Bekabeling Tweeter A-stijl.

Laszlo

Bekend lid
1,164
480
89
Beste forumleden,

Na veel zoeken kreunen zuchten en steunen ben ik er dus achter gekomen dat mijn polo 1.2 TDI geen bekabeling heeft voor de tweeters in de A stijl.

Nu weet ik dat hier menig mens aardig verstand heeft van een kabeltje trekken en vroeg ik me dus ook af of er een lid is die zo vriendelijk wil zijn dit te doen voor mij! Dit doe ik uiteraard tegen betaling. Ik heb al een paar offertes lopen bij garages en inbouwbedrijven maar ik vind 75 excl. Btw en excl producten PER UUR toch wel heel veel centen voor 2 simpele draadjes met aansluit stukje. (Of is dit normaal)

Graag hoor ik van jullie. :)
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
en waar wil je die kabels dan op aansluiten?

er gaan volgens mij beste kennis 2x2 draden voor de voorkant vanuit de radio.
logica dicteerd dan dat er ergens een scheidingsfilter moet zitten om er voor te zorgen dat de tweeters doen wat de tweeters moeten doen
en de speakers in de deuren het geluid krijgen dat voor hun is bedoelt.


volgens mij zit in de lupo een filter achter de tweeter, maar hoe de polo dit heeft is mij niet bekent.
ik heb zelf altijd met speakers gewerkt die een apparte scheiding hadden tussen tweeter en speaker,
dus ik heb altijd als eerste nieuwe kabels getrokken in elke auto dit ik had
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
en waar wil je die kabels dan op aansluiten?

er gaan volgens mij beste kennis 2x2 draden voor de voorkant vanuit de radio.
logica dicteerd dan dat er ergens een scheidingsfilter moet zitten om er voor te zorgen dat de tweeters doen wat de tweeters moeten doen
en de speakers in de deuren het geluid krijgen dat voor hun is bedoelt.


volgens mij zit in de lupo een filter achter de tweeter, maar hoe de polo dit heeft is mij niet bekent.
ik heb zelf altijd met speakers gewerkt die een apparte scheiding hadden tussen tweeter en speaker,
dus ik heb altijd als eerste nieuwe kabels getrokken in elke auto dit ik had

Zo ver reikt mijn kennis niet anders had ik het zelf wel gedaan haha Stick Out Tongue ik heb geen verstand van bedrading of dergelijk.. kun je niet naderhand een scheiding er tussen zetten? Of ergens van aftappen ofzo? Of brabbel ik nu onzin. Echt geen kaas van gegeten hehe
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
het geeft niet dat je er geen kaas van heb gegeten. ik begon ook zonder kennis en door veel doen, mee kijken, onder supervisie zelf sleutelen toch een hele hoop geleerd.


kijk het begint al raar, waarom heeft jou auto geen tweeterkabels.
elke auto heeft een basis audiosysteem, en al die autos hebben op zijn minst 2 speakers en 2 tweeters. (zelfs een 2004 lupo heeft dat)


de volgende vraag is, waar zit jou scheidingsfilter? in de kabelboom (aka dan zit hij diep achter het dashboard) of achter de tweeter
indien achter de tweeter het antwoord is (jij heb de a stijl al los gehad begrijp ik. Maak eens een foto er van) dan is het zo simpel als 2 draden van de tweeter naar de speaker kabel achter de radio trekken.



misschien de handigste vraag, hou je je oem geluid. of wil je in de toekomst beter geluid inbouwen?
 
Laatst bewerkt:
VW  6C  1.4TDI DSG 
Screenshot_20180831-143555_WhatsApp.jpg
het geeft niet dat je er geen kaas van heb gegeten. ik begon ook zonder kennis en door veel doe, mee kijken, onder supervisie zelf sleutelen toch een hele hoop geleerd.


kijk het begint al raar, waarom heeft jou auto geen tweeterkabels.
elke auto heeft een basis audiosysteem, en al die autos hebben op zijn minst 2 speakers en 2 tweeters. (zelfs een 2004 lupo heeft dat)


de volgende vraag is, waar zit jou scheidingsfilter? in de kabelboom (aka dan zit hij diep achter het dashboard) of achter de tweeter
indien achter de tweeter het antwoord is (jij heb de a stijl al los gehad begrijp ik. Maak eens een foto er van) dan is het zo simpel als 2 draden van de tweeter naar de speaker kabel achter de radio trekken.



misschien de handigste vraag, hou je je oem geluid. of wil je in de toekomst beter geluid inbouwen?

Fijn dat je begripvol reageert!

Zie hier de foto van de tweeter. Gek dat dit er dan gewoon niet zit. :S mocht dit er zitten dan moet dat toch gewoon aangesloten zijn aan de achterkant van mijn radio en moet ik toch gewoon 2 loshangende draadjes hebben? Dat zou ik toch moeten voelen als ik er aan trek?

