Mijn 2009 9N BMS rijdt heerlijk, de luidruchtige motor doet het prima en de stroeve versnellingsbak schakelt prima door.
Wel merk ik dat ik af en toe en kraakje bij het optrekken en een bonkje in de bochten heb. Opzich niet erg, de auto was niet duur dus ik verwacht her en der wel een reparatie en ik kan me voorstellen dat 'ie met zijn kleine bandjes wat slijtage plekken heeft.
Volgens het zwakke punten topic willen de homokineten weleens stuk gaan; voor tweehonderd en een beetje laat ik een hele aandrijfas wel vervangen. Maar als ik de auto opkrik en aan het wiel ga draaien (RV hoor ik het duidelijkste) merk ik geen speling; wel een kraakje zowel bij links als rechts draaien, besloten LV even te checken en deze heeft het ook. Maar ook hier zien de as en de kap er gewoon prima uit.
Toch lijkt de homokineet me het meest voor de hand liggend. Maar is dat redelijkerwijs te verwachten dat ze het allebei zijn met zo'n 165K op de teller?
Wel merk ik dat ik af en toe en kraakje bij het optrekken en een bonkje in de bochten heb. Opzich niet erg, de auto was niet duur dus ik verwacht her en der wel een reparatie en ik kan me voorstellen dat 'ie met zijn kleine bandjes wat slijtage plekken heeft.
Volgens het zwakke punten topic willen de homokineten weleens stuk gaan; voor tweehonderd en een beetje laat ik een hele aandrijfas wel vervangen. Maar als ik de auto opkrik en aan het wiel ga draaien (RV hoor ik het duidelijkste) merk ik geen speling; wel een kraakje zowel bij links als rechts draaien, besloten LV even te checken en deze heeft het ook. Maar ook hier zien de as en de kap er gewoon prima uit.
Toch lijkt de homokineet me het meest voor de hand liggend. Maar is dat redelijkerwijs te verwachten dat ze het allebei zijn met zo'n 165K op de teller?
Volkswagen
Polo 9N