinet nu wilt...
Als zij dit gaan doorvoeren, hoop ik dat het pas geldt voor de auto's die vanaf 2013 worden aangeschaft en anders hebben wij 3 jaar lang geluk gehad... Maar er zullen velen tegen zijn, die juist om die reden een "zuinige" auto hebben gekocht.
 
Ik vind het terecht dat de bm rijders ook belasting moeten betalen! De weg slijt hier ook van en omdat ze schoner in uitstoot zijn hoeven ze geen belasting meer te betalen?? Belachelijk!! (alhoewel het natuurlijk wel leuk is voor de portefeuille)
 
Nu is het dan wel de vraag wat er met de bijtelling gebeurt.
Ik kan nu de polo rijden omdat hij voor mijn baas ook voordelig is.
Op deze manier loop ik weer de kans dat ik weer zelf een auto moet gaan kopen.
 
oh ja voor de leaserijders gaat dit zeker een klap worden...misschien dat de bijtelling nu weer gewoon 20% word? who knows...

ik denk dat ik toch nog wel steeds bluemotion ga rijden hoor ook al voeren ze de wegenbelasting in..70 euro per maand is nog te overzien ;)
 
Ik rij mijn lease BM binnen 3 jaar op. Aanschafbelasting heeft geen invloed meer. En wegenbelasting gaan ze pas 2014 weer invoeren. Dan moet ik nog maar paar maandjes. Netto iets van 30 euro meer. Dat overleef ik wel ;) Over restwaarde hoef ik me gelukkig ook geen zorgen te maken.

Maar zo zie je maar weer hoe je genaaid wordt!
 
zou er niet een overgangsregeling komen voor de mensen die reeds een BM in hun bezit hebben.

Net als in het verleden het geval was toen het grijs-kenteken voor particulieren is afgeschaft ??

Alleen bij de verkoop heb je dan evt een "extra afschrijving"

Voor lease en zakelijke rijders waarschijnlijk minder van belang, maar voor degene die hem particulier hebben gekocht .....
 
Ik vind het wel heel typisch hoeveel ophef erover is dat het afgeschaft word... Er was vanaf de invoering van de regeling al heel duidelijk gemaakt dat het slechts een tijdelijke oplossing was om de verkoop van zuinige, nieuwe, auto's te stimuleren, niet als een permanente oplossing. Tevens was er ruim van te voren bekend gemaakt dat voor 2012 de regeling bekeken zou worden en dan besloten werd hoe verder te gaan.

Neemt niet weg dat het heel zuur is voor de mensen die zonder daarbij stil te staan nu een super-zuinige diesel gekocht hebben... Die zijn hiermee het hardste gen***d. Mensen die zo'n superzuinige benzine versie gekocht hebben hoeven waarschijnlijk maar 2 tientjes per maand extra te gaan betalen.

Zelf ben ik absoluut een voorstander van de regeling, deze heeft heel veel mensen gemotiveerd om hun oude benzine-slurper in te ruilen voor een moderne, zuinigere en schonere wagen. Het compleet afschaffen ervan vind ik daarmee ook een slechte keuze. Dat de regeling herzien moet worden is begrijpelijk maar ik had niet verwacht dat deze in z'n geheel zou verdwijnen, ik had meer verwacht dat er een wijziging in het wegeneblasting stelsel en BPM stelsel zou komen waarmee het nog steeds voordeliger is om de zuinige wagens te kopen...

Mijn auto is helaas de voorloper van de eerste bluemotion dus ik heb nooit belastingvoordeel erop gehad Stick Out Tongue
 
Ik heb om deze reden zitten twijfelen tussen een golf 6 en een bm,het was vorig jaar al bekend.
Ik rij genoeg voor een diesel ook met wegenbelasting,echter als ik de bpm er nog bij moet tellen had ik normaal nooit een diesel gekocht.
Tuurlijk als je wegenbelasting moet betalen koop je minimaal een 1400.
Maar de bm is geen straf om mee te rijden,en wat let je nog omte tunen?
Ik ben er op zich mee eens ik verlijt ook de wegen,op dit moment nog meer want laten we eerlijk zijn met deze benzineprijzen zijn het toch de bm's die op de linkerbaan rijden Stick Out Tongue Stick Out Tongue .
Maar als ze de regeling niet verzonnen hadden oude half rotte mercedessen die met 38pk de weg versperren en vervuilen belastingvrij te laten rijden,was er ook meer in het laatje gekomen.
Maar hoe dan ook geld is belangrijker als het milieu.
 
mitchi3 zei:
De wegenbelasting verdien je weer terug als je bij de pomp staat ;)

Totaal mee eens 1 keer tanken en je staat weer quitte ;) dus zo erg is het niet eens...
wil je nog goedkoper zijn dan moet je gewoon met de trein gaan en niet met de auto...

als je echt hiermee zit dan zou je alsnog voor 2014 je Bluemotion kunnen inruilen voor een andere auto (gewoon een sterkere Diesel variant) want het maakt toch geen reet meer uit aangezien je voor de BM ook de volle mep moet betalen
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!