Automatische achterklep

Sjakie zei:
Op een finse website denken ze dat er ook nog scirocco ball pins bij moeten:

Vertaald..
1L0 827 550 A paar gasveren Seat
1K8 827 761 C Scirocco te stoppen een paar koppels

Dat bericht zal ik dan maar gelijk de wereld uit helpen.

De Scirocco 'bumpers' zijn te lang voor de Polo 6R klep, met als gevolg dat je klep een halve centimeter te ver uitsteekt. Doe dit dus niet want je brengt mogelijk schade toe aan je auto.

Bij een Golf 5&6 daarintegen moet je wél gebruik maken van Scirocco 'bumpers'.
 
zijn er niet standaard aftermarket pakketjes hiervoor :S? moeten we echt helemaal zelf gaan knutselen om tot een goed resultaat te komen...

maar goed ik wacht af op de eerste succesvolle automatische achterklep dan volg ik er achter aan ;)
 
KYC zei:
zijn er niet standaard aftermarket pakketjes hiervoor :S? moeten we echt helemaal zelf gaan knutselen om tot een goed resultaat te komen...

maar goed ik wacht af op de eerste succesvolle automatische achterklep dan volg ik er achter aan ;)

Nee, alleen voor de Golf 5&6. Vandaar ook de verwarring denk ik, ik heb zelf ook de benodigdheden gehaald voor een Golf 5.
 
MyPoloCandy zei:
cornesagt zei:
kun je van de bumpers dan geen halve cm afhalen met een dremel of iets dergelijks?

Nee ik heb het al geprobeerd maar er zit een erg krachtige veer in die bumpers waardoor inkorten en terug lijmen erg lastig word.


Toch wel !!

Volgens het onderstaande topic op een duits forum dienen de Scirocco bumpers korter gemaakt. Anders sluit de achterklep niet goed.
Lees maar eens vanaf blz 5, zitten ook foto's bij.
Scirocco bumpers even lang maken als de originele Polo bumpers en klaar is het !



http://www.motor-talk.de/forum/automati ... tml?page=4


Suc-6
 
KYC zei:
Ik ga denk toch wachten tot er een aftermarket setje komt...het is mij iets teveel gepriegel om dit zelf te gaan regelen...

ach voor 50 euri en een middagje knutselen heb je wel weer een leuke optie op de Polo !
Ik denk niet dat er iemand 100 van die scirocco bumper gaat kopen, inkorten en dan als setje gaat verkopen.

Maar misschien is het wel een gat in de markt :cool: :cool:
 
ja dat is wel zo...in principe als iemand het een keer gelukt is wil ik het best proberen maar bumpers verkorten? ik dacht dat het alleen maar ging om de stokjes in de achterklep die verkort moesten worden...
 
KYC zei:
ja dat is wel zo...in principe als iemand het een keer gelukt is wil ik het best proberen maar bumpers verkorten?

Bumpers zijn die rubber dopjes.
Die van de scirocco hebben intern een veer de de klep een stukje open drukt.
De sterkere gascylinder zorgt ervoor dat de klep helemaal opengaat.
 
Op alle youtube filmpjes die ik heb gezien komt het volgende naar voren. Ze maken gebruik van de Toledo gasveren op Toledo 'ball pins'. Vervolgens maken ze gebruik van Scirocco 'bumpers' om de klep wat extra druk te geven.

Natuurlijk is dit mogelijk, maar het is in geen geval goed voor je klep. Ik heb zelf ervaren dat de opening tussen carroserie en klep veel te groot word. De uploader van een dergelijk filmpje zegt zelf ook dat hij hier gebruik van maakt.

Wat we nodig hebben is 'bumpers' die ongeveer een halve centimeter korter zijn dan de Scirocco bumpers.
 
MyPoloCandy zei:
Op alle youtube filmpjes die ik heb gezien komt het volgende naar voren. Ze maken gebruik van de Toledo gasveren op Toledo 'ball pins'. Vervolgens maken ze gebruik van Scirocco 'bumpers' om de klep wat extra druk te geven.

Natuurlijk is dit mogelijk, maar het is in geen geval goed voor je klep. Ik heb zelf ervaren dat de opening tussen carroserie en klep veel te groot word. De uploader van een dergelijk filmpje zegt zelf ook dat hij hier gebruik van maakt.

Wat we nodig hebben is 'bumpers' die ongeveer een halve centimeter korter zijn dan de Scirocco bumpers.


Zoals ik al schreef en zie ook op onderstaande link, de bumpers van de scirocco moeten worden ingekort zodat ze even lang worden als de originele Polo6R bumpers.
Dit in combinatie met de Toledo gasveren zou moeten werken.

Let wel Zou moeten werken.
 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!