Automatische achterklep

Hallo allemaal,

AANGEZIEN DE IJZIGE STILTE IN DIT TOPIC, TIJD VOOR EEN NIEUWE ZOEKTOCHT.
Ik heb vandaag (in aanvulling op al jullie reeds ondernomen email acties) ook nog maar eens een aantal mensen aangeschreven. Hopelijk krijg ik een reactie zodat "we" bij MyPolo.nl ook hiermee aan de gang kunnen :) Ik heb:
- 3 verschillende Duitse 6R's (in het Duits natuurlijk ;) )
- 4 verschillende Belgische 6R's (in het Nederlands en Frans )
- 1 Franse 6R (Frans)
- 1 Oostenrijkse 6R (in het Duits en Engels)
met een automatisch achterklep op de Polo 6R aangeschreven.

ps, voor onze Duitse vriend in onderstaande link,
http://www.youtube.com/watch?v=su-yAqbf ... re=related
was ik helaas niet gerechtigd om hem te mailen. Dus heb ik hem maar een uitnodiging gestuurd om "vrienden" te worden haha.. ;) :)

ps2, in onderstaande link heeft men het toch over de Scirocco "bumpers"
http://www.youtube.com/watch?v=Tj52r9Wq0a8&NR=1
Dus.... zou toch moeten passen. (ondanks ie een stuk dikker is) :roll:

Zodra ik antwoorden heb(krijg), laat ik jullie dit ASAP weten.
Ben inmiddels ook "rete" nieuwsgierig. :mrgreen:
Als ik geen reacties krijg ga ik binnenkort ook maar eens de originele Seat Toledo dempers + Scirocco "bumpers" aanschaffen.
 
ik vind het raar dat er nog geen deftige uitleg bestaat op internet over die automatische achterklep...het ziet er wel leuk uit.

maar soms is dat niet gevaarlijk dat die vanzelf open klapt? kan soms wel eens begrijp dat het niet wenselijk is het open te laten vliegen als er nog iets ervoor staat (Mensen of boodschappen wagen etc)
 
Ik heb net even de achterklep van de polo vergeleken met die van een Audi A4 (springt wel automatisch open) en volgens mij zit het zozeer nieteens in de gasveren maar in de zwarte doppen die in de achterkant zitten gedraaid. Bij de Audi veren deze zodat de klep naar buiten wordt gedrukt.
 
Voor zover ik het duits goed gelezen en vertaald heb is het echt niet te moeilijk.

Alleen moeten de Toledo gasveren wel originele zijn van SEAT en niet een aftermarket goeiekope variant.
Vervolgens de Scirocco bumpers even lang maken als de originele Polo bumpers en klaar is het!

Zie ook vanaf blz 5 in het onderstaande topic.
http://www.motor-talk.de/forum/automati ... tml?page=4
 
UPDATE: van mijn bericht geplaatst op 28 feb 2011, 00:59

Ik heb inmiddels 1 reactie gehad van een van de Duitse 6R's op You Tube.
Korte samenvatting van zijn Duits verhaal:
- Het zijn inderdaad de originele veren van de Seat Toledo Bj 91-98
Onderdeelnummer: 1L0827550 (hij zegt ca. 20€ p/st. in Duitsland)
(Echter navraag bij VW en Seat dealer in NL => ca. 41€ p/st.) :(
- De aanslagblokken "Anschlagpuffer" zijn inderdaad van de VW Scirocco.
(moeten worden ingekort tot ongeveer 1cm lengte) :idea:
Onderdeelnummer: 1K8827761c (c wordt waarschijnlijk d) (ca. 6,50€ p/st.)
- Alles duurt ongeveer 20 minuten zegt onze Duitse "vriend".

Nou.... ondanks de dure veren heb ik het geheel vandaag toch maar uit nieuwsgierigheid aangeschaft. Van het weekend ga ik ermee aan de slag. Op hoop van zegen dan maar. :roll: Zeker nu ik 100€ :shock: voor dit geintje heb uitgegeven.

"Will be continued" Big Grin
 
UPDATE2:

Vandaag de spullen binnen gekregen. Enthousiast aan het werkje begonnen met de gedachte dit ff te fixen. Seat dempers gingen soepeltjes, maar die Scirocco "bumpers" zijn een aardige "pain in the ass" :(

TIPS TOT NU TOE (DEMPERS):
- Bekijk het filmpje, gelinkt in dit blog door MyPoloCandy (18 okt 2010, 11:07) van een GolfV.
http://www.youtube.com/watch?v=7RgZTIMsJLc Daar zie je hoe je de dempers loshaalt/vastzet en de "bumpers" los haalt/vastzet&versteld. Let op: de "pins" hoef je bij de Polo 6R niet te vervangen. En tijdens het vervangen houd 1 originele demper alleen de achterklep niet omhoog, dus denk aan je hoofd. ;)

TIPS TOT NU TOE (BUMPERS):
- Na veel en te lang draaien/kijken/kantelen/frunniken etc. had ik de hele bumper uit elkaar zonder hem te slopen. :eek: Eenmaal uit elkaar kwam ik tot de conclusie dat ik ze nooit zou kunnen inkorten hoe ik dat op voorhand voor ogen had (het draai mechanisme is op elkaar afgestemd). :roll:
- Internet maar wederom (te lang) afgezocht en het volgende tegengekomen. Volgens mij zijn deze links al een keer vermeld in dit blog. Maar dit is DE wijze hoe anderen het doen. http://www.motor-talk.de/forum/automati ... tml?page=5 Hier zie je halverwege de pagina (Pimpl1 => 28. Oktober 2010 um 20:53:13 Uhr) foto's hoe de "bumper" er uiteindelijk uit moet zien. Voor de kenners, bekijk de afvlakte bovenkant en het afgevlakte gedeelte in het onderste stuk (waar het bovenstuk schuift). Als je dit goed doet, zijn de "bumpers" even lang als de originele.
- Check ook: http://www.motor-talk.de/forum/automati ... heckklappe Hier zie je halverwege de pagina (KEH-I31 => 15. Oktober 2010 um 00:02:00 Uhr) een aantal foto's van een "ruwe" "making off".

TUSSENTIJDSE CONCLUSIE:
- 1 "bumper" is mij aardig gelukt, :mrgreen: de 2e heb ik per ongeluk teveel afgehaald, dus moet ik morgen (vandaag reeds) ASAP een nieuwe voor bestellen. (bestel meteen voor die 5 euro een reserve ;) )
- De dempers passen perfect qua lengte en genereren goeie lift. :mrgreen:
- Echter.... springt mijn achterklep mooi open, maar net niet genoeg om de dempers hun werk te laten doen. Dus de exacte lengte van de "bumpers" is wel belangrijk. Zowel tekort en zeker wanneer te lang.

Wordt vervolgd.
 
RomeoHotel zei:
- Echter.... springt mijn achterklep mooi open, maar net niet genoeg om de dempers hun werk te laten doen. Dus de exacte lengte van de "bumpers" is wel belangrijk. Zowel tekort en zeker wanneer te lang.

Wordt vervolgd.

Te lang is inderdaad niet leuk want dan gaat de achterklep niet goed dicht en worden de naden langs de achterklep groter.
Te kort is toch redelijk makkelijk op te lossen, door ze weer iets uit te trekken ?
Of moet dit met het inbus schroefje dat er binnenin zit?
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!