Ik wil gewoon oem geluid. Ben ik dik tevreden over.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
het LIJKT mij een tweeter te zijn met een passieve crossover
dus het zou zo simpel moeten zijn als 2x2 draden van je tweeter naar de radio trekken en op de speaker kabels naar de deurspeakers solderen.



en in een normale oem situatie heb je vanuit de speaker kabels naar de deuren vertakkingen naar boven.
dus aan de draden bij de radio trekken helpt niet, 1 ze zitten vast 2 de draad die jij zoekt zit ter hoogte van de tellen ofzo.




je kan echt geen kabels vinden? ook met de camera van je telefoon een filmpje maken geeft je geen idee waar die kabel zit? want dan is er gewoon ergens mee gekloot.
ik kan en zal nooit geloven dat er bij de optie lijst van deze polo heeft gestaan
30 euro optie voor tweeterkabels voor....
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
Dit is de aansluiting die ik heb, (weliswaar niet mijn a stijl maar wel dezelfde aansluiting)

Welke kabels zou ik nodig moeten hebben? Waar woon jij? Stick Out Tongue haha
 

Bijlagen

  • 032000_033000_32658.JPG
    032000_033000_32658.JPG
    57.6 KB · Weergaven: 52
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
wat is dat zilveren kopje naast de tweeter tussen zwart rood in?
Maakt u eens een paar detail foto''s

als kabel is een zwarte rode kabel van de zelfde dikte voldoende.
Als je echt geen oemkabels kan vinden is de stekker dus ook niet nodig. dus knip en daar zwart aan zwart en rood aan rood solderen.
dan de monitor/radio los, en de audiokabels zoeken en daarop zwart en rood solderen.


volgens googlemaps en de spaanse post woon ik nergens, ik heb volgens beide geen adres.
maar ik woon in barxeta, spanje ongeveer 2000km van amsterdam af.
 
VW  6C  1.4TDI DSG 
wat is dat zilveren kopje naast de tweeter tussen zwart rood in?
Maakt u eens een paar detail foto''s

als kabel is een zwarte rode kabel van de zelfde dikte voldoende.
Als je echt geen oemkabels kan vinden is de stekker dus ook niet nodig. dus knip en daar zwart aan zwart en rood aan rood solderen.
dan de monitor/radio los, en de audiokabels zoeken en daarop zwart en rood solderen.


volgens googlemaps en de spaanse post woon ik nergens, ik heb volgens beide geen adres.
maar ik woon in barxeta, spanje ongeveer 2000km van amsterdam af.

Als ik tijd heb zal ik even wat betere foto's schieten. Maar ik rijd wel effe langs joh Stick Out Tongue haha.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Mocht er een beun zitten in Brabant of omgeving Amersfoort hoor ik t graag ;) En anders laat ik t volgende week vrijdag gewoon doen bij de inbouw.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Er zijn Polo’s geleverd zonder tweeters in de A-stijl en speakers achter. Stroomloopschema van Elsa vragen bij de dealer en de benigde kabels halen. Zoals al eerder vermeld zit het filter inderdaad bij de tweeter in de A-stijl.
 
Audi  A1 8X 2x S-line  2.0 TDI 143pk 
Er zijn Polo’s geleverd zonder tweeters in de A-stijl en speakers achter. Stroomloopschema van Elsa vragen bij de dealer en de benigde kabels halen. Zoals al eerder vermeld zit het filter inderdaad bij de tweeter in de A-stijl.
Er zitten wel speakers achter!! Wil dit zeggen als die er zitten dat er dan simpelweg gewoon bekabeling MOET zitten voor de tweeters? Zou echt vaag zijn.

En wat word er bedoelt met filter?
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
Je komt er maar op een manier achter. En dat is echt onder je dash duiken en het plaatje aan de zijkant even er uit halen. De tweeter is afgefiltert door dat kleine weerstandje wat naast het speakertje zit. Dat is de filter. De speaker in de deur is full range, daar zit dus geen filter of iets tussen. Mocht er om wat voor rede dan ook geen draad lopen. Moet je gewoon de draden die naar je deurspeaker loopt onder het dashboard zoeken, en daar van aftappen.

Ik zie twee verschillende foto's van a stijlen. Zwarte en witte. Kan het zijn dat bij jou een zwarte hemel er in is gezet? dan denk ik dat ze gewoon slordig zouden hebben gewerkt en dat de draden naar beneden zijn gezakt.

Anders gewoon wegbrengen en gelijk een fatsoenlijke set speakers laten monteren als je toch geld betaald. Ik denk dat je daar het meeste plezier van gaat hebben sowieso.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2tsi 105pk 
Je komt er maar op een manier achter. En dat is echt onder je dash duiken en het plaatje aan de zijkant even er uit halen. De tweeter is afgefiltert door dat kleine weerstandje wat naast het speakertje zit. Dat is de filter. De speaker in de deur is full range, daar zit dus geen filter of iets tussen. Mocht er om wat voor rede dan ook geen draad lopen. Moet je gewoon de draden die naar je deurspeaker loopt onder het dashboard zoeken, en daar van aftappen.

Ik zie twee verschillende foto's van a stijlen. Zwarte en witte. Kan het zijn dat bij jou een zwarte hemel er in is gezet? dan denk ik dat ze gewoon slordig zouden hebben gewerkt en dat de draden naar beneden zijn gezakt.

Anders gewoon wegbrengen en gelijk een fatsoenlijke set speakers laten monteren als je toch geld betaald. Ik denk dat je daar het meeste plezier van gaat hebben sowieso.

Ik heb er al onder gelegen plaatje eruit gehaald overal gezocht..

er is inderdaad naderhand een zwarte hemel in gezet. Zou dit dus gewoon slordigheid kunnen zijn en dat ze daadwerkelijk naar beneden in wie weet welk donker hol zijn gezakt?

Vind de oem speakers al echt top ben er echt tevreden over maar goed. want met andere speakers etc wil je ook een versterker hebben en dat wil ik er allemaal niet aan uit geven wil gewoon dat die tweeters werken.
 
Volkswagen  Polo 6R  1.2 TDI R-Line vlotte tractor by APTuning 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!