Bandenspanning af fabriek 195/55 R16

Beste,

Bij mij valt het op dat mijn voorbanden soms zacht lijken. Het is maar net hoe de auto staat.

Ik heb er 1 maand terug 4 nieuwe banden onder laten monteren maat 195x50x15.

Deze hebben ze rondom op 2.2 bar gezet. Kan ik bij mij ook 2.5 erin doen voor?

En achter 2.3? Of gaan die banden in me gezicht ontploffen?
 
Volkswagen  Polo 9N  1.4 75pk 
De sticker geeft aan 2.2 rondom.

Maar dit is natuurlijk fabrieks af. Dat waren naar mijn idee 14 inch velgen ipv 15.

Sorry voor het stelen van dit topic hoor.

Het is ook wat je zelf lekker vind.
2.3 zal zijn als je vaak alleen of met ze 2 rijd.
Als je regelmatig wat zwaarder bepakt ben zal ik lekker 2,5 bar doen. Zit je altijd goed.
 
Handige site.

Gratis bandenpomp:



Bij mij geeft die site aan: voor 2,5 en achter 2.7 maar volgens mijn sticker is dat alleen bij volle belading.. 5 personen en bagage..

IMG_20191224_103314.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Handige site.

Gratis bandenpomp:



Bij mij geeft die site aan: voor 2,5 en achter 2.7 maar volgens mijn sticker is dat alleen bij volle belading.. 5 personen en bagage..

IMG_20191224_103314.jpg
Die van mij geeft ie aan op 2.7 en 3.1 bar. Ik pomp m zelf eigenlijk altijd lager op, zal vanmiddag nog eens kijken om hem wat harder te zetten, maar volgens mij is rond de drie bar echt stuiterwerk
 
Volkswagen  Polo 9N3 GTI Cup Edition  (Verkocht) 
mijn wagen was standaard geleverd met Sebring velgen 16inch en band 195/55 R16 (staan trouwens ook te koop) ;)
op de sticker van de wagen staat 2,4 voor en 2,2 achter bij hogere belasting, en normaal belasting (comfort spanning) 2,2 voor en 2,0 achter.
banden slijten mooi gelijkmatig.
zet je ze te zacht (band slijt langs de kanten)
en bij te hard, stuiteren gevoel ( slijt het midden te veel)
je banden zetten ook uit door het opwarmen van de luchtinhoud bij het rijden, check dit maar even.daarmee is en juiste spanning bij koud meten van belang.
bandenspanning hangt natuurlijk ook van soort band af.

@Royzilla: is 2,6 en 2,4 nie wat aan de harde kant? (welke bandmaat rij je?
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
Net lucht gepompt. Links voor stond deze op 2.1 en nu weer op 2.5. klopt het dat je dan geen melding krijgt in je auto dat de spanning laag is? Of moet de spanning dan echt mega laag staan dat de boordcomputer een melding geeft?

Ik moest wel 1 euro betalen voor 6 minuten ☹️. Goed verdienmodel.. Zal eens kijken voor die gratis pomp die zit iets verderop bij mij.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
mijn wagen was standaard geleverd met Sebring velgen 16inch en band 195/55 R16 (staan trouwens ook te koop) ;)
op de sticker van de wagen staat 2,4 voor en 2,2 achter bij hogere belasting, en normaal belasting (comfort spanning) 2,2 voor en 2,0 achter.
banden slijten mooi gelijkmatig.
zet je ze te zacht (band slijt langs de kanten)
en bij te hard, stuiteren gevoel ( slijt het midden te veel)
je banden zetten ook uit door het opwarmen van de luchtinhoud bij het rijden, check dit maar even.daarmee is en juiste spanning bij koud meten van belang.
bandenspanning hangt natuurlijk ook van soort band af.

