auto tuning VW Polo 1.4 TDI 75 PK

Deze wordt fabrieksaf terug origineel met deze keer dpf en of egr uit. Vw update downgraden.. is de bedoeling
DPF off en EGR uit is meteen een roetmeting: Readyness test is dan niet compleet. Helaas, schat!
Hoe ik dit weet? mijn Polo had de readyness test ook niet compleet ivm EGR off. Kan er niks aan veranderen.

Heb meerdere keren uitleg gehad over APK procedures van mn maat (APK-keurmeester).
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
DPF off en EGR uit is meteen een roetmeting: Readyness test is dan niet compleet. Helaas, schat!
Hoe ik dit weet? mijn Polo had de readyness test ook niet compleet ivm EGR off. Kan er niks aan veranderen.

Heb meerdere keren uitleg gehad over APK procedures van mn maat (APK-keurmeester).
Een maat van mij komt elk jaar door de keuring met een 6R 1.2 BM met EGR weggeschreven.
Is bij twee (misschien 3) verschillende bedrijven geweest.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: olopvw
DPF off en EGR uit is meteen een roetmeting: Readyness test is dan niet compleet. Helaas, schat!
Hoe ik dit weet? mijn Polo had de readyness test ook niet compleet ivm EGR off. Kan er niks aan veranderen.

Heb meerdere keren uitleg gehad over APK procedures van mn maat (APK-keurmeester).

maar het uitstoot is een stuk minder met origineel pk. met dpf, egr uit
zal die wel beter rijden onderin met origineel pk, wat ik bij deze auto hindernis vindt. Bij apk zorg ik voor een reserve kloppende ecu
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Dude... jij bent echt onvermoeibaar:

- Je koopt dus voor 1k een sleutelvrije ECU waar EGR en DPF aan staan. Deze zal DIRECT voor storing zorgen, je EGR zit vast omdat ie nooit gebruikt word en je hebt je DPF leeg gehaald. de "APK-ECU" zal DIRECT in de stress schieten en MIL triggeren. Dan zou je dus voor de APK een EGR moeten vervangen (c.a. 500 onderdeel) en een andere DPF (c.a. halve dag werk) moeten monteren...

- Uitstoot zonder EGR is minder goed want er zitten meer NOx gassen in jou uitstoot. deze gassen zijn verantwoordelijk voor zure regen. NOx ontstaat door te hoge verbrandingstemperaturen (meer dan 1600 graden) als zuurstof gaat reageren met stikstof. Dit is de eerste ontkrachtiging van jou eerste stelling. De tweede ontkrachtiging gaat over je DPF, deze houd de ROETDEELTJES (vandaar de naam ROETFILTER) tegen. Roet is fijnstof en slecht voor je longetjes. De uitsoot van je auto zal dus in alle gevallen TOENEMEN. Echter zal de drivability wel beter worden als je beide zaken verwijderd van je auto. Alleen voldoet deze niet meer aan de keuringseisen en zal worden afgekeurd. Dit kan je niet ontkrachtigen met je " eftelingsprookjes".

Maar dit is tegen dovemans oren gezegt want in jou wereldje werkt dit allemaal wel gewoon. 'K zou zeggen: Succes ermee jongen! smijt t geld over de balk met dit soort nutteloze oplossingen.

Overigens heb ik jou al meerdere keren verteld dat deze auto onder de 1800 GEEN turbodruk opbouwd. Dit komt doordat VW een turbo heeft gepakt die optimaal is voor een motor met slagvolume van 1400-1600cc inplaats van de 1200cc waar jou autootje mee werkt. sorry, not sorry. Wen er aan en leer ermee leven.
 
Volkswagen  Polo 6R 1.2TDI 95PK (SOLD)| Slowda Fabia 1.0MPI 75pk (fullsize familiebak)| Skoda Fabia 1.2TSI 86pk|  Volkswagen Kever 1970 1600i 46pk 83Nm 
Goed ecu kost 50€ bij de sloopt. Egr systeem werkt gewoon haha nooit gebruikt zegt je , is sinds okt 2020 afgedopt en in 2018 compleet vernieuwd ? Wisselen vann ecu paar weken voor de apk lijkt mij geen probleem even plaatjes tussen uit van het egr wat afgesopt is 5 min werk
Wat bedoel je precies met plaatjes tussen de egr uithalen en afsoppen ? Heb je hier een handleiding voor ?
 
Volkswagen  Polo 6C  1.4 TDI > 115PK powered by Vagtechniek 
Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Was het allemaal maar zo makkelijk.
De voorbeelden zijn hier al gegeven aan je.
Het is praktisch niet te toen.
Mits je een autobedrijf hebt.
Maar waarom zou je het dan doen...
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
Topic even opgeschoond, hou het even netjes en on-topic en niet zo kinderachtig. Nergens voor nodig om elkaar voor van alles uit te maken.

Bij deze zijn @Thopolo en @olopvw gewaarschuwd.

johan lees mijn reacties terug en wijs mij aan waar ik begon met gerichte uitspraken waarin ik iemand persoonlijk uitmaak voor iets lachwekkends, is alleen van technische omvang
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ik snap heel goed wat je bedoelt.
Was het allemaal maar zo makkelijk.
De voorbeelden zijn hier al gegeven aan je.
Het is praktisch niet te toen.
Mits je een autobedrijf hebt.
Maar waarom zou je het dan doen.
*Mijn polo 1.2 tdi is van eind 2010, egr en dpf uit is denk ik zelf niet een apk afkeur, heb ik nu net paar minuten terug van ergens op site van rdw aan mijn polo gelezen en van de tuners ook zo begrepen die het zo hebben ingeregeld in deze ecu of wat denk je daar zelf over en heb je een directe rdw weblink als bewijs waarin staat van wel voor vw polo 1.2 tdi van bouwjaar 2010 ?

Dat een goed werkende egr en roetfilter/dpf mileu vriendenlijker is een bekend verhaal voor mij maar het is een 1.2 tdi voor mij mening en geen vrachtwagen betreft omvang van schadelijke uistoot tussen deze twee type motoren als vergelijking en dan vindt ik een 1.2 tdi meevallen maar nu met deze aanpassingen mag het naar mijn eigen mening iets fijner worden afgesteld mischien wel straks een downgrade naar zo min mogelijk en daar ben ik met de tuners in actie die er mee bezig zijn geweest en dit moeten oplossen wat ik al eerder om vroeg en ik sterk mij slechte twijfels in heb, omdat het voor nu slecht geregeld is in deze ecu merk ik aan rijgedrag en uitlaatgassen. Als het bewezen is dat het wel apk afkeur is voor 1.2 tdi van deze bouwjaar 2010 voor egr en dpf uitschakelen dan ga ik maatregelen nemen en daar ben ik al op voorbereid met stap voor stap mee bezig met deze/dit tuners om samen tot een oplossing te komen die ik wil als klant en
 
Laatst bewerkt:
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!