auto tuning VW Polo 1.4 TDI 75 PK

Hallo,

Ik heb een Volkswagen polo 1.4 TDI 75 PK Bluemotion uit 2015. De auto wil ik graag laten tunen alleen hoor ik verschillende signalen.
1. De auto kan max 30% worden verhoogd gezien de fabrieksinstellingen.
2. Tune niet te hoog i.v.m. de koppelingsplaten.
3. Er moet iets aangepast worden i.v.m. blue motion uitvoering.

Ik wil de auto laten Tunen bij JR Performance in Geldermalsen.
De auto is nog gewoon van uit de fabriek. Volgens de tuners kan de auto naar 75PK ----> 115 PK 210nm ----> 280 nm.
Zoals je kan zien heb ik er geen verstand van, ik gebruik de auto gewoon voor woon-werk verkeer en wil enkel wat meer vermogen op de snelweg en bij het stoplicht.

Hebben jullie meer info en tips voor mij?

Mijn collega heeft het zelfde blok ook laten tunen en is tevreden.
Wat kost het, wordt het egr daar ook in het prijs meegenomen en wat zijn de garantie voorwaarden is wel leuk om te weten
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Egr lekker laten zitten bij deze blokken.

waarom door het tuning raakt het egr en dpf ook sneller vervuild. De meeste tuners doet het egr gratis samen met het tuning. Achteraf bij problemen egr gratis uitzetten zou ook geen probleem moeten zijn toch als er voor tuning betaald is. Tuning met egr uit is toch echt een stuk beter vooral in de zomer met airco aan. Sommige kunnen het roetfilter zo aanpassen zonder te verwijderen dat het duurzamer en langer blijft goed blijft werken
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Voor iemand die graag z'n auto schoonbrand en graag sportief rijdt, is chippen niet ideaal. Zelfkennis. Ik snap dat mensen het doen hoor, maar ik ken mezelf.

zeker. Origineel vermogen met egr en dpf uit is beste vooral voor het brandstof vebruik bij 3 cilinder tdi . Chippen voor extra vermogen bij deze motor en inhoud vindt ik eigenlijk niet veel uitmaken kwa snel op snelheid komen, wel kwa koppel. Een moderne goed tuningbox wel die makkelijk los te koppelen is
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
waarom door het tuning raakt het egr en dpf ook sneller vervuild. De meeste tuners doet het egr gratis samen met het tuning. Achteraf bij problemen egr gratis uitzetten zou ook geen probleem moeten zijn toch als er voor tuning betaald is. Tuning met egr uit is toch echt een stuk beter vooral in de zomer met airco aan. Sommige kunnen het roetfilter zo aanpassen zonder te verwijderen dat het duurzamer en langer blijft goed blijft werken
Het EGR systeem van de 1.4tdi is heel anders dan die van de 1.2tdi. Bij de 1.4tdi is hij zowat probleemloos. Geen enkele reden om die uit te schrijven als je het mij vraagt. Zorgt er alleen maar voor dat je roetfilter minder goed zn werk kan doen.
 
Polo  6c  Verkocht 
Het EGR systeem van de 1.4tdi is heel anders dan die van de 1.2tdi. Bij de 1.4tdi is hij zowat probleemloos. Geen enkele reden om die uit te schrijven als je het mij vraagt. Zorgt er alleen maar voor dat je roetfilter minder goed zn werk kan doen.
Ook bij 2014 1.4 tdi egr systeem ? Van bj 2016 Zou kunnen maar wel fijn als de tuner het als gratis service het egr achteraf uitzet wanneer het wel mis gaat als is het zonde ivm eerdere gekozen chiptuning
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Ook bij 2014 1.4 tdi egr systeem ? Van bj 2016 Zou kunnen maar wel fijn als de tuner het als gratis service het egr achteraf uitzet wanneer het wel mis gaat als is het zonde ivm eerdere gekozen chiptuning
Geen enkele reden om EGR uit te schrijven op een 1.4tdi. Ook die van 2014. Tenzij je je roetfilter er onderuit laat knallen maar dan ben je gelijk een rijdend milieu delict. En krijg je (terecht) in de toekomst APK problemen.
 
Polo  6c  Verkocht 
Het EGR systeem van de 1.4tdi is heel anders dan die van de 1.2tdi. Bij de 1.4tdi is hij zowat probleemloos. Geen enkele reden om die uit te schrijven als je het mij vraagt. Zorgt er alleen maar voor dat je roetfilter minder goed zn werk kan doen

ik denk dat na het vermogen tuning het egr sneller vervuild kan raken en zo ook het roetfilter ja. maar bij alleen egr uit icm standaard vermogen niet zo snel en samen dpf uit komt met standaard mogen ook niet zo veel roetuit als met extra pk tuning maar zal het wel beter lopen als origineel
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Geen enkele reden om EGR uit te schrijven op een 1.4tdi. Ook die van 2014. Tenzij je je roetfilter er onderuit laat knallen maar dan ben je gelijk een rijdend milieu delict. En krijg je (terecht) in de toekomst APK problemen.

Als er roetmeting wordt gedaan dan zal er uiteraard nog steeds minder roet worden uitgestoot dan de meeste diesel voertuigen.

ze moet dit dan wel eerlijk meten en vergelijken en indien nodig extra motorvoortuig belasting berekenen ipv boete anders is het een hersenloze actie
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
Als er roetmeting wordt gedaan dan zal er uiteraard nog steeds minder roet worden uitgestoot dan de meeste diesel voertuigen.

ze moet dit dan wel eerlijk meten en vergelijken en indien nodig extra motorvoortuig belasting berekenen ipv boete anders is het een hersenloze actie
welke roetmeting?
auto word alleen uitgelezen!
roetmeting tot auto's uit 2005!
Bij een steekproef willen ze nog wel eens proberen om een roetmeting te doen.
maar de polo gaat dan in test modus en geeft max 2500 toeren...
en kunnen ze geen roetmeting uitvoeren.
 
Volkwagen  E golf 2018  136 pk 
welke roetmeting?
auto word alleen uitgelezen!
roetmeting tot auto's uit 2005!
Bij een steekproef willen ze nog wel eens proberen om een roetmeting te doen.
maar de polo gaat dan in test modus en geeft max 2500 toeren...
en kunnen ze geen roetmeting uitvoeren.
Als men iemand aanhoud voor alcohol controle dan wordt er toch gemeten hoeveel promile er wordt uitgeblazen dan
Meteen direct boete uitschrijven voor elk vorm van weinig gemeten percentage alcohol In bloed meting
 
VW  Polo 6R  1.2 TDI Bluemotion bouwjaar 2010 
En wanneer levert dat meer slijtage op in the long run? Met een gechipte auto of een volledig standaard dichtgeknepen auto?
Met een gechipte auto hoef je natuurlijk minder snel terug te schakelen; merk je bv heel duidelijk aan de DSG. Die trekt dan vaak gewoon door in de hoogste versnelling, waar voor de tuning werd teruggeschakeld (even afgezien van vol gas, want dan wordt altijd teruggeschakeld. Maar bv bij veel tegenwind, gematigd versnellen)
 
Volkswagen  Up! GTI KWv1 Milltek Road+ OZ HLT matt black wheels  1.0 tsi 140 pk/225 Nm (Vagtechniek) 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW
zeker. Origineel vermogen met egr en dpf uit is beste vooral voor het brandstof vebruik bij 3 cilinder tdi . Chippen voor extra vermogen bij deze motor en inhoud vindt ik eigenlijk niet veel uitmaken kwa snel op snelheid komen, wel kwa koppel. Een moderne goed tuningbox wel die makkelijk los te koppelen is
De grootste onzin praat die je nu verteld!!
Chippen voor extra vermogen vind ik bij deze motoren niet veel uitmaken?
En hij word ook niet sneller???
weet je eigenlijk wel wat je altijd uitkraamt???
 
Volkwagen  Polo 6R  1.2 TDI 104PK/233 NM 
welke roetmeting?
auto word alleen uitgelezen!
roetmeting tot auto's uit 2005!
Bij een steekproef willen ze nog wel eens proberen om een roetmeting te doen.
maar de polo gaat dan in test modus en geeft max 2500 toeren...
en kunnen ze geen roetmeting uitvoeren.
Welke roetmeting... Je bedoelt de gene indien de eobd meting(uitlezing) niet in orde is? Of wanneer er een fout code in staat, die roetmeting bedoel je? die na dat soort foutverplicht is?
Ze zijn bezig met een deeltjesteller, dan is iedereen de lul zonder roetfilter :)
Ja dat gaat leuk worden.. krijgen alle monteurs weer de schuld als de auto niet door de apk komt Stick Out Tongue
 
  • Leuk
Waarderingen: BlackDiesel
Snap wel dat je het zou willen, altijd leuker om boven de 100 uit te komen. Ik heb zelf ook bij JR Performance gekeken (mijn vriendin laat haar nagels bij zijn vriendin doen en die vertelde dat haar vriend auto's tunede)

Heb verder niet echt onderzoek gedaan omdat ik mijn 90pk voor nu ruim voldoende vind (mag misschien wel wat sneller wegtrekken vanaf de 100).

Ik heb voorheen de 1.2tdi bm gehad met 75pk en het was een wereld van verschil na de tune (+/- 110pk). Auto werd een stuk pittiger en trok heerlijk door op de snelweg! Merkte ook dat die nog iets zuiniger werd. Geen idee of de 1.4tdi 75pk ook zo lui was dan de 1.2, maar je merkt het vermogen zeer zeker.
zie hierboven @SEW
 
  • Leuk
Waarderingen: SEW
Snap wel dat je het zou willen, altijd leuker om boven de 100 uit te komen. Ik heb zelf ook bij JR Performance gekeken (mijn vriendin laat haar nagels bij zijn vriendin doen en die vertelde dat haar vriend auto's tunede)
Niet lullig bedoelt maar ik persoonlijk zou daar niet snel heen gaan.
Prijzen zijn extreem laag, teksten zijn gekopieerd van een andere website -> https://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/178574-chiptunen-van-je-auto-wat-is-het-en-hoe-werkt-het.html

Tuurlijk moeten tuners ergens beginnen en misschien is die wel heel goed!
Maar met dit soort dingen pas ik altijd op, het is geen object van €250,-.
 
Volkswagen  Polo AW  GTI | 275pk, 450nm 
  • Leuk
Waarderingen: FRL_AW en Rosinfield
  AdBlock gedetecteerd
Wij snappen dat advertenties op de website niet leuk zijn, echter het draaiend houden van de website is helaas niet gratis. Wij hebben jaarlijks kosten aan de software licenties en het draaiend houden van de server. Wij zouden het erg op prijs stellen als je de ad-blocker wilt uitschakelen voor onze community zodat het voor iedereen gratis toegankelijk blijft. Voor nog geen 50 cent per maand kun je ook je account upgraden als je geen reclame wilt zien!