@Royzilla: is 2,6 en 2,4 nie wat aan de harde kant? (welke bandmaat rij je?
Kun je eens een foto maken van jouw sticker? Wil het ff vergelijken met mijn sticker. Qua motor heb je dezelfde als de mijne toch?
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Net lucht gepompt. Links voor stond deze op 2.1 en nu weer op 2.5. klopt het dat je dan geen melding krijgt in je auto dat de spanning laag is? Of moet de spanning dan echt mega laag staan dat de boordcomputer een melding geeft?

Ik moest wel 1 euro betalen voor 6 minuten ☹️. Goed verdienmodel.. Zal eens kijken voor die gratis pomp die zit iets verderop bij mij.
ikzelf heb ooit nog maar 1x een melding gekregen maar weet niet meer hoeveel drukverschil er dan was. heb de handleiding van de wagen int begin een paar keer doorgelezen maar kan me niet herinneren dat daar in stond vanaf hoeveel drukverschil er melding is.
denkt dat dit systeem eerder enkel een melding geeft bij een bepaalde afwijking in de omwentelingen van de wielen via de ABS sensoren als ik me goed herinner. ;)
 
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
correctie, hoge belasting is idd 2.5 voor en 2.3 achter :cool:
ik heb een 1.0 TSI 95pk (nu 135) aan de wielen.
 

Bijlagen

  • tempImageRQkH7G.png
    tempImageRQkH7G.png
    12.6 MB · Weergaven: 20
Volkswagen Polo AW 1.0 TSI  Polo AW 2019  Polo 1.0 TSI DSG7 95pk (nu 140pk) aan de wielen. 
Net lucht gepompt. Links voor stond deze op 2.1 en nu weer op 2.5. klopt het dat je dan geen melding krijgt in je auto dat de spanning laag is? Of moet de spanning dan echt mega laag staan dat de boordcomputer een melding geeft?

Ik moest wel 1 euro betalen voor 6 minuten ☹️. Goed verdienmodel.. Zal eens kijken voor die gratis pomp die zit iets verderop bij mij.

Afwijking waarbij melding gaat geven is 0,5 bar
 
  • Leuk
Waarderingen: Cruz
handige site ja, weet je wat pas handig is, die sticker die in je auto zit waar je niet eens een website voor nodig hebt! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Eens . tenzij je andere wielen achteraf heb laten monteren die flink afwijken van af fabriek.

Of de sticker is niet meer leesbaar.
 
Volkswagen  POLO AW Comfortline Business Executive  1.0 TSI 95pk 
Dat de sticker in jou of mijn AW niet meer leesbaar is gaan wij als eigenaar niet meer meemaken haha! als je aftermarket hebt die sterk afwijken zit je nog steeds in de buurt van de waardes van je sticker hoor! die website wordt ook niet vanuit de fabriek opgegeven wat je er in moet doen als je 19 inch met 195/40/19 banden rijd.
is ook maar gewoon een iemand die vind dat er dan 2 of 2,4 in moet...
 
Volkswagen  Polo AW  2.0 GTI 
mijn wagen was standaard geleverd met Sebring velgen 16inch en band 195/55 R16 (staan trouwens ook te koop) ;)
op de sticker van de wagen staat 2,4 voor en 2,2 achter bij hogere belasting, en normaal belasting (comfort spanning) 2,2 voor en 2,0 achter.
banden slijten mooi gelijkmatig.
zet je ze te zacht (band slijt langs de kanten)
en bij te hard, stuiteren gevoel ( slijt het midden te veel)
je banden zetten ook uit door het opwarmen van de luchtinhoud bij het rijden, check dit maar even.daarmee is en juiste spanning bij koud meten van belang.
bandenspanning hangt natuurlijk ook van soort band af.

@Royzilla: is 2,6 en 2,4 nie wat aan de harde kant? (welke bandmaat rij je?

Dat is wel echt super vaag die stikker van mij geeft ook 2.5 voor 2.3 achter aan zelfde stikker die hier in dit topic ook voorbij komt.

Ik heb namelijk ook 195/55/16 torsby velgen van de fabriek af.
 
Volkswagen  Polo AW Highline  1.0 TSI 115 pk (VAGtechniek 135pk) 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!