Bekabeling Tweeter A-stijl.

Begrijpelijk, speakers etc kan allemaal best oplopen. Al heb ik het ook zonder versterker en ben ik echt al wel tevreden mee.

Tja, je kan je a stylen er nog eens uithalen, en met een ijzerdraadje vissen en kijken of je voorzichtig iets naar boven kunt halen.

Gezien de hemel die is vervangen met de zwarte a stijlen zou het kunnen zijn dat jij een van de weinige polo's zou hebben waar geen tweeters in zijn geleverd.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Begrijpelijk, speakers etc kan allemaal best oplopen. Al heb ik het ook zonder versterker en ben ik echt al wel tevreden mee.

Tja, je kan je a stylen er nog eens uithalen, en met een ijzerdraadje vissen en kijken of je voorzichtig iets naar boven kunt halen.

Gezien de hemel die is vervangen met de zwarte a stijlen zou het kunnen zijn dat jij een van de weinige polo's zou hebben waar geen tweeters in zijn geleverd.
Zal nog eens proberen dan!

Vissen tot het volgende week vrijdag is Stick Out Tongue

Zul je altijd zien dat ik een van de weinige heb haha. Hoe ziet dat er bij jullie uit dan kan iemand laten zien waar die bekabeling normaal heen hoort te lopen? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Ik dacht ook ergens gelezen te hebben op dit forum dat je een afspraak had gemaakt bij de dealer? Wat zeiden ze daar?

Klopt. Monteur had meegekeken eigenlijk overal waar ik zelf al had gekeken. Mocht ik willen kon ik er voor kiezen dat ze beter gingen kijken dan moesten ze mijn tellerunit en halve dashboard eruit sleutelen en dat wisten ze niet hoe lang het ging duren en het kostte 65 euro per uur. Ik vind dat toch behoorlijk veel geld om even te "kijken" dus heb ik niet laten doen.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
In mijn Polo zaten ook geen tweeters, heb ook de a-stijlen met tweeters gemonteerd. Het filter zit aan de tweeter vast (groen omcirkeld).
Al er geen tweeters in zaten liggen er ook geen kabels. Ook de speakers in je deur zijn namelijk anders (dual cone full range).
Als er origineel tweeters in zouden zitter waren het "gewone" woofers.

er zit niets anders op dan kabels trekken. Voor het mooie en makkelijke:
  • Radio eruit;
  • kabels solderen aan de bekabeling van je Quadlock stekker (afhankelijk van je radio);
  • kabel naar rechts over handschoen kastje (hoeft er niet uit);
  • Kabel naar links kan via zekeringkast;
  • stekkers van je tweeters afknippen en geheel aansluiten.
Wel ff goed opletten dat de plus en de min van de tweeters goed wordt aangesloten. Zie tweede afbeelding geel gemarkeerd.

upload_2018-8-31_21-55-19.png

upload_2018-8-31_22-7-41.png
 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
In mijn Polo zaten ook geen tweeters, heb ook de a-stijlen met tweeters gemonteerd. Het filter zit aan de tweeter vast (groen omcirkeld).
Al er geen tweeters in zaten liggen er ook geen kabels. Ook de speakers in je deur zijn namelijk anders (dual cone full range).
Als er origineel tweeters in zouden zitter waren het "gewone" woofers.

er zit niets anders op dan kabels trekken. Voor het mooie en makkelijke:
  • Radio eruit;
  • kabels solderen aan de bekabeling van je Quadlock stekker (afhankelijk van je radio);
  • kabel naar rechts over handschoen kastje (hoeft er niet uit);
  • Kabel naar links kan via zekeringkast;
  • stekkers van je tweeters afknippen en geheel aansluiten.
Wel ff goed opletten dat de plus en de min van de tweeters goed wordt aangesloten. Zie tweede afbeelding geel gemarkeerd.

upload_2018-8-31_21-55-19.png

upload_2018-8-31_22-7-41.png

Oké top verhaal!

Rest mij 4 vragen ;
Hoe ziet een quadlock stekker eruit?
De draadjes van de tweeter gewoon op het einde strippen bedoel je en dan aan elkaar draaien?
Ik heb geen soldeer machine hoe kan ik dit oplossen?
Ik snaai geen snuit van je schema wat geel gemarkeerd is... haha... beetje toelichting? Moet maar geen elektricien worden denk.

P's woon je niet in de buurt? Stick Out Tongue
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Quadlock is zwart en 4 kant. En locked met een hendel systeem vast in de radio.


In elkaar draaien zwart zwart rood rood en solderen. Afmaken met een krimpkous.

Het niet hebben van een soldeer apparaat los je op door hem te kopen.

Het scherma rechts onder in de quadlock zit het audio stekkertje en de 4 middelste zijn de voor speakers. Lf is leftfront. Dus waar de linker tweeter op moet. En rf is rightfront dus de rechter tweeter op die draad.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
  • Leuk
Waarderingen: Laszlo
Regio Rotterdam, stekkers die in je tweeter gaat en een soldeerbout en een rolletje tape, mijne is kapot en tape is op.....
Ik zou echt niet weten wat ik voor stekkers moet kopen. Soldeer bout kost 13 euro rolletje tape heb ik genoeg. Ik ga eerst als ik de tijd heb eens mijn dashboard kastje loshalen en wat beter kijken mocht ik er niet uit komen dan ga ik in op je hulp Big Grin welke kabeltjes zou ik überhaupt moeten kopen om aan te sluiten? Linkje?
